Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@05:29:40 GMT

چاق شدن صورت بدون فیلر و ژل

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۷۵۹۶۲

چاق شدن صورت بدون فیلر و ژل

ایران اکونومیست-افراد می توانند بدون تزریق ژل و تنها با استفاده از چند راهکار ساده و طبیعی صورتی چاق و حجیم داشته باشند.

برخی افراد از لاغری صورت خود رنج می برند و همیشه دغدغه چاق کردن آن را دارند. امروزه افراد از روش هایی مانند تزریق ژل و فیلر برای این منظور استفاده می کنند اما بهتر است کمتر سمت این روش ها برای چاق کردن صورت بروند و از روش‌های طبیعی کمک بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چاقی صورت با خوراکی‌های خاص

اگر با گذشت زمان صورت لاغر و گونه ها دچار افتادگی شوند، نشان دهنده این است که فرد دچار پیری شده است که افراد می توانند با خوردن برخی خوراکی‌ها صورتی شاداب داشته باشند.

چاق شدن صورت با نوشیدن آب

افرادی که زیاد فعالیت می کنند و تمرینات ورزشی و بدن‌سازی انجام می‌دهند باید از خوردن آب غافل نشوند. زیرا نوشیدن آب موجب می‌شود آب میان بافت سلول‌های صورت تامین شده و عضلات صورت حجیم‌تر شوند. حتی اگر ورزش هم نمی‌کنید این را به یاد داشته باشید که حتما روزانه باید ۸ لیوان آب بنوشید و این یکی از راحت ترین راه‌های چاق شدن صورت است.

شادابی و چاقی صورت با نوشیدن شیر

شیر حاوی پروتئین، آمینواسید، کلسیم، ویتامین های A،D ،B12 و مواد معدنی است که برای چاق شدن صورت و داشتن پوستی سالم، بسیار مفید و ضروری هستند. بنابراین اگر روزانه ۳ لیوان شیر بخورید، می‌توانید آبرسانی خوبی را برای پوست خود فراهم کنید و در مدت زمان دو ماه متوجه چاق شدن صورت خود خواهید شد.

مصرف آجیل‌ها برای چاقی صورت

یکی از خوشمزه‌ترین راه‌های چاق شدن صورت خوردن آجیل است. آجیل‌های چهار مغز شامل بادام، فندق، پسته و بادام زمینی به علت داشتن چربی‌های سالم، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها یکی از گزینه‌های عالی و سالم برای چاق شدن صورت و پیشگیری از حملات قلبی هستند.

چاق شدن صورت با سالاد

سالاد کاهو و جوانه گندم در وعده های غذایی به ویژه شام تاثیر زیادی بر افزایش نشاط و شادابی صورت دارد. جوانه گندم به دلیل داشتن ویتامین E و گروه ویتامین های B می تواند تاثیر زیادی در آبرسانی و افزایش آب میان بافتی صورت داشته باشد.

میوه‌ها و سبزیجات برای چاقی صورت

خوردن میوه‌ها و سبزیجات از دو طریق به افراد کمک می‌کند. این مواد به دلیل داشتن فیبر بالا موجب آبرسانی به سلول‌های پوستی می شوند که نتیجه آن چاق‌تر شدن صورت است. هویج یکی از میوه‌های کم کالری و آبرسان پوست صورت است که برای چاق شدن صورت خود می‌توانیم از آن کمک بگیریم. همچنین سیب جزو بهترین میوه‌ها برای چاقی صورت شما به شمار می‌رود، این میوه به علت داشتن آنتی اکسیدان و ویتامین های A، B ، C، مانع از بروز آسیب به بافت‌های پوست می‌شود.

کربوهیدرات‌ها و چاقی صورت

سیب زمینی، ماکارونی و برنج از منابع خوب کربوهیدرات‌ها هستند. کربوهیدرات‌ها باعث افزایش چربی در ناحیه‌ی صورت خواهد شد و در نتیجه صورت و گونه‌ها چاق‌تر می‌شوند. از آنجایی که این مواد غذایی باعث چاقی کل بدن نیزمی‌شوند، افرادی که رژیم غذایی لاغری دارند باید در مصرف این مواد غذایی دقت داشته باشند.

ماسک آلوئه ورا

آلوئه‌ورا سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین های E و C است که برای پوست صورت بسیار مفید می‌باشند. آلوئه‌ورا با افزایش میزان کلاژن و نیز به علت خاصیت کسشانی که دارد مانع از افتادگی پوست صورت می‌شود و به چاق شدن صورت و گونه‌ها کمک می‌کند. اگر می‌خواهید صورت خود را با این ژل فوق العاده چاق کنید می توانید صورت خود را با ژل آلوئه ورا به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ماساژ دهید و بعد از خشک شدن آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک عسل

عسل به دلیل داشتن خاصیت آنتی باکتریالی و آبرسانی به پوست یکی از راه های چاق شدن صورت به حساب می آید. عسل یک مرطوب کننده طبیعی است و حتی برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی نیز مفید است.

برای تاثیر عسل برای چاقی صورت بهتر است آن را با پاپایای له شده مخلوط کنید، به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست صورت خود بمالید واز تاثیر معجزه آسای آن برای چاقی صورت استفاده کنید. علاوه بر ماسک عسل برای چاقی صورت، با خوردن روزی چند قاشق عسل به طور مداوم نیز می توانید صورتی چاق داشته باشید.

تمرینات ورزشی

ورزش دادن صورت یکی دیگر از روش‌هایی است که می توان صورتی حجیمی داشته باشیم. لب‌های خود را ببندید و لپهایتان را پر از باد کنید و ۴۵ ثانیه نگه دارید و سپس به آرامی خالی کنید. روی یک صندلی بنشینید و روی عضلات صورت خود متمرکز شوید. لب‌ها را تا جایی که می‌توانید جمع کرده وآن ها رابه مدت ۵ ثانیه نگه دارید، سپس بدون آنکه لب‌هایتان از هم باز شود و دندان‌هایتان دیده شود لبخند بزنید و سعی کنید خط لبخند را بلندتر کنید و به مدت ۵ ثانیه صبر کنید. روزانه می‌توانید به دفعات مکرر این تمرین ها را انجام دهید.

چاق شدن صورت بدون فیلر و ژل

اما افراد باید بدانند که برخی از عوامل مانند مصرف دخانیات، آرایش کردن زیاد، رژیم غذایی نادرست، کمبود خواب و نخندیدن مانع از چاق شدن صورت می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: چاق شدن صورت ، تزریق ژل

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: چاق شدن صورت تزریق ژل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۵۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع داروهای لاغری مانند اوزمپیک و ویگووی باعث اضافه وزن می‌شود؟

ایتنا - بسیاری از افرادی که در ماه‌های اخیر که با تزریق آمپول‌های جدید برای درمان چاقی مانند ویگووی وزن‌ کم کرده‌اند، با پرسشی اساسی مواجه‌اند: اگر مصرف این داروها را متوقف کنند، چه اتفاقی می‌افتد؟
بسیاری از آن‌ها نگران‌اند دوباره اضافه وزن پیدا کنند و به عادت‌های قدیمی برگردند. مطالعات حاکی از آن است برخی افرادی که مصرف دارو را متوقف کرده‌اند، بیشتر وزنی را که از دست داده بودند، دوباره به دست آوردند.

بر اساس داده‌های شرکت فناوری سلامت آی‌کیووی‌آی‌ای (IQVIA) در سال ۲۰۲۳، هر ماه در ایالات متحده بیش از سه میلیون نسخه برای این داروهای جدید تجویز می‌شود. برخی از داروها عبارت‌اند از: اوزمپیک (Ozempic)، ویگووی (Wegovy)، مانجارو (Mounjaro) و داروی زپبوند ( Zepbound) اما بسیاری از مردم به این نسخه‌‌ها پایبند نیستند و طبق پژوهشی که در مجله «چاقی» (Obesity) منتشر شد، ۴۰ درصد مراجعانی که در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ نسخه حاوی ویگووی دریافت کردند، کماکان تا یک سال بعد هم از آن استفاده کرده‌اند.

پزشکان متخصص در حوزه چاقی تاکید می‌کنند که چاقی یک بیماری مزمن است که باید مادام‌العمر کنترل شود، مانند بیماری‌ قلبی یا فشار خون. داروهای تزریقی جدید هم که با الگوبرداری از هورمون‌های روده و مغز برای کنترل اشتها و احساس سیری عمل می‌کنند، به گفته کارشناسان، برای مصرف مداوم طراحی و آزمایش شده‌اند.

دکتر آندرس آکوستا محقق چاقی در کلیلنیک مایو می‌گوید: «فکر می‌کنم که این داروها را نباید به صورت متناوب مصرف کرد. تاییدیه این داروها به این شکل نیست و با این روش کارساز نخواهند بود.»

دکتر ایمی روتبرگ از دانشگاه میشیگان می‌گوید: «افرادی که با این داروها به اهداف سلامتی و کاهش وزن دست یافته‌اند، به دنبال یک راه گریزند. بسیاری از آن‌ها می‌خواهند دوز مصرف را کاهش دهند یا محدود کنند و قصدشان این است که در نهایت دارو را کنار بگذارند.»

اگر مصرف دارو را متوقف کنید چه اتفاقی می‌افتد؟
این داروها با تغییر نحوه پردازش و ذخیره انرژی بدن عمل می‌کنند. وقتی افراد مصرف این داروها را کنار می‌‌گذارند، ممکن است همان میزان وزنی که از دست داده‌اند یا حتی بیشتر از آن را اضافه کنند. بسیاری از افراد هم از بازگشت بعضی علائم چاقی مانند افکار مزاحم درباره غذا یا آن به قول معروف «صدایی که فرمان غذا خوردن می‌دهد»، گرسنگی شدید و همچنین دیرتر سیر شدن خبر می‌دهند.

برخی افراد هم که داروها را قطع کرده‌ و دوباره مصرف آن‌ها را از سر گرفته‌اند، با عوارض جانبی در معده مواجه شده‌اند. تجربه بعضی دیگر هم این است که داروها دیگر مثل قبل کارساز نیستند.  

دیگر خبرها

  • قطع داروهای لاغری مانند اوزمپیک و ویگووی باعث اضافه وزن می‌شود؟
  • تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی
  • جلسات سری ارتش آلمان به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفت
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • (اینفوگرافیک) درمان عفونت سینوس بدون دارو
  • غلبه بر عفونت سینوس بدون نیاز به دارو
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • مرگ بدون آرامش، قبر مارادونا حفر می‌شود!
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران