Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

 محققان با فراتحلیل بیش از ۱۵۰ تحقیق، به این نتیجه رسیدند که سرطان بیماران مبتلا به کاهش توده عضلانی، سخت‌تر شده و از نرخ بقای این بیماران کاسته می‌شود.

به گزارش مدیکال‌اکسپرس، این محققان می‌گویند، ماهیچه برای حرکت و تعادل مهم است و موجب توان و قدرت بدن فرد می‌شود. اما آن حاوی اسیدهای آمینه هم هست و هر چه بیشتر این توده‌های عضلانی را از دست بدهید، عواقب بدتری در انتظارتان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص توده بدنی در انواع بدن‌ها متفاوت است. مثلا ممکن است یک تماشاچی مسابقه کشتی با شاخص توده بدنی خاصی، نرمال باشد اما همان شاخص توده بدنی برای کشتی‌گیر مناسب نبوده و او را در گروه افراد چاق قرار دهد. در واقع ترکیب و مقدار ماهیچه‌های بدن در افراد هم‌وزن فرق دارد.

محققان در بررسی‌های خود متوجه پارادوکس چاقی در افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن شدند. بیمارانی که شاخص توده بدنی‌شان بیشتر بود، بیش از بیماران دیگر می‌توانستند از پس بیماری خود برآیند. علت این وضعیت تاکنون مشخص نبود. اما حالا محققان کانادایی می‌گویند، پاسخ در ماهیچه‌های بدن (و البته نه چربی) نهفته است.

این محققان به بررسی بیماران مبتلا به سرطان پرداختند و متوجه شدند بیماران مبتلا به ضعف عضلانی، نمی‌توانند به‌خوبی با سرطان مبارزه کنند. همچنین درمان‌های مربوط به سرطان مانند شیمی‌درمانی هم ماهیچه‌های آنها را بیش از پیش دچار ضعف می‌کرد.

از طرفی تغذیه نامطلوب که منجر به ماهیچه‌سازی در بدن نمی‌شود هم می‌تواند شرایط عضلات این بیماران را بدتر کند.

افراد با پیروی از تغذیه مناسب افزایش حجم عضلات بدن و ورزش‌ می‌توانند توده عضلانی خود را در سطح مطلوب نگهدارند و خود را در برابر بیماری‌های مختلفی مانند سرطان مقاوم کنند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رژیم غذایی سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۶۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه جنایت های این رژیم در غزه تاکید کرد.

به گزارش مشرق، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه جنگ در نوار غزه تاکید کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که ارتش این رژیم تا پیروزی در جنگ ادامه خواهد داد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بدون اشاره به کشتار زنان و کودکان در غزه، گفت که این رژیم هیچ تلاشی از سوی دادگاه کیفری لاهه برای تضعیف حق اساسی خود را نمی پذیرد.

نتانیاهو، با اشاره به احتمال صدور حکم بازداشت از سوی دیوان کیفری لاهه مدعی شد: تهدید علیه نظامیان ارتش و شخصیت‌های عمومی ما در اسرائیل رسواکننده است.

همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درخصوص اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در صدور حکم بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، شورای امنیت داخلی رژیم اسرائیل روز چهارشنبه نشستی اضطراری برگزار کرد.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی