Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی، در جریان یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: بیستم دیماه سالروز شهادت معمار و آغازگر مسیر توسعه ایران میرزا تقی خان فراهانی امیرکبیرعزیز و سالروز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، امیر کبیر معاصر را گرامی میدارم.

وی با بیان اینکه در نتیجه غفلت دستگاه های مسئول توجه به چهره های تاثیر گذار و تاریخ ساز کمتر مورد توجه قرار گرفته است اظهار داشت: در این میان بناهای تاریخی که وجودشان بر مسیر کشور تاثیر گذار بوده بیشتر مهجور مانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای نمونه هر یک از ما احتمالاً سفری به باغ فین و قتلگاه امیر کبیر داشته‌ایم، اما از آن غافلیم و شاید خاطره‌ای از آن نداریم؛ چون به دیدار و بازدیدش نرفته‌ایم.

فراهانی افزود: یادگارهای برجا مانده از امیر کبیر در تهران امروز "مدرسه دارالفنون" و "دفتر کارایشان" است که متاسفانه این آثار به جای آنکه در اختیار وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری باشد، یکی در اختیار وزارت آموزش و پروش است و دیگری در اختیار پلیس و از آن به عنوان دفتر و محل استقرار پلیس در بازار استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: بدون شک جامعه ما نیازمند توجه به آثار تاریخی برجای مانده از امیرکبیر است، بر همین اساس مرمت، نگهداری و بهره‌برداری از این آثار با امکان بازدید گردشگران کمترین کاری است که باید در این مسیر سالها پیش به انجام می‌رسید. اگرچه که مدیریت شهری برای مرمت این آثار اقداماتی قابل تقدیر انجام داده است که باید ادامه پیدا کند.

عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به اهمیت موضوع و لزوم اقدام شهرداری تهران براساس بند ۲۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراها درباره «لزوم مرمت،معرفی و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از مدرسه تاریخی دارالفنون و دفتر کار امیر کبیر(ساختمان پلیس میدان ارگ)» به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

فراهانی در پایان گفت: امیدوارم با مشارکت و همکاری مسئولان آموزش و پرورش و پلیس با شهرداری تهران زمینه های بهره برداری بهینه از این آثار در معرفی امیر کبیر و نقش تاریخ ساز این قهرمان ایران بیش از پیش فراهم گردد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مجید فراهانی مدرسه دارالفنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۶۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی استان کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _ شنبه هشتم هشتم اردیبهشت _ در نشست مدیریت بحران که با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت و کنترل به‌موقع، بحران را به حداقل می‌رساند.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه به‌دلیل شرایط خاصی که دارد در معرض بحران‌های مختلفی همچون سیل، زلزله و… قرار دارد.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای به خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان با توجه به پوشش گیاهی منطقه داشت و بحث تجهیزات امداد و نجات داشت و گفت: پدیده ریزگردها از دیگر مشکلات استان است که با توجه به عوامل مؤثر اثرگذار شدت و ضعف دارد.

وی با اشاره به مشکلات به‌جا مانده از ادوار گذشته برای استان، تصریح کرد: با اعلام بی‌موقع جشن پایان بازسازی زلزله از ردیف بودجه زلزله‌زده کشور خارج شدیم در حالی که هنوز ده‌ها ساختمان دولتی از فرمانداری گرفته تا ادارات حتی مساجد این مناطق، بازسازی نشده است.

صحرایی اشاره هم به افتتاح زودهنگام راه‌آهن کرمانشاه داشت و افزود: راه‌آهن کرمانشاه برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم نزدیک به یک‌هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد.

وی با ادامه نیازهای استان کرمانشاه به بحث امسال تسهیلات مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: در صورت تخصیص تکمیل ساختمان‌های مناطق زلزله‌زده با توجه به پیشرفت فیزیکی آن‌ها اولویت‌بندی می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ همت اعتبار نیاز است که حدود ۲.۷ هزار میلیارد تومان آن صرف مناطق زلزله‌زده و ۱.۳ هزار تومان آن برای مابقی استان هزینه شود.

کد خبر 748515

دیگر خبرها

  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • محکومیت سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشجویان از سوی دانشگاه امیرکبیر
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد