Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مراجع تقلید با اشاره به خاطره امضای کفن شهید قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی از همان زمان به فکر رفتن بود و ثانیا نمی‌خواست مردم بفهمند که او این کفن را آورده است، این اخلاص واقعا قابل ملاحظه و ستودنی است.

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در ابتدای نخستین جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، ضمن شکرگزاری بابت توفیق برگزاری دوباره درس، اظهار کرد: خدای متعال را سپاسگزاریم که توفیق داد در خدمت عزیزان باشیم و فقه اهل بیت(ع) را دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: من باور نداشتم با آن وضعی که بود بتوانیم به این زودی مشغول درس و بحث شویم، اما به لطف دعای عزیزان توفیق نصیب شد؛ امیدواریم خدای متعال این توفیق را از ما نگیرد و بتوانیم در خدمت شما عزیزان باشیم.

این مرجع تقلید در ادامه ضمن تجلیل از شخصیت کم نظیر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، تصریح کرد: مردم معمولا از شجاعت او صحبت می‌کنند، من در اینجا می‌خواهم یک جمله از اخلاص او بگویم.

وی با بیان خاطره ای از شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی دو سه سال قبل به دیدار ما آمده بود بعد از اتمام صحبت به آقایان گفت که بیرون بروید؛ وقتی همراهان بیرون رفتند، کفن خود را بیرون آورد و گفت این کفن را امضا کنید.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که اولا شهید سلیمانی از همان زمان به فکر رفتن بود و ثانیا نمی‌خواست مردم بفهمند که او این کفن را آورده است، این اخلاص واقعا قابل ملاحظه و ستودنی است.

وی همچنین به همراه دیگر حاضران برای شادی روح شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت در حادثه اخیر و علو درجات شهدا فاتحه‌ای قرائت کردند.

استاد حوزه علمیه قم همچنین با تسلیت جان باختن شماری از مردم در حادثه سقوط هواپیما، پیشنهاد کرد که حوزه علمیه برای بزرگداشت جان باختگان این حادثه مراسم ترحیمی برگزار کند.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان ضمن تجلیل از مجاهدت‌های شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، تصریح کرد: ایشان با تبلیغات مؤثر توانسته اند بخش قابل توجهی از مردم را با مکتب اهل بیت(ع) و آموزه‌های حیات بخش دین مبین اسلام آشنا کنند.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید آیت الله مکارم شیرازی مکارم شیرازی قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۷۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی بعدازظهرشنبه در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه، اخلاق و فقه سه عامل تحول آفرین در علم و دانش هستند و تحقق آنها مسلتزم اهتمام به لایه‌های عملیاتی می‌باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: امروز متاسفانه در برخی از حوزه‌ها از جمله معماری و شهرسازی اسلامی از الگوی اسلامی علی رغم وجود افراد فرهیخته در تاریخ همچون شیخ بهایی بی بهره هستیم.

امام جمعه قم ابراز کرد: زن و خانواده را مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است ضمن اینکه انقلاب اسلامی منطق قابل اجرایی در جهان دارد.

این عضو شورای نگهبان تصریح کرد: انقلاب اسلامی الگوهایی را در موضوع زن خلق کرده و دشمنان نیز با تمرکز به این مسائل قصد کمرنگ نمودن یکسری دستاورها را دارد.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: تعهد به ارزش‌ها و الگوهای مبنی بر اسلام و انقلاب منطق یک زن مسلمان می‌باشد و این الگوها باید در جامعه نهادینه شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اذعان کرد: دانش فنی و بنیه علمی باید در دانشگاه حضرت معصومه (س) و سایر دانشگاه‌ها تقویت بشود ضمن اینکه حضور موثر حوزه علمیه و دانشگاه در عرصه‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 6090460

دیگر خبرها

  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید
  • آیت الله کوهستانی، ستاره آسمان فقاهت ایران
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود