Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@11:21:23 GMT

پوتین: روسیه و آلمان خواستار ادامه برجام هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۷۷۰۶۴

پوتین: روسیه و آلمان خواستار ادامه برجام هستند

رئیس جمهوری روسیه بعداز مذاکرات خود با صدر اعظم آلمان از تلاش مشترک دو کشور برای جلوگیری از وقوع یک درگیری نظامی گسترده فاجعه آمیز درخاورمیانه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که با "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان درباره روند اوضاع پیرامون برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرده و  هر دو طرف از ادامه تحقق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به شدت حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین در کنفرانس مطبوعاتی در پایان مذاکراتش با خانم مرکل در مسکو گفت: «مطمئناً ما نمی توانستیم با صدر اعظم آلمان درباره مسائل پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در زمینه برنامه هسته‌ای ایران که نه تنها برای منطقه، بلکه برای کل جهان اهمیت بسیار زیادی دارد، گفتگو نکنیم. روسیه و آلمان به شدت از ادامه تحقق توافق هسته‌ای حمایت می‌کنند.»

بیشتر بخوانید:

پوتین و مرکل بر لزوم حفظ برجام تأکید کردند

رئیس جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد که وخامت اوضاع کنونی در خاورمیانه  به یک درگیری نظامی در مقیاس بزرگ تبدیل نشود، چرا که در این صورت عواقب فاجعه امیزی در پی خواهد داشت.

پوتین در پاسخ به سئوالی در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: «درباره وضعیت [در خاورمیانه] به طور کلی، من امیدوارم که اوضاع به یک درگیری نظامی در مقیاس بزرگ نیانجامد، چرا که جنگ‌هایی در مقیاس کم در حال حاضر در منطقه جریان داشته و مردم کشته می شوند ولی ما مایل هستیم تا از وقوع یک درگیری نظامی گسترده در خاورمیانه جلوگیری کنیم. اگر چنین درگیری نظامی بزرگی اتفاق بیفتد، این مسئله نه تنها برای منطقه خاورمیانه، بلکه برای کل جهان فاجعه آمیز خواهد بود.»

به عقیده وی ، چنین اتفاقی، به ویژه، منجر به جریان‌های جدید و گسترده سیل پناهنجویان، نه تنها به اروپا، بلکه به مناطق دیگر خواهد شد.

رئیس جمهوری روسیه هشدار داد: «چنین روند حوادثی یک فاجعه انسانی، یک فاجعه بین مذهبی و یک فاجعه اقتصادی خواهد بود، چرا که منجر به ویرانی یا خسارت شدید به اقتصاد جهانی و انرژی جهان خواهد شد.»

وی یادآور شد که مذاکرات امروزش با آنگلا مرکل این امکان را فراهم ساخت  تا درباره اقدامات مشترک برای "جلوگیری از چنین روند نامطلوب وقایع" گفت‌وگو شود.

روسیه و آلمان جایگزینی برای حل و فصل سیاسی اوضاع در سوریه نمی‌بینند

ولادیمیر پوتین در این کنفرانس مطبوعاتی به نتایج مذاکراتش با آنگلا مرکل اشاره کرده و توضیح داد: «به طور طبیعی روند اوضاع در جمهوری عربی سوریه در این مذاکرات مورد غفلت قرار نگرفت. من نتایج سفر اخیر خود به دمشق و مذاکرات با رئیس جمهوری بشار اسد را به اطلاع خانم صدر اعظم رساندم . می توان با اطمینان گفت که اوضاع در سوریه در حال تثبیت است و این کشور به تدریج در حال بازگذشت به زندگی صلح آمیز و بازسازی است.»

وی تأکید کرد: «روسیه و آلمان در این زمینه کاملا توافق دارند که اوضاع در سوریه منحصراً باید از طریق ابزارهای سیاسی و بر اساس قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل حل و فصل شود.»

به عقیده وی ، «مسئله اصلی آن است که مردم سوریه این فرصت را دارند که آزادانه و مستقلاً آینده خود و آینده کشورشان را تعیین کنند.»

رئیس جمهوری روسیه افزود: «چنین رویکردی زیر بنای ایجاد کمیته قانون اساسی سوریه را تشکیل می‌دهد. این کمیته تاکنون دو نشست در ژنو برگزار کرده و روی تدوین قانون اساسی جدید کشور سوریه فعالیت خواهد کرد.»

وی در عین حال تاکید کرد که روسیه به همراه شرکای خود- ترکیه و ایران، همچنان به فعالیت‌های خود در چارچوب مذاکرات آستانه به منظور حمایت عملی از فعالیت این کمیته ادامه خواهند داد.

پوتین یادآور شد که وی با خانم مرکل دباره مسائل مربوط به بازسازی سوریه پس از پایان جنگ چندین ساله ، بهبود اوضاع انسانی در این کشور و بازگشت امن پناهویان سوری به میهنشان گفتگو کرده است.

خط لوله گاز «جریان شمالی-۲» قطعاً راه اندازی شده و آلمان همچنان از این طرح حمایت می‌کند

رئیس جمهوری روسیه همچنین در پاسخ به سئوال دیگری اعلام کرد که کار به روی ساخت و راه‌ اندازی خط لوله گاز «جریان شمالی-۲» باید تا پایان سال ۲۰۲۰ یا در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ به پایان برسد و این خط لوله قطعاً انتقال گاز روسیه به کشورهای اروپایی را تسهیل خواهد کرد.  

آنگلا مرکل نیز در این رابطه تاکید کرد که دولت آلمان به حمایت خود از پروژه «جریان شمالی-۲» ادامه خواهد داد و تحریم های ایالات متحده علیه این طرح انرژی را نادرست می‌داند.

وی گفت: «می خواهم تکرار کنم که با ووجود همه تضادهای سیاسی در ایالات متحده، ما مجازات‌های فرامرزی از سوی واشنگتن را صحیح نمی دانیم و همچون گذشته از ساخت خط لوله گاز «جریان شمالی-۲» حمایت می کنیم.»

به گفته صدر اعظم ، این پروژه خط لوله روسی باید تکمیل شود، برای اینکه آلمان و سایر کشورهای اروپایی از این امر منفعت خواهد برد و همه علاقه مند هستند تا منابع گازی خود را متنوع کنند و در این رابطه این یک پروژه بسیار اهمیت دارد.

خانم مرکل همچنین ابراز رضایت کرد که توافق بسیار خوبی در زمینه انتقال گاز روسیه از طریق خاک اوکراین به اروپا بین مسکو و کی‌یف حاصل شده است.

مذاکرات "ولادیمیر پوتین" و "آنگلا مرکل" در کاخ کرملین بیش از ۳ ساعت و نیم به طول انجامید. رهبران روسیه و آلمان ابتدا به صورت «رو در رو» گفت‌وگو کرده و سپس در یک ناهار کاری به صحبت‌های ادامه دادند.

پس از پایان مذاکرات پوتین این دیدار را مفید و پر محتوا ارزیابی کرد که در جیان آن دو طرف توانستد طیف وسیعی از مسائل بین المللی، از جمله بحران لیبی، اوضاع سوریه، وضعیت پیرامون توافق هسته‌ای با ایران و همچنین وضعیت خط لوله گاز جریان شمالی-۲ را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتقام سخت هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی سردار قاآنی خاورمیانه برنامه هسته ای ایران توافق هسته ای قانون اساسی شورای امنیت سازمان ملل دولت آلمان ولادیمیر پوتین اروپا اوکراین برجام ایران آلمان ژنو آنگلا مرکل برنامه هسته ای ایران کاخ کرملین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۷۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تحقیقات درباره گور‌های جمعی غزه را خواستار شد

«واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: روسیه خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل برای محاکمه عاملان ایجاد گورهای دسته‌جمعی گزارش شده در نوار غزه است.

به گزارش ایسنا، نبنزیا خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: «ما گزارش‌های دلخراشی در مورد گورهای دسته‌جمعی داشتیم که در نوار غزه کشف شده است. ما به یک تحقیق بین‌المللی مستقل نیاز داریم تا اطمینان حاصل کنیم که عاملان آن پاسخگو خواهند بود.»

به گزارش اسپوتنیک، مقامات فلسطینی گزارش دادند که بیش از ۳۰۰ جسد - از جمله زنان، کودکان، افراد مسن و مجروح - در گورهای دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان ناصر در خان یونس، دومین شهر بزرگ غزه و مجتمع پزشکی الشفا در شهر غزه پیدا شده است.

هر روز ابعاد تازه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین فاش می‌شود. از هفتم اکتبر و بعد از عملیات فلسطینی طوفان الاقصی، نزدیک به ۳۵ هزار نفر در جنایات رژیم صهیونیستی به‌ویژه در غزه در عملیات‌های زمینی و هوایی تل‌آویو به شهادت رسیده‌اند. بیمارستان ناصر و الشفا هم که در حال حاضر به ویرانه تبدیل شده، مدت‌ها تحت عملیات‌ سنگین صهیونیست‌ها بود و بعد از خروج آنها، گورهای دسته‌جمعی یکی پس از دیگری رو می‌شود.

با کشف تعداد بیشتری از گورهای جمعی در نقاط مختلف نوار غزه و بیرون آوردن پیکرهایی بدون سر، دست، پوست و یا با دست و پاهای بسته و همچنین اجسادی که هنوز سرم و وسایل پزشکی به آنها وصل است، اجساد کودکان و اجسادی که به شدت متلاشی شده‌اند، ابعاد دیگری از جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در حملاتش به نوار غزه نمایان شده و مسوولان مختلف آغاز تحقیقاتی بین‌المللی و مستقل درباره این جنایات را خواستار شده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشف صدها گور مخفی دیگر در کانادا کشف گور جمعی جدید در عراق

دیگر خبرها

  • مقام اطلاعاتی اوکراین: اوضاع در خط مقدم از زمان آغاز جنگ هم سخت‌تر است
  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • پایان پوتین؟!
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • پایان پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • سرنگونی پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • روسیه تحقیقات درباره گور‌های جمعی غزه را خواستار شد