Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرهاد اسماعیلی با تاکید بر لزوم تمرکز مسابقات علمی و پژوهشی و جشنواره‌های دانش آموزی، گفت: پراکندگی برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات علمی پژوهشی و تعدد مراکز تصمیم گیری و اجرا مشکلاتی را ایجاد کرده که رسیدن به اهداف را سخت می‌کند.

او با اشاره به برگزاری جشنواره علمی و پژوهشی و نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش سرا‌های دانش آموزی در استان، گفت: این جشنواره دراستای اجرای مفاد سند تحول بنیادین، تقویت فعالیت‌های علمی – پژوهشی دانش آموزان و معلمان برای حل مشکلات ملی و محلی، همچنین توسعه و تنوع بخشی به جشنواره‌ها و رقابت‌ها در زمینه‌ها و سطوح مختلف با مشارکت نهاد‌های تخصصی – حرفه‌ای برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: پراکندگی برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات علمی پژوهشی و تعدد مراکز تصمیم گیری و اجرا مشکلاتی را ایجاد کرده که رسیدن به اهداف را سخت می‌کند.

او افزود: وزارت آموزش و پرورش جهت رفع این مشکلات مبادرت به صدور شیوه نامه‌ای کره است که این مسابقات و جشنواره‌ها را تجمیع و مراکز تصمیم گیری و اجرا را نیز متمرکز کرده است که این امر می‌تواند در رسیدن به اهداف کمک شایانی کند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه این جشنواره در سال‌های گذشته در ۶۰ گرایش به صورت مجزا برگزار می‌شد، گفت:با اجرای این دستورالعمل از این به بعد آموزش‌ها و فعالیت‌ها در سطح مدارس و به نحو عمیق‌تر صورت می‌پذیرد و همگی فعالیت‌ها به صورت متمرکز اجرا می‌شود.

او گفت: ایجاد زمینه مشارکت و تقویت مهارت کار گروهی دربین دانش آموزان با استفاده از محیط‌های متنوع یادگیری ایجاد شده در پژوهش سرا‌های دانش آموزی، ایجاد زمینه طراحی و انجام پروژه‌های تحقیقی پژوهش و فناوری دانش آموزی و تقویت و تعمیق فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش‌های فردی و گروهی در بین دانش آموزان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره‌ها است.

مسئول نظارت و پیگیری امور پژوهشسرا‌های استان نیز در این خصوص گفت: اولین دوره جشنواره علمی – پژوهشی، به منظور برنامه ریزی برای غنی سازی محیط‌های یادگیری خارج از مدرسه و کمک به شناسایی پروش استعداد‌های دانش آموزان و ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به آنان، برگزار می‌شود.

رضا پورخسروانی افزود: به منظور تشویق و ترغیب دانش آموزان به فعالیت‌های پژوهشی و آشنایی دانش آموزان، خانواده‌ها و عموم جامعه با پژوهش سرا‌های دانش آموزی، نمایشگاهی از دست آورد‌های این مراکز نیز همزمان با برگزاری مرحله کشوری برگزار می‌شود.

او گفت: جشنواره علمی پژوهشی مشتمل بر برگزاری مسابقات آزمایشگاهی، مسابقات کد نویسی، مسابقات سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، مسابقات زیست فناوری، مسابقات ادبیات و علوم انسانی، مسابقات فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته، مسابقات فناوری نانو، مسابقات گیاهان دارویی و طب ایرانی و مسابقات نجوم است.

پورخسروانی گفت: در سال گذشته درسطح استان فارس نزدیک به یک هزارنفر در ۱۰ گرایش به رقابت پرداختند که در نهایت نمایندگان استان فارس موفق شدند در مرحله کشوری ۶ رتبه دومی و یک رتبه سومی را به خود اختصاص دهند.

او افزود: در سال جاری تا کنون بیش از یک هزار دانش آموز در این جشنواره ثبت نام نموده اند و سایر دانش آموزان علاقه‌مند نیز می‌توانند تا ۳۰ دیماه ۹۸ برای مسابقات آزمایشگاهی و تا تاریخ ۲۲ فروردین ماه ۹۹ نیز فرصت دارند تا درمابقی مسابقات ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش جشنواره علمی دستاوردهای پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۷۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب

نظری عضو شورای اسلامی بخش سندرک گفت: علت تصمیم مردم این بخش ناامنی است که قاچاق سوخت برای تردد دانش آموزان ایجاد کرده است.

نظری افزود: روزانه حدود ۳ هزار خودروی قاچاق سوخت از این منطقه تردد می‌کند که باعث ناامنی جاده‌ها شده است.

وی گفت: باتوجه به اینکه سرویس دانش آموزان در این مناطق خودرو‌های وانت بار است و هر خودرو ۱۵ تا ۲۰ دانش آموز را جابجا می‌کند، خطر جانی شدید برای این دانش آموزان ایجاد شده است.

نظری گفت: اسکورت‌های خودرو‌های حامل سوخت بصورت مسلحانه مردم را تهدید می‌کنند تا راه را برای جابجایی سوخت قاچاق باز کنند.

این عضو شورای بخش سندرک افزود: در بیشتر موارد خودرو‌های حامل سوخت قاچاق هر دو مسیر جاده را در تصرف خود دارند و با سرعت زیاد در حال حرکت هستند.

 نظری گفت: دهستان بندر ۱۳ روستا با بیش از هزار و ۵۰۰ دانش آموز دارد که همه این روستا‌ها تصمیم به تعطیلی مدارس خود گرفته اند.

وی همچنین از مسئولان امنیتی و انتظامی استان خواست این مشکل را بصورت اساسی رفع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • راهیابی دانش آموز کیش به تیم ملی پدل برد
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد