Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@17:44:00 GMT

ثبت ۱۴۰ میلی متر بارش در استان همدان

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۷۷۱۷۷

ثبت ۱۴۰ میلی متر بارش در استان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ ای استان همدان گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون ۱۴۰ میلی متر بارش در استان به ثبت رسیده که نسبت به میانگین بلند مدت افزایش ۱۳ درصدی داشته است.

او گفت: در حال حاضر سد اکباتان ۱۵.۵ میلیون مترمکعب آب دارد و ۴۶ درصد از حجم این سد پر است و ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه از این سد برای مصرف شرب برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه سد آبشینه ۴.۴ میلیون مترمکعب معادل ۸۸ درصد از حجم مخزن سد آب دارد، ادامه داد: سد شیرین سو ۳.۸ میلیون مترمکعب آب دارد که ۸۸ درصد از حجم سد پر است.

ستوده عنوان کرد: سد کلان ملایر ۳۸ میلیون مترمکعب آب دارد.

او ادامه داد: سد سرابی ۷.۴ میلیون مترمکعب آب دارد و ۸۱ درصد از آن پر است و حدود ۷۰ لیتر در ثانیه برای مصرف شرب برداشت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: سد شنجور رزن دارای ۳.۵ میلیون متر مکعب آب است به طوریکه ۶۸ درصد از حجم این سد آب دارد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و فاضلاب بارش برف و باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۷۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ میلیون مترمکعب آب سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، خالد رحمانی در این زمینه اظهار کرد: این رهاسازی با حجم ۳۰ مترمکعب در ثانیه از سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه، تالاب‌های اقماری و سفره‌های زیرزمینی در حال انجام است و علاوه بر آن ۸۰ میلیون سهم بخش کشاورزی نیز طبق برنامه تا شهریورماه رهاسازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون وروی آب به دریاچه سد ۲۰ مترمکعب در ثانیه است اضافه کرد: هم اکنون حجم آب ذخیره شده پشت مخزن سد مهاباد به ۱۷۴ میلیون مترمکعب رسیده است.

رئیس امور آب مهاباد گفت: سال گذشته در این ایام حجم آب ذخیره شده در داخل این سد ۱۵۳ میلیون مترمکعب بود و در مجموع ۱۰ میلیون مترمکعب آب برای احیای دریاچه ارومیه رهاسازی شده بود که امسال این مقدار افزایش چشمگیری داشته است.

وی در خصوص میزان بارش‌ها در ایستگاه هواشناسی تاج سد مهاباد نیز اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۳۹۳ میلی‌متر بارندگی در این ایستگاه ثبت شده که حدود ۱۰۰ میلی‌متر از بارش‌های سال قبل بیشتر است.

وی افزود: امسال با توجه بارش‌های مناسب دبی ورودی آب سد مهاباد نیز افزایش چشمگیری داشته است و دبی ورودی آب در اول فروردین به ۸۶ مترمکعب در ثانیه، ۶ فروردینم به ۶۷.۵ مترمکعب در ثانیه و ۹ فروردین به ۶۴ متر مکعب در ثانیه رسیده بود.

رحمانی افزود: سال گذشته در این ایام ورودی آب سد مهاباد سه متر مکعب در ثانیه و خروجی آن نیز ۹ مترمکعب در ثانیه بود.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

کد خبر 6100077

دیگر خبرها

  • ۷۶.۸ میلی متر بارش در بهار در آذربایجان شرقی ثبت شده است
  • رخداد بارش های موثر در چهار ماه اخیر در استان همدان
  • ثبت رکورد بارش‌ها در فریدونشهر
  • ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • تولید حدود ۲۷۷ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در پالایشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲
  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • ۵.۷ میلی‌متر باران در لرستان بارید
  • آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر
  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟