Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه ساماندهی و تعیین تکلیف استفاده موقت اداری و خدماتی از واحد‌های مسکونی به تصویب رسید.
به گزارش آریا، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان صد و هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در رابطه با یک فوریت الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه ساماندهی و تعیین تکلیف استفاده موقت اداری و خدماتی از واحد‌های مسکونی گفت: یکی از مسائل و مشکلاتی که در شهر وجود دارد، بهره برداری از واحد‌های مسکونی برای کاربری‌های اداری، تجاری و خدماتی است؛ واحد‌هایی که بعضاً مالکان آن‌ها تمایلی به تغییر کاربری دائم ندارند و واحد خود را به علت واقع شدن در پهنه‌های کار و تجارت به بهره برداران اجاره می‌دهند و این افراد از واحد مسکونی با کاربری تجاری، اداری و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. استفاده می‌نمایند، بدون اینکه عوارض و حقوق قانونی شهر را بپردازند.
او افزود: این وضعیت البته سبب شده است برخی عوامل فاسد نیز با اخذ رشوه از اعمال قانون و جلوگیری از تداوم فعالیت این گروه از اماکن در قالب تاخیر در اجرای حکم ماده 100 یا ایجاد وقفه در ارسال پرونده ملک به ماده 100 سبب آسیب به سرمایه اجتماعی مدیریت شهری شوند.
فراهانی خاطرنشان کرد: آیا اقدامات شهرداری تاکنون سبب حل این مساله شده است یا در پس تدبیر نامناسب بخشی از منابع و عوارض قانونی که باید در ازای فعالیت این گروه از واحد‌ها کسب می‌شد از دست رفته است؟
 
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: این طرح جهت الزام شهرداری به ارائه این لایحه تهیه و به هیئت رئیسه محترم شورا ارائه شده است.
او اضافه کرد: اهمیت این موضوع زمانی قابل لمس است که بدانیم فقط در منطقه 2 شهرداری تهران 40 درصد مجموع کل واحد‌های ملکی سطح منطقه (یعنی 20 هزار واحد با مساحتی بالغ بر 1 میلیون متر مربع) برای فعالیت‌های فاقد مجوز و غیر مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از این بابت عوارض مربوط را پرداخت نمی‌کند. بر همین اساس از شما میخواهم با رای به فوریت این طرح زمینه حل این مشکل در چارچوب قانون را فراهم کنید.
 
لزوم مرمت، معرفی و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از مدرسه تاریخی دارالفنون و دفتر کار امیر کبیر
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران همچنین بر لزوم مرمت، معرفی و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از مدرسه تاریخی دارالفنون و دفتر کار امیر کبیر تاکید کرد.
فراهانی گفت: متاسفانه در جامعه ما چهره‌های تاثیر گذار و تاریخ ساز در نتیجه غفلت دستگاه‌های مسئول کمتر مورد توجه قرار گرفته است و در این میان بنا‌های تاریخی که وجودشان بر مسیر کشور تاثیر گذار بوده بیشتر مهجور مانده است.
وی افزود: برای نمونه هر یک از ما احتمالاً سفری به باغ فین و قتلگاه امیر کبیرداشته ایم، اما از دیدار دارالفنون این میراث گرانبها، ارزشمند و اثر گذار امیر کبیر غافلیم و شاید خاطره‌ای از آن نداریم؛ چون به دیدار و بازدیدش نرفته ایم!
فراهانی خاطر نشان کرد: یادگار‌های برجا مانده از امیر کبیر در تهران امروز "مدرسه دارالفنون" و "دفتر کار ایشان" است که متاسفانه این آثار به جای آنکه در اختیار وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد، یکی در اختیار وزارت آموزش و پروش است و دیگری در اختیار پلیس و از آن به عنوان دفتر و محل استقرار پلیس در بازار استفاده می‌شود!
او اظهار کرد: بدون شک جامعه ما نیازمند توجه به آثار تاریخی برجای مانده از امیرکبیر است، بر همین اساس مرمت، نگهداری و بهره برداری از این آثار با امکان بازدید گردشگران کمترین کاری است که باید در این مسیر سال‌ها پیش به انجام می‌رسید.
فراهانی ادامه داد: البته مدیریت شهری برای مرمت این آثار اقداماتی قابل تقدیر انجام داده است که باید ادامه پیدا کند.
عضو شورای شهر تهران گفت: درباره «لزوم مرمت، معرفی و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از مدرسه تاریخی دارالفنون و دفتر کار امیر کبیر (ساختمان پلیس میدان ارگ)» به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.
فراهانی تاکید کرد: امیدوارم با مشارکت و همکاری مسئولان آموزش و پرورش و پلیس با شهرداری تهران زمینه‌های بهره برداری بهینه از این آثار در معرفی امیر کبیر و نقش تاریخ ساز این قهرمان ایران بیش از پیش فراهم شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ساماندهی اداری و خدماتی واحد های مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۷۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی کوچی در خصوص طرح ساماندهی املاک مسکونی و تاثیر اجرای ان بر مدیریت بازار اجاره گفـت: ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در مجلس بررسی و رفع شد امیدواریم با تایید نهایی آن توسط شورای نگهبان و اجرایی شدن آن نظم و انضباطی به بازار اجاره بها مسکن ببخشد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی تلاش کردیم پایه و مبنایی برای قیمت‌گذاری واحد های مسکونی تعیین کنیم و نظارت وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و صمت را بر بازار پر تلاطم مسکن افزایش دهیم. همچنین به شورای عالی مسکن اجازه دادیم در حوزه قیمت‌گذاری و تعیین سقف مجاز اجاره بها در مناطقی که تورم مسکن به صورت غیر واقعی افزایش پیدا کرده و بیش از 20 درصد باشد، ورود کنند. این طرح ضمن توجه به روش‌های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات از مستاجران حمایت کرده و با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده، انگیزه تولیدکنندگان مسکن را نیز افزایش می‌دهد. همچنین موجب افزایش تولید و عرضه واحدهای مسکونی به بازار می‌شود که این خود به کاهش و تعدیل قیمت‌های کمک می‌کند.

رضایی کوچی عنوان کرد: همچنین در طرح مذکور، با ساماندهی سکوهای خرید و فروش مسکن و نیز رتبه بندی دفاتر مشاوران املاک و افزایش نظارت بر آنها و شیوه های مختلف تلاش کردیم مانع درج آگهی های جعلی و قیمت‌گذاری های کاذب شویم. امیدواریم با اجرای دقیق آن بازار پر آشوب اجاره بها مسکن مدیریت شده و به آرامش برسد.

دیگر خبرها

  • ابرپروژه مسکونی تهران در محله یاخچی آباد با ۱۰ هزار واحد ساخته می شود
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران