Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین مرادی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: این جشنواره در۲ بخش داستان (کُردی و فارسی) و شعر(کُردی و فارسی) و همچنین مقالات پژوهشی با محوریت بررسی آثار استاد محمد انصاف‌جویی برگزار می‌شود.

وی‌ افزود: در بخش شعر و داستان با زبان کُردی تمام شاعران و داستان نویسان کُرد زبان از سراسر ایران می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، اما در بخش داستان و شعر فارسی تنها نویسندگان و شاعران استان کردستان می‌توانند شرکت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس حوزه هنری کردستان به موضوع جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره در۲ بخش آزاد و ویژه و یک بخش مقالات پژوهشی برگزار می‌شود که در بخش آزاد شرکت کنندگان مجاز به انتخاب موضوع بر اساس علاقه خود هستند، اما آثار با محوریت خانواده، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، شعار سال (رونق تولید ملی) در اولویت پذیرش قرار دارد.

وی اظهار داشت: بخش ویژه نیز با موضوع جبهه مقاومت و رشادت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود و آثار برتر  به صورت جداگانه ارزیابی شده و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مرادی به بخش مقالات پژوهشی نیز اشاره کرد و گفت: در این بخش علاقه‌مندان از سراسر کشور می‌توانند آثارتالیفی خود را به صورت مقاله و با محوریت بررسی جایگاه و اندیشه ادبی محمد انصاف جویی متخلص به "ئه‌هوه‌ن" به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی همچنین با اشاره به مقررات این دوره از جشنواره، افزود: هر فرد می‌تواند همزمان در همه بخش‌های جشنواره شرکت کند، ضمن اینکه حداکثر سن شرکتکنندگان تا زمان برگزاری جشنواره ۳۰ سال بوده و هر هنرمند در هر بخش تنها می‌تواند سه اثر را به دبیرخانه ارسال کند.

رییس حوزه هنری کردستان یادآور شد: هر اثر باید مجزا در قالب فایل word و با اندازه قلم ۱۴ و نوع قلم B Mitra بر روی لوح فشرده به همراه نسخه چاپی ارسال شود و عدم حضور صاحبان آثار در مراسم اختتامیه حتی اگر برگزیده نیز تشخیص داده شوند به منزله انصراف از جشنواره تلقی می‌شود.

وی اظهار داشت: شاعران، داستان نویسان و پژوهشگران تا ۱۵ اسفند جاری فرصت دارند، آثار خود را دبیرخانه جشنواره به نشانی سنندج،خیابان شهید تعریف، پایین‌تر از بیمارستان شهید قاضی،حوزه هنری استان کردستان  و یا آدرس اینترنتی www.Artsanandaj.ir  ارسال کنند.

یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره با همکاری آموزش و پرورش و حوزه هنری کردستان و در راستای تحقق اهداف والای انقلاب و تلاش برای توجه بیشتر به ادبیات بومی و محلی با محوریت شناسایی و جذب استعدادهای جوان همزمان با هفته هنر انقلاب در سنندج برگزار می‌شود.

 

برچسب‌ها کردستان جشنواره سنندج حوزه هنری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان جشنواره سنندج حوزه هنری کردستان جشنواره سنندج حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۷۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آوای ابرها» به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت

به گزارش قدس آنلاین از روابط عمومی پروژه، انیمیشن کوتاه «آوای ابرها» به کارگردانی محمد لطفعلی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی هادی فیروزمندی از تولیدات مرکز فیلم جوان سوره، به سومین دوره جشنواره بین‌المللی انیمیشن کاریبتونز (Caribetoons International Aanimation Festival) کلمبیا راه یافت.

این جشنواره از ۱۶ تا ۱۸ می ۲۰۲۴ برابر با ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری در شهر سانتا مارتا ی کشور کلمبیا برگزار می‌شود.

همزمان با اولین حضور بین‌المللی «آوای ابرها»، از پوستر بین‌المللی این اثر که طراحی آن برعهده سینا رعیت‌دوست بوده است، رونمایی شد. 

هدف جشنواره کاریبتونز، تشویق ساخت انیمیشن‌های سمعی و بصری و همچنین ارایه سناریوهایی‌ست که در آن شیوه‌های دیجیتالی توسعه یافته به کار برده شده است. همچنین این رویداد استعدادهایی را که در این حرفه در سطح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی مطرح می‌شوند، شناسایی می‌کند. 

در خلاصه داستان «آوای ابرها» که روایتی از دل بمباران‌های متعدد بر سر کودکان غزه دارد و با تکنیک دوبعدی دیجیتال ساخته شده، آمده است: کودکان فلسطینی نمی‌میرند، آنها برای مدت کوتاهی به جایی میان ابرها سفر می‌کنند...

دیگر عوامل این اثر عبارتند از؛ مدیر هنری: محمد لطفعلی، طراحی و ترکیب صدا: احسان افشاریان، موسیقی: امید روشن‌بین، تدوین، انیمیشن و کامپوزیت: سینا پورجلال، مهدی خماریان، طراح گرافیک: سینا رعیت‌دوست، روابط عمومی: سپیده شریعت‌رضوی و محصول: مرکز فیلم جوان سوره.

پخش بین‌المللی این انیمیشن کوتاه برعهده مرکز بین‌الملل سوره است.

محدثه رضایی

دیگر خبرها

  • حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • «آوای ابرها» به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج