Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- داستان جذب و به‌کارگیری نیرو در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج قصه پر غصه‌ای است که با اعتراضات بسیاری در طول سال‌های گذشته همراه بوده است و حال که با ورود قانون بسیاری از پشت پرده‌های آن روشن‌شده است منجر به بی‌اعتمادی برخی از آزمون دهندگان و افراد جویای کار به نحوه استخدام‌ها در این استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدس آنلاین-گروه استان ها: هرچند که پیش‌ازاین برای جذب نیرو در این دانشگاه آزمون‌هایی نیز برگزار شد اما گفته می‌شود این آزمون‌ها دچار اشکال و ابهام بوده و لذا  لو رفتن سؤالات و یا جابجایی اسامی افراد شرکت‌کننده در آزمون با پذیرفته‌شدگان در زمره همین اشکالات است.

درنهایت در حال حاضر بنا بر ادعای مسئولان تعداد ۲۴۰ نیرو به‌صورت غیرقانونی وارد این مجموعه شدند که بنا بر اظهارات مسئولان این دانشگاه کارایی لازم را برای این مجموعه نداشته و کاملاً مشهود است که به‌واسطه رابطه نه به‌واسطه ضابطه به این دانشگاه راه یافتند!

داستان  جذب این نیروها  هم ازاین‌قرار است که از سال ۹۶ و پیش از افتتاح بیمارستان شهید جلیل، تعداد زیادی نیرو به‌صورت غیرقانونی در این بیمارستان به کار گرفته شد و هرکدام دست‌کم یک سالی بدون حقوق و مزایا فعالیت داشتند و حالا برای خود حقی قائل‌اند.

البته گفته می‌شود برخی نیز در قالب نیروی خدماتی حاضر به فعالیت شده‌اند با این امید که بتوانند در پست‌های ستادی و تخصصی هم مشغول شوند.

البته این تخلف در طی سال‌های گذشته ازنظر مسئولان دور نماند چنانچه که سازمان بازرسی آذرماه سال ۹۷ به این پرونده ورود کرد و خواستار تعیین تکلیف نیروهایی شد بدون رعایت قانون جذب‌شده بودند.

نیروهای غیرقانونی باید اخراج شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این رابطه اظهار می‌کند: باوجود تلاش‌ برای کمک به ۲۴۰ نیرویی که بدون طی کردن مراحل قانونی و برگزاری آزمون و به‌صورت شرکتی در بیمارستان شهید جلیل به کار گرفته‌شده‌اند دستگاه‌های نظارتی مهرماه ۹۸ را پایان کار این افراد اعلام کردند.

یزدان پناه ادامه داد: درنهایت محاکمه مدیران اسبق دانشگاه و بیمارستان منجر به صدور رأی در تاریخ ۱۰ مردادماه ۹۸ شد و تخلف برخی مدیران مشهود و به مراجع قضایی معرفی شدند و اجازه فعالیت نیروهای جذب‌شده  تا تاریخ ۳۰ مهرماه ۹۸ و هم‌زمان با پایان  قرارداد شرکت برنده مناقصه تعیین شد پس‌ازآن فعالیت این نیروها در بیمارستان غیرقانونی بود.

وی بیان کرد: بنا به رأی سازمان بازرسی حقوق و مزایای ۲۴۰ کارگری که با این وضعیت در بیمارستان شهید جلیل یاسوج به کار گرفته شدند حدود ۷۰ میلیارد ریال است که باید توسط کسانی که اقدام به جذب و به‌کارگیری نیرو کردند، پرداخت شود.

وی ابراز می‌کند: بااین‌وجود به‌منظور جلوگیری از مسائل جانبی نمی‌خواستیم آن ها اخراج شوند و اعتقاد به امتحان محدود بین کارگران مشغول به کار داشتیم که با مخالفت نهادهای نظارتی مواجه شدیم لذا کارگران به اداره کار مراجعه و دانشگاه در حال پرداخت حقوق و مزایای آنها در یک و نیم سال گذشته است.

وی تاکید کرد: در این راستا مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی نه در اخراج کارگران، نه در قانون شکنی مدیران سابق، نه در محاکمه آنها و نه در صدور حکم مدیران دانشگاه  نقشی نداشته‌است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد یاسوج دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۷۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵ تن کنسانتره بدون مجوز در آشخانه

به گزارش گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ سرهنگ مهدی مهران فر گفت: ماموران انتظامی پاسگاه گرماب در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه ایسوزو حامل بار کنسانتره دام مشکوک و با هماهنگی قضائی آن را متوقف کردند. 
وی با اشاره به اینکه ماموران در بررسی و بازرسی از این خودرو ۵ تن کنسانتره بدون مجوز را کشف کردند، افزود: ارزش این مقدار کنسانتره بدون مجوز ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.
وی با بیان اینکه خودرو به پارکینگ منتقل و یک نفر متهم نیز بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از اینگونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • بیش از ۳ هزار لیتر چسب مایع بدون مجوز در خراسان شمالی کشف شد
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم در یاسوج
  • استخدام ۲۰۲ نفر نیروی در دهیاری‌های استان بوشهر
  • جریمه ۱۰ میلیارد ریالی به اتهام هدر دادن سوخت رایانه ای در خوروبیابانک
  • کشف ۵ تن کنسانتره بدون مجوز در آشخانه
  • جریمه ۱۰۷ میلیارد ریالی عرضه خارج از شبکه پلی اتیلن
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی صافکار متخلف اردبیلی
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است