Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@18:29:42 GMT

تعلق نشان قدمت به کلانشهر اراک

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۷۷۶۹۳

تعلق نشان قدمت به کلانشهر اراک

در نشست شهردار اراک و دیدار با دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران توافق شد، نشان قدمت به این شهر تعلق بگیرد و شهرداری تمهیداتی در جهت راه اندازی مرکز اسناد یونسکو در شهر برای نخستین بار در ایران اتخاذ کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدکریم شفیعی در این نشست در خصوص جاذبه های فرهنگی، گردشگری و جذابیت های توریستی، مفاخر و ابعاد فرهنگی استان مرکزی و شهر اراک توضیحات کاملی ارایه کرد و گفت: اراک جزء مدرن ترین شهرهای دوران قاجار در حوزه شهرسازی است و نخستین دبیرستان کشور  بعد از مدرسه دارالفنون، به نام دبیرستان صمصامیه در این شهر تاسیس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهر اراک در حوزه شهر یادگیرنده با یونسکو همکاری دارد، از کمیسیون ملی یونسکو در ایران درخواست کرد: همکاری‌های بیشتر در ابعاد مختلف فعالیت‌های این کمیسیون به خصوص در شهر اراک صورت گیرد.

حجت الله ایوبی، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در ادامه این نشست گفت: از مسایل فرهنگی و گردشگری شهر اراک شگفت زده هستیم، چرا که تاکنون در جریان ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری این شهر قرار نگرفته بودیم.

وی افزود: شهر اراک با این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بیشماری که دارد می‌تواند از جمله شهرهای ویژه در کشور باشد.

در پایان این جلسه از سوی شهردار اراک و دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران توافق شد، نشان قدمت به شهر اراک تعلق بگیرد و شهرداری تمهیداتی در جهت راه اندازی مرکز اسناد یونسکو در شهر برای نخستین بار در ایران اتخاذ کند.

همچنین مقرر شد، شهر اراک به کمیته شهرهای یونسکو بپیوندد و از این ظرفیت بتوان برای توسعه گردشگری و اقتصادی شهر بهره ببرد.

معرفی شهر اراک در سطح جهانی، انجام میزبانی های بین المللی در جهت اکوتوریسم، ایجاد دستور العمل و برنامه ریزی برای قرار گیری شهر اراک در زمره شهرهای خلاق در حوزه معماری و شهرسازی از جمله مسایل مطرح شده در این جلسه بوده است.

کد خبر 405268

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران کلانشهر اراک شهروند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۷۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدتقی نقدعلی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، درباره نحوه برخورد با افراد بی‌حجاب طبق لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب که اگر مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار بگیرد مرحله اول را در قالب یک تذکر پیامکی با یک جریمه معلق قرار دادیم و در مرحله بعد اگر طرف اصرار بر کشف حجاب داشت جریمه قطعی خواهد شد و در مرحله سوم پروسه قضایی را تعریف کردیم.

وی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ماده ۶۳۸ قانون فعلی بی‌حجابی را جرم‌انگاری کرده است و جرم هم علی‌القاعده جرم مشهود است و نیروهای انتظامی طبق آن عمل می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: اگر لایحه به مجلس بیاید وضعیت از نظر کیفیت برخورد تعدیل می‌شود.

نقدعلی اظهار کرد: تشکیل ستاد حجاب از تکالیف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و سال‌های سال است که تشکیل ستاد حجاب تکلیف شده است و مطابق آن پیش می‌روند.

وی گفت: کارکرد ستاد حجاب این است که دستگاه‌ها را جمع می‌کند و تکالیف اجرایی و عملیاتی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را تدوین می‌کند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902916

دیگر خبرها

  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های تهران و روسیه
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه به میزبانی دانشگاه تهران
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • قدمت «دروازه نفته» ممکن است به پیش از اسلام برسد
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب