Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@13:01:24 GMT

ورود دادستان به استفاده از مازوت در صنایع اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۷۷۷۷۱

ورود دادستان به استفاده از مازوت در صنایع اصفهان

ایسنا/اصفهان در صد و نهمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان، از فرهنگ نامه بزرگ شهروندی رونمایی شد. این فرهنگ نامه که در ۱۰ جلد و ۱۲ موضوع برای اولین بار در کشور تهیه و تدوین شده، قرار است پس از اظهارنظرهای کارشناسی، بررسی نقطه نظرات و اصلاحات در قالب کتاب در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور این جلسه که صبح امروز یکشنبه (۲۲ دی ماه) برگزار شد، شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) و درگذشتگان حادثه هواپیمایی را تسلیت گفت و اظهارامیدواری کرد که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در کشور نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا نصر با بیان اینکه حوادث هفته گذشته حوادث تلخی بود و شرایط سختی بر همه ما گذشت، افزود: مردم در حوادث اخیر همراهان بسیار خوبی برای کشور بودند و بارها و بارها شاهد حضور مردم و تجدید میثاق آنها به ویژه در مراسم تشییع سردار سلیمانی بوده ایم.

عزم خود را برای خدمت به مردم جزم کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر با تاکید براینکه این مردم باید مورد التفات باشند و باید مراقب این مردم بوده و عزم خود را برای خدمت به این مردم جزم کنیم، گفت: خدمت بیشتر، صادقانه و بدون مزد و منت بر این مردم عزیز واجب است. مسئولان در هر پست و جایگاهی، باید حتما مردم را در رأس امور قرار و شأن مردم را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به حضور در مرکز ۱۳۷ شهرداری اصفهان و بررسی موضوعات مطرح شده، تصریح کرد: متوجه شدیم که  ۲۶۲۵۴ مورد تماس برقرار شده که ۹۳۳۶به خدمات شهری، ۱۳۸۸ مورد مباحث عمرانی، ۵۷۹ مباحث ترافیکی و مابقی تماس ها برای سایر موضوعات بوده است.

نصر اظهار کرد: تماس مردم با ۱۳۷ یعنی مشارکت، همراهی و دلسوزی در امور شهری. این درحالی است که به نظر می رسد همه مردم، شهر را رصد می‌کنند، پس باید شهرداران مناطق و روسای سازمان ها نسبت به کارهایی که از طریق ۱۳۷ به آنها کاری واگذار می شود جدیت داشته باشند.  

کاهش رضایت مردم نسبت به بازارهای کوثر 

به گزارش ایسنا؛ رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین به بازارهای کوثر اشاره و تصریح کرد: هدف از ایجاد این بازارها، رفتار مناسب با مردم و تنزل قیمت ها بود که نباید این هدف ها را فراموش کنیم.

وی با اشاره به اینکه رضایت مردم قدری نسبت به بازار های کوثر کاهش یافته است، گفت: با افرادی که به بازار های کوثر مراجعه می کنند باید بهترین رفتار صورت گیرد.

توجه به سه برنامه اصفهان ۲۰۲۰، برنامه جامع شهر و اصفهان ۱۴۰۵

نصر در ادامه به پروژه اصفهان ۲۰۲۰ اشاره و خاطرنشان کرد که با ورود به سال ۲۰۲۰ و توجه به شعار آن یعنی اصفهان شهر هنر، میراث فرهنگی و گردشگری باید جدی گرفته شود و باید همه به آن کمک کرده و از همه ظرفیت های آن استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: شورا به هیچ وجه در این برنامه قصد اجرایی ندارد، بلکه سیاست گذاری را در دست دارد و چون تبلیغات خوبی انجام شده و شهرهای کشور نسبت به اصفهان ۲۰۲۰ آگاه هستند، باید از آن بهترین بهره برداری برای شهر انجام شود.

به گفته وی، برنامه جامع شهر اصفهان به جد دنبال می شود و امیدوارم با مشارکت همه دستگاه ها به سرانجام برسد.

نصر همچنین با بیان اینکه برنامه اصفهان ۱۴۰۵ نیز برنامه دیگری است که در سال جاری باید اجرایی شود، افزود: با توجه به اینکه  برنامه شش ساله اصفهان خواهد بود باید به درستی آینده اصفهان را در نظر بگیرد.

وی اظهارکرد: این سه برنامه در کنار دیگر برنامه ها که در دست بررسی است، همراهی و همکاری دیگر مسئولان را می طلبد.

فرهنگ نامه شهروندی، دستاوردی در حوزه فرهنگی اجتماعی

در ادامه این جلسه، شهردار اصفهان با اشاره به پراکندگی و تکثری که در همه بخش ها وجود دارد و باعث سردرگمی مردم شده، اظهارکرد: سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان تلاش کرد مجموعه ای را گردآوری کند که برای شهروندان بسیار آموزنده و مفید است.

قدرت الله نوروزی با بیان اینکه در فرهنگ نامه ای که آماده شده سه عنصر وجود دارد، تصریح کرد: در این مجموعه هر شهروند با حقوق خود در حوزه شهری آشنا شده، در عین حال تکالیف وی گوشزد شده، همچنین بررسی و نگاه به این مجموعه آموزش مستمر و هدفمندی ایجاد می کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه این فرهنگ نامه در ۱۰ جلد و ۱۲ موضوع تهیه و تدوین شده و در کشور برای اولین بار در کشور صورت گرفته، تصریح کرد: اعضای شورای شهر، معاونان شهرداری و شهرداران مناطق این مجموعه را بررسی کرده و اظهارنظر کارشناسی کنند تا بعد از بررسی نقطه نظرات، اصلاحاتی انجام داده و در قالب کتاب یک یا دوجلدی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی فرهنگ نامه بزرگ شهروندی را دستاوردی در حوزه فرهنگی اجتماعی دانست و گفت: شهرداری اصفهان در دو سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه فرهنگی و اجتماعی انجام داده، به طوری که در حوزه پژوهش و مطالعه و تحقیق امسال اصفهان رتبه اول را از آن خود کرد و ۷ جایزه دریافت کرد.

 فرهنگ نامه بزرگ شهروندی اصفهان به صورت الکترونیکی در دسترس شهروندان قرار گرفته است. در این مراسم همچنین از دست اندرکاران تهیه این فرهنگ نامه تقدیر شد.

هم اندیشی بیشتر برای نامگذاری مکانی به نام سردار سلیمانی در اصفهان

در ادامه این جلسه، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان درخصوص نامگذاری یکی از مکان ها به نام سردار شهید سلیمانی گفت: در جلسه تلفیق به خاطر برخی نگرانی ها، قرار شد آئین نامه ای تدوین شود تا شاخص هایی برای نامگذاری اماکن شهری در شورای نامگذاری تدوین شود.

وی با بیان اینکه قرار بود یکی از خیابان ها یا مکان های شهر به نام سردار شهید سلیمانی مزین شود، تصریح کرد: از آنجایی که نام گذاری مکانی که پیش از این نام داشته باشد، بحث هایی به دنبال دارد، باید مکانی انتخاب شود که از ابتدا نام نداشته باشد و تحت تاثیر نام های قبلی قرار نگیرد، براین اساس تصمیم گرفتیم با هم اندیشی بیشتر، بهترین تصمیم را بگیریم، در عین حال بعضی درخواست های مردمی هم برای نامگذاری خیابان ها و مکان های به نام این سردار شهید وجود دارد که بررسی خواهیم کرد.

چه چیز از سلامت مردم مهمتر است؟

کوروش محمدی عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به مازوتی که در نیروگاه های اصفهان استفاده شده، گفت: اخیرا شنیده ام متأسفانه نیروگاه اصفهان هم قصد دارد شیرهای مازوت را باز کند با این توجیه که کمبود گاز و احتمال قطع برق وجود دارد، اما چه چیزی از سلامت مردم مهمتر است؟

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۳ مصوب شده شیرهای مازوت پلمب شود، گفت: در حال حاضر با چه دستوری قرار است شیرهای مازوت باز شود و آیا مدیران استان به این مسأله رضایت داشته اند؟ قطعا باید مدیران استان در این خصوص توضیح دهند و یا تکذیب کنند.  

ورود دادستان اصفهان به موضوع استفاده از سوخت مازوت

محمدی با تاکید براینکه، مردم اصفهان اگر با قطعی برق مواجه شوند بهتر است تا سلامتشان به خطر افتد، افزود: ۱۵۶ دودکش این نیروگاه با خروجی سوخت مازوت به هوای شهر وارد می شود که از دادستان اصفهان تقاضا دارم همانطور که در چند هفته اخیر با چند واحد به خاطر استفاده از مازوت برخورد کردند، در این خصوص هم ورود پیدا کنند و استاندار اصفهان نیز مانع این مسأله شوند.

این عضو شورای شهر با تاکید براینکه با سلامت مردم اصفهان نباید بازی شود، گفت: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان باید شجاعانه از مردم اصفهان و سلامتشان دفاع کنند.

عباسعلی جوادی عضو دیگر شورای شهر اصفهان هم با یادآوری اینکه شهرداری موظف است کلیه داده های مالی را در دسترس اعضای شورا برای تصمیم گیری قرار دهد، گفت: اسامی افرادی که قرار است این دسترسی برایشان تعریف شود از سوی رئیس شورای شهر اعلام شود، درحالی که متأسفانه الان این دسترسی به اطلاعات و بودجه ها و به خصوص هزینه کردها مشخص نیست.

نصیر ملت هم با ابراز تأسف از اتفاقات اخیر در کشور، گفت: امروز نیاز است همه کسانی که دغدغه ایران و ایرانی دارند نسبت با اصلاح فضای موجود و رفع یأس و ناامیدی که بر جامعه حاکم شده، تلاش کنند و کمک کنیم تا آرامش برقرار شود.

این عضو شورای شهر اصفهان با اشارت به ترکیب مسافرانی که در این پرواز بودند و نخبگانی که تصمیم به مهاجرت داشتند، افزود: مملکتی که از نخبگان خالی شود باید همه نگران شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وفاق و همدلی در استان رو به ارتقا است، گفت: توقع داریم در فرصت باقی مانده تا پایان دولت سیزدهم و استانداری‌ها، موضوع سرمایه اجتماعی از یک سو و موضوع با نمایندگان و استانداری مورد توجه ویژه‌تری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس مقتدایی ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست مشترک شورای اداری شهرستان و استان اصفهان اظهار کرد: در سطح شهرستان اصفهان هم شهرهای متعدد و هم ۱۸۰ روستا وجود دارند که بخشی از این روستاها بعد از انتزاع چند شهرستان جدید در اصفهان باقی مانده‌اند که باید مورد بررسی قرار گیرند.

وی بر لزوم انجام کارهای مشترک در ماه‌های پیش رو تاکید کرد و افزود: هم دوستان در مجموعه مدیریت شهری و روستایی و هم نمایندگان مجلس در این زمینه کار می‌کنند اما ضرورت همکاری بخش‌های مختلف و قوای دست‌اندرکار یک ضرورت است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلسه‌ای با استاندار بر این مسئله تاکید کردیم که لازم است در مدیریت‌ها و یا ارزیابی مدیران باید بازنگری اتفاق بیفتد و ما به عنوان نمایندگان مجلس به دلیل مراجعات مردمی و آگاهی بیشتر حاضر هستیم در این ارزیابی‌ها به استاندار کمک کنیم.

وی با بیان اینکه مجلس دوازدهم در آستانه شکل‌گیری است، اضافه کرد: سرمایه اجتماعی موضوع بسیار مهمی برای همه ما در بخش‌های مختلف و قوای کشور است و معتقدیم که مجلس دوازدهم با همکاری دولت سیزدهم می‌تواند به حد بالاتری از ارتقای سرمایه اجتماعی برسد.

مقتدایی تاکید کرد: ما نمایندگان مردم اصفهان در مجلس به نوبه خود در شهرستان اصفهان و شهرهای چندگانه اصفهان این آمادگی را اعلام کردیم و صبح امروز نمایندگان فعلی با منتخبان مجلس جلسه‌ای داشتیم که بر اساس آن می‌توان گفت وفاق و همدلی در استان رو به ارتقا است.

وی ادامه داد: نمایندگان مردم در مجلس امیدوارند که با هم‌آهنگی دولت و مجلس بتوانند حد بالاتری از منافع را برای کل جامعه و از جمله استان و به ویژه شهرستان‌های اصفهان بزرگ محقق کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما توقع داریم در فرصت باقی مانده تا پایان دولت سیزدهم و استانداری‌ها، موضوع سرمایه اجتماعی از یک سو و موضوع با نمایندگان و استانداری مورد توجه ویژه‌تری قرار گیرد.

کد خبر 747992

دیگر خبرها

  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی اصفهان برگزار شد
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است