Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام رییس انجمن هنرهای تجسمی ایلام از برگزاری نخستین اکسپوی هنری استان در اسفند ماه خبر داد.

«مهدی صندوق‌آبادی» اظهار کرد: انجمن هنرهای تجسمی شامل ده رشته مختلف هنری است  که به فراخور حضور هنرمندان رشته های گوناگون، شاهد برنامه های متنوع در همه ی این رشته ها هستیم  و تلاش ما در این مدت حمایت و پوشش همه این رشته ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس انجمن هنرهای تجسمی استان ایلام در خصوص زیرساخت‌های فرهنگی و اعتبارات در سال جاری، گفت: مشکلات زیرساختی هرچند با ساخت نگارخانه استاد صندوق آبادی تعدیل شده است اما با این اوصاف تا رسیدن به توسعه در این زمینه فاصله بسیاری وجود دارد، کمبود بودجه در همه بخش های فرهنگی رخ می نماید و بدهکار بودن این انجمن به سبب برگزاری و میزبانی رویداد بزرگی چون بیست و ششمین جشنواره ملی تجسمی جوانان ایران نمونه ای از این وضعیت نه چندان مطلوب است.

وی در خصوص فعالیت ها و برنامه های پیش روی انجمن هنرهای تجسمی ، تصریح کرد:  برنامه های سه ماه پایانی سال در انجمن هنرهای تجسمی در سایه همراهی و دستگیری مجموعه مدیریتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام خواهد گرفت، در وهله اول فراخوان و تشکیل بانک جامع اطلاعاتی هنرمندان تجسمی استان و صدور کارت عضویت با سه عنوان(رسمی-افتخاری-هنرجو) به زودی منتشر می شود و برخلاف گذشته دارای مزیت های خاصی خواهد بود.

رییس انجمن هنرهای تجسمی استان ایلام برگزاری چند نمایشگاه مختلف از جمله نمایشگاه تصویرگران انجمن تجسمی و برگزاری ورکشاپ طبیعت و اردوی تفریحی و هنری با مشارکت انجمن های خوشنویسی، موسیقی و تجسمی استان در راستای تعامل با انجمن ها از دیگر برنامه های پیش رو خواهد بود.

صندوق‌آبادی گفت: برگزاری نخستین اکسپوی هنری استان، نمایشگاه و فروش آثار هنری تمامی رشته‌های تجسمی با انتشار فراخوان شرکت، تعیین و تشکیل هیئت ژوری جهت انتخاب اولیه آثار و در ادامه قیمت گذاری آثار پذیرفته شده در اسفندماه صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه روند اقتصادی فعلی فعالیت انجمن های هنری را با چالش بزرگی روبرو می‌کند، افزود: در تلاش هستیم تا با جذب بخش خصوصی و  اسپانسر این مشکلات را رفع کنیم، هرچند که حمایت بخش خصوصی از هنر به سختی انجام می پذیرید و از سوی دیگر بدون حمایت های وزارت ارشاد به عنوان متولی اصلی هنر برگزاری رویدادهای هنری امکان پذیر نیست.

رییس انجمن هنرهای تجسمی استان ایلام درباره سلسله برنامه‌های شکوه تماشا که به تجلیل از نخبگان و پیشکسوتان هنری می‌پردازد، گفت: اوایل سال جاری بود که طرح برگزاری سلسله برنامه‌های  «شکوه تماشا» با هدف تجلیل و تکریم از هنرمندان را ارائه دادیم که خوشبختانه با حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان روبه رو شد و توانستیم دو برنامه باشکوه از این سلسله برنامه ها را به تماشا بنشینیم.

صندوق‌آبادی تصریح کرد: در صورت فراهم بودن شرایط اقتصادی امیدواریم این برنامه باشکوه همچنان به تکریم از هنرمندان شاخص روند خود را ادامه دهد، در واقع تجلیل و تکریم شایسته از کارنامه یک هنرمند مستلزم وجود یک تیم اجرایی خوب و همچنین بودجه ای تعریف شده است، چرا که شخص هنرمند حاصل زحمات چندین ساله خود را در قالب یک برنامه دو ساعته باید به بهترین شکل و بهترین بازخورد ببیند.

وی ادامه داد: هرچند ارگان های دیگر در قالبی کوچک تر چنین برنامه هایی را برگزار کرده اند اما سیاست انجمن هنرهای تجسمی و در رأس آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تکریم هنرمند به شکلی است که شایسته جایگاه آن هنرمند باشد و تا زمانی که بودجه کافی تامین شود این سلسه از برنامه ها ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، صندوق آبادی در پاسخ به این سوال که در جهت پیشرفت در مقوله آموزش چه رویکردهایی دارید؟ تصریح کرد: کلاس های انجمن هنرهای تجسمی در رشته های مختلف هنری و با استفاده از اساتید مجرب در حال برگزاری است، چالش بزرگ ما در این مقوله کمبود فضا و امکانات است به گونه ای که در حال حاضر به علت کمبود امکانات اولیه از جمله رایانه از برگزاری کلاس های گرافیک و نرم افزار و... معذوریم، همچنین عدم برگزاری کارگاه‌هایی چون مجسمه‌سازی در انجمن هنرهای تجسمی استان نیز به دلیل نبود امکانات جای تعجب دارد.

این هنرمند تاکید کرد: تردیدی نیست که برخی از رشته های تجسمی در استان از لحاظ کیفی از کشور و حتی استان های همجوار جا مانده اند، هرچند که در چند رشته می‌توانیم ادعا کنیم که نخبگانی در سطح کشور داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۸۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: ویژه برنامه‌های دهه کرامت از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ در استان ایلام برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام، حجت‌الاسلام علی چراغی‌پور اظهار کرد: ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه با انگیزه و عواطف مذهبی و فرهنگ‌سازی برای تعظیم شعائر الهی در دهه کرامت از رویکردهای محوری اجرای برنامه‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت نخبگان، تبیین ارزش‌های معنوی، نشر فرهنگ رضوی و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف از دیگر اهداف برگزاری برنامه‌های دهه کرامت است، افزود: یکپارچگی و هماهنگی میان دستگاه‌های عضو ستاد دهه کرامت در راستای تحقق اجرای برنامه‌ها اهمیت زیادی دارد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام خاطرنشان کرد: راهپیمایی مردم استان در راستای حمایت از طرح نور نیروی انتظامی و فرهنگ حجاب و عفاف، روز جمعه بیست‌ویکم اردیبهشت مصادف با نخستین روز دهه کرامت و پس از نماز جمعه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام چراغی‌پور گفت: ویژه برنامه‌های دهه کرامت از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت در استان ایلام برگزار خواهد شد.

کد خبر 748677

دیگر خبرها

  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود