Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@19:26:06 GMT

افزایش ۲۰ درصدی مراجعه به گرمخانه ها

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۷۸۳۹۴

رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، از افزایش ۲۰ درصدی مراجعه افراد بی سرپناه به گرمخانه‌ها در پی سردتر شدن هوا خبر داد و گفت: برای حضور در گرمخانه‌ها فقط به خود اظهاری افراد در خصوص نام و نام خانوادگی اکتفا می‌شود.

به گزارش میزان، سیدمالک حسینی رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به وضعیت فعلی گرمخانه‌های تهران، گفت: در حال حاضر همزمان با سردتر شدن هوا بیش از ۲۰ درصد افزایش مراجعه به گرمخانه‌ها داشته ایم، ولی باز هم ۳۰ درصد ظرفیت خالی در این مددسرا‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای حضور و نگهداری افراد در گرمخانه‌ها نیازی به مدارک شناسایی نیست، افزود: اینکه گفته می‌شود برای حضور افراد در مددسرا‌ها باید مدارک شناسایی ارایه شود کذب بوده و اگر موردی در این خصوص بود باید گزارش شود.

حسینی با تاکید بر اینکه تنها اطلاعات بر اساس خوداظهاری افراد آن هم در خصوص نام و نام خانوادگی افراد بی سر پناه در مددسرا‌ها جمع آوری می‌شود، تصریح کرد: عموم مراکز ما تجهیز به دوربین مدار بسته شده، زیرا کنترل را از این طریق انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه وجود دوربین‌های مداربسته برای ثبت و ضبط برخی مسائل ومستندات صورت می‌گیرد، گفت: این نوع مستندات برای دستگاه قضایی تهیه می‌شود، زیرا در صورت بروز مشکل به این موارد نیاز داریم.

همه مددسراها به دوربین های مدار بسته تجهیز می شوند

رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه سایر مددسرا‌ها نیز تا پایان سال به دوربین مدار بسته تجهیز می‌شوند، افزود: در خصوص وجود دوربین‌های مدار بسته ذکر این نکته لازم است که این نوع نظارت‌ها مانند وجود دوربین در هر نهاد یا سازمانی بوده و در گرمخانه‌ها نیز تنها به ثبت کلی موارد اقدام می‌شود نه اینکه تصویربرداری از مراجعین با این رویه در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه حضور در گرمخانه‌ها برای همه افراد بی سرپناه ممکن است، تصریح کرد: جنسیت، ملیت و شرایط سنی در پذیرش افراد در مددسرا‌ها مهم نیست.

انتقال بیماران بی سرپناه به سامان سرا

حسینی با تاکید بر اینکه برخی از افرادی که از شرایط جسمی مناسبی برخوردار نیستند به سامان سرا‌ها منتقل می‌شوند، گفت: سامان سرا‌ها مرکز نگهداری موقت بوده که در خصوص ادامه ماندگاری آن‌ها در سامانسرا یا انتقال به بهزیستی یا خانواده هایشان قاضی تصمیم می‌گیرد.

وی ادامه داد: ما افرادی را داریم که برای مدت مدید در سامان سرای لویزان برای خانم‌ها و خاور شهر برای آقایان نگهداری می‌شوند و در این راستا مواردی بوده که خانواده‌ها هم پذیرا نیستند، اما در این مراکز نگهداری شده اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پایگاه عین الاسد قاسم سلیمانی سقوط بوئینگ 737 کیمیا علیزاده هیثم بن طارق اوکراین حمله به پایگاه هوایی عین الاسد سلطان قابوس سردار حاجی زاده افزایش ۳۰ درصدی مراجعه گرمخانه ها پایگاه عین الاسد قاسم سلیمانی سقوط بوئینگ 737 کیمیا علیزاده هیثم بن طارق اوکراین حمله به پایگاه هوایی عین الاسد سلطان قابوس سردار حاجی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۸۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان

ابراهیم کوهکن مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: در این مدت ۳۲ نمونه موفق در بانک خون بند ناف نوزاد استان ذخیره شده است.

 کوهکن افزود: پارسال ۵۰۰ نمونه موفق بند ناف نوزاد در بانک خون استان ذخیره سازی شد که نسبت به سال پیش از آن ۵۶ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بانک خون بند ناف رویان هرمزگان از سال ۸۸ در استان راه‌اندازی شد، گفت: هزینه نگهداری خون بند ناف نوزادان در هنگام قرارداد ۱۰ میلیون تومان در دو قسط با فاصله زمانی ۳ ماه است و هزینه سالانه ذخیره آن ۵۶۰ هزار تومان است.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان با اشاره به اینکه زمان نگهداری خون بند ناف نوزاد۲۰ سال است، افزود: از خون بند ناف نوزاد برای درمان بیماری‌های مانند تالاسمی، سرطان‌های خونی، اوتیسم، بهبود فلج مغزی، دیابت و آلزایمر استفاده می‌شود.

کوهکن گفت: مراکز بانک خون بند ناف نوزاد در همه‌ی بیمارستان‌های هرمزگان مستقر هستند.

وی افزود: مادران باردار می‌توانند از ابتدای ماه نهم بارداری در این مراکز نام نویسی کنند.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: خون باقیمانده در بند ناف و جفت نوزاد سرشار از سلول‌های بنیادی بسیار پرتوان و زنده است که بر اثر تکثیر‌های پی‌درپی دچار پیری نمی‌شوند و با تزریق و یا جایگزینی این سلول‌ها می‌توان به بهبودی سلول‌های آسیب‌دیده کمک کرد.

کوهکن افزود: نمونه گیری از دندان‌های شیری و مایع‌های آمنیوتیک جفت از برنامه‌های امسال بانک خون رویان هرمزگان است.

وی گفت: از پرده آمنیوتیک برای درمان زخم‌های سوختگی و زخم‌های عمیق استفاده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در نهاوند
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • نظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌ها