Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل رضایی روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا  افزود: بررسی صلاحیت داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پس از بررسی در هیات اجرایی از یکم دی ماه به مدت ۲۰ روز در هیات‌های نظارت انجام شد.

وی بیان کرد: براساس ماده ۵۲ قانون انتخابات فرمانداران موظف هستند به صورت کتبی و محرمانه نتیجه را به داوطلبان اعلام کنند و داوطلبانی که رد صلاحیت و یا احراز صلاحیت نشدند از امروز به مدت پنج روز  تا ۲۶ دی ماه جاری می‌توانند به ساختمان شماره ۲ استانداری مراجعه و شکایت، اعتراض و مستندهای خود را به نماینده هیات نظارت استان بوشهر تحویل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی اضافه کرد: شکایت این افراد در مدت ۲۰ روز بررسی و تا ۱۱ بهمن به اعتراض‌ها و شکایت‌ها رسیدگی و نتیجه ۱۲ بهمن ماه به وزارت کشور اعلام و این وزارتخانه نیز افراد را در جریان قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: برخی از داوطلبان که در هیات اجرایی تایید شدند در هیات مرکزی نظارت هم مورد تایید قرار گرفتند ولی شورای نگهبان مدارک و مستنداتی دارد که نظر آن بر عدم احراز و یا رد صلاحیت آنها است و به تعبیری این افراد رد اولی‌ها هستند.

رضایی گفت: اگر افرادی برای نخستین بار از سوی شورای نگهبان رد شدند از امروز به مدت ۲۰ روز می‌توانند به این شورا اعتراض کنند و شورای نگهبان نیز هفت روز شکایت‌ها  را بررسی و رسیدگی می کند و نتیجه ۲۲ بهمن ماه از طریق وزارت کشور به افراد اعلام می‌شود.

وی بدون اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان  در استان بوشهر یادآورشد: لیست نهایی و قطعی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۳ بهمن از طریق فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه استان به مردم اعلام می‌شود و افراد فرصت دارند به مدت یک هفته کار تبلیغات را انجام دهند.

قائم مقام و سخنگوی هیات نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان بوشهر گفت: این انتخابات حساس و مهم و تبلور اراده مردم است و انتظار می‌رود با توجه به وضعیت حساس کشور مردم همانند گذشته که در عرصه‌های مختلف سیاسی حاضر هستند در این مانور سیاسی مهم نیز حاضر باشند.

وی تاکید کرد: مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رای  ضمن اینکه به تکلیف شرعی و قانونی خود عمل می‌کنند جمهوریت، اسلامیت وحمایت خود از نظام را به رخ جهانیان خواهند کشید.

وی گفت: داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اظهارنظرهای خود مراقب باشند خطوط قرمز نظام را زیر سوال نبرند این افراد قرار است خود در آینده قانونگذار باشند پس باید به قانون پایبند و از تبلیغات زودهنگام بپرهیزند.

رضایی ادامه داد: به عنوان هیات نظارت درمورد تطمیع و خرید و فروش آرا به هر نحوی از انحا مستقیم و یا غیر مستقیم از طرف هواداران و یا کاندیداها رصد انجام می‌شود.

وی بیان کرد: داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افراد خود را توجیه کنند و هسته مشورتی آنها به گونه‌ای باشد که مقید به قانون باشند و از طهارت اقتصادی و اخلاقی برخوردار باشند و از هر وسیله‌ای برای رسیدن به هدف خود استفاده نکنند.

رضایی با بیان اینکه نباید اجازه بدهیم زر و تزویر در انتخابات جایی داشته باشد گفت: از بد اخلاقی‌های سیاسی و زیر سوال بردن و سیاه نمایی در تبلیغات پرهیز شود.

وی افزود: سیاه نمایی و زیرسوال بردن خدمات نظام و کارهای نمایندگان قبلی از یک کاندیدایی که قرار است به مجلس برود بعید و کار پسندیده‌ای نیست.

رضایی تاکید کرد: افراد بدون زیرسوال بردن برنامه‌های رقیبان خود برنامه‌های خود را اعلام کنند زیرا مردم فهیم، آگاه بصیر و از هنرمندی خاصی برخوردارند و به دنبال انتخاب اصلح هستند.  

وی یادآو رشد: بعضی‌ها در سخنرانی‌های تبلیغاتی خود بدون توجه به شرح وظایف نماینده اظهارنظرهایی، قول و قرارها و وعده‌هایی می‌دهند که از نظر قانونی، شرعی و اخلاقی درست نیست و مردم نگذارند  این افراد هر مطلبی و صحبتی را مطرح کنند که ضمانت اجرایی ندارد.

رضایی افزود: افرادی که از هیات مرکزی نظارت عبور کنند به معنی دارا بودن حداقل صلاحیت‌ها هستند در بین آنها افرادی هستند که صلاحیت بالاتری دارند و مردم با توجه به هوشیاری و بصیرتی که دارند به دنبال انتخاب اصلح باشند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال جاری همزمان درسراسر کشور برگزار می شود.

استان بوشهر با یک میلیون ۱۶۲ هزار نفر جمعیت دارای چهار کرسی نمایندگی مردم شهرستان‌های (بوشهر، گناوه و دیلم)، ( دشتستان)، ( کنگان، دیر، جم و عسلویه) و ( دشتی و تنگستان)  در مجلس شورای اسلامی است.

 برای تصاحب چهار کرسی نمایندگی مجلس در حوزه های انتخابیه استان بوشهر در مجموع ۱۹۶ داوطلب نام نویسی کردند که هیات اجرایی استان صلاحیت ۹۸درصد از این شمار را تایید کرد و ۱۱ نفر نیز انصراف دادند.

برچسب‌ها بوشهر وزارت کشور شورای نگهبان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر وزارت کشور شورای نگهبان بوشهر وزارت کشور شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۸۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

21 اردیبهشت برگزاری دومین دور انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، بر اساس جدول زمانبندی انتخابات، دومین دور انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف 21 اردیبهشت برگزار می شود .

تبلیغات دور دوم انتخابات از 13 اردیبهشت آغاز می شود.

در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف بین ۳۳ کاندیدا، هیچ کدام موفق به اخذ ۲۰ درصد از آراء نشدند و انتخابات بین سید حسن هاشمی و علی مولوی حقیقی به دور دوم کشیده شد.

                                                                    کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود
  • انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نیست
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • 21 اردیبهشت برگزاری دومین دور انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد