Web Analytics Made Easy - Statcounter

هواشناسی بوشهر درباره آبگرفتگی معابر عمومی و تلاطم خلیج فارس در روز سه‌شنبه به ویژه بر روی دریا، نوار ساحلی و مناطق شرقی استان هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ، گفت: بر اساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی جوی، سه‌شنبه با عبور موجی ناپایدار از تراز میانی جو، شاهد بارش باران و گاهی رگبار، وزش باد به نسبت شدید و رعد و برق بیشتر بر روی دریا، نوار ساحلی و مناطق شرقی استان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام مساعدی افزود: بر این اساس از سه‌شنبه تا اوایل چهارشنبه در خصوص وزش شدید باد، مواج شدن دریا، رعدوبرق، آبگرفتگی معابر عمومی هشدار داده می‌شود و احتمال ریزش تگرگ هم وجود دارد.

او ادامه داد: از ظهر سه‌شنبه تا اوایل وقت چهارشنبه به سبب وزش باد به نسبت شدید شمال غربی تا شمال شرقی، ارتفاع موج دریا افزایش می‌یابد و باید از تردد‌های دریایی به ویژه تردد شناور‌های کوچک و تفریحی و مسافری در این مدت پرهیز شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: به سبب بارش باران و احتمال تگرگ و آبگرفتگی معابر عمومی، باید تدابیر پیشگیرانه در زمینه تردد‌های شهری و حفاظت از محصولات کشاورزی صورت گیرد.

مساعدی همچنین به کاهش سه تا پنج درجه‌ای دما در امروز اشاره کرد و گفت: با خروج سامانه بارشی که از پنجشنبه تا دیشب در استان فعال بود، دمای هوا امروز نسبت به دیروز ۳ تا ۵ درجه کاهش داشته و امروز جم با حدود ۵ درجه سانتیگراد، کمترین دما را در استان داشت.

او افزود: دیلم و برازجان هم امروز صبح دمای ۸، بوشهر ۹، گناوه ۱۰، دیر ۱۱، خارگ و عسلویه ۱۲ درجه سانتیگراد را تجربه کردند.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: فردا نیز همین شرایط دمایی در استان حاکم خواهد بود شاید برخی نقاط یک درجه‌ای دمایشان نسبت به امروز کمتر شود.

این کارشناس هواشناسی درباره سامانه بارشی اخیر هم گفت: در این سامانه بارشی میزان بارش‌ها در نقاط مختلف یک شهرستان متفاوت بوده به طور مثال ایستگاه روستای عباسی گناوه با ۵۷ میلیمتر بیشترین بارندگی را داشته و روستای محمدی این شهرستان با ۱۵ میلیمتر کمترین بارندگی را در میان ایستگاه‌های باران‌سنجی ثبت کرده است.

جدول میزان بارش در برخی ایستگاه‌های باران‌سنجی را در زیر ببینید:

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان بوشهر جدول خلیج فارس رعد و برق هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۸۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: دریا در این مدت نسبتاً مواج است و سرعت باد در تنگه هرمز و بخش‌هایی از خلیج فارس به ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به یک و نیم متر می‌رسد.

مجتبی حمزه نژاد توصیه کرد در این مدت شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۵ اردیبهشت

وی افزود: آسمان غالب نقاط استان صاف و در برخی مناطق دریایی و ارتفاعات گاهی گذر ابر پیش بینی می‌شود.

به لحاظ دمایی روز‌های آینده روند افزایشی دمای بیشینه ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • صدور هشدار زرد هواشناسی استان کرمان با پیش‌بینی وزش باد و گرد و خاک
  • دمای هوا افزایش می‌یابد
  • بارش باران از امشب در لرستان
  • رنجش شهروندان زابلی از پس زدگی آب فاضلاب در معابر + تصاویر
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی معابر در بندر امام خمینی(ره) + فیلم
  • وزش باد شدید، امروز و فردا در قم
  • ورود سامانه بارشی جدید به زنجان
  • ناپایداری های جوی ودریایی در هرمزگان / احتمال رگبار پراکنده باران و رعدو برق
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۵ اردیبهشت