Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

یک مقام مسئول در راهداری گفت: ۱۲ هزار و ۳۰۰ نیروی راهدار با توجه به آغاز طرح زمستانی در سراسر کشور در آماده باش است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رودباری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات با بیان اینکه محورهای اصلی و فرعی به دلیل طغیان رودخانه‌ها و بارش شدید باران مسدود شده است، گفت: چند محور فرعی و حدود ۵ محور اصلی در جاده‌های مسیر هرمزگان و سیستان و بلوچستان به دلیل بارش شدید باران مسدود شده، اما محور‌های جایگزینی را برای آن‌ها در نظر گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه در صورتی که سطح آب کمی فروکش کند و مقداری از حجم بارش‌ها کاسته شود مسیرها بازسازی و برای تردد خودروها بازگشایی می‌شود.

رودباری بیان کرد: راهداران آماده هستند اما در این حوزه کار خاصی نمی‌توان انجام داد و باید آب فروکش کند، در حال حاضر محورهای بندر لنگه به بندر خمیر و میناب به جاسک جزو محورهای اصلی مسدود است و محور رودبار ـ ایرانشهر، نیک‌شهر ـ بنت، رودبار ـ ایرانشهر و چند مسیر دیگر از محورهای غیرشریانی مسدود است.َ

او با اشاره به اینکه به جز محورهای جنوبی کشور هیچ محور مسدود شده‌ای نداریم، افزود: تنها یک محور در کهکیلویه و بویر احمد مسدود است که به زودی این محور هم باز می‌شود اما تمامی محورهای شمالی کشور از جمله محور چالوس، هراز، فیروزکوه با توجه به بارش باران باز است.

رودباری تأکید کرد: هم‌اکنون بارش پراکنده‌ای در چالوس و هراز وجود دارد اما باتوجه به آماده باش کامل نیروهای کامل راهداری این محورها مسدود نخواهند شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات از آماده‌باش کامل تمامی نیرو‌های راهداری در طرح زمستانی از چهارشنبه ۱۸ دی ماه خبر داد و گفت: ۹۴۰ پایگاه راهداری و ۱۲ هزار و ۳۰۰ نیروی راهداری و ۱۰ هزار ماشین‌آلات در سراسر کشور برای افزایش سطح ایمنی جاده‌ها و نیرو‌های راهداری در آماده‌باش کامل هستند.

او بیان کرد: فردا از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود و ما با بهتر شدن وضعیت هوا بازسازی، ترمیم جاده‌ها و هرگونه نیازی جهت رفع نقاط حادثه‌خیز انجام خواهیم داد.

او گفت: ۸۰۰دوربین نظارت تصویری در محور‌های شریانی کشور، تصاویر لحظه‌ای راه‌ها را به مرکز مدیریت راه‌های کشور ارسال می‌کنند.

رودباری تأکید کرد: بر اثر بارش باران و ریزش تونل هیچ کشته‌ای در این محور‌ها نداشته‌ایم و تمامی این شایعات را به صورت کامل تکذیب می‌کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۹۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: با جدیت بکار گرفته شده ۲۰ نقطه از ۳۷ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار مصوب سال ۱۴۰۲، طی سال گذشته ایمن سازی و رفع شده است. - اخبار استانها -

مهرداد جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به تلاش حداکثری برای رفع نقاط حادثه‌خیز شناسنامه‌دار در شبکه راه‌های استان اظهار داشت: 37 نقطه حادثه‌خیز در سال 1401 در استان مرکزی شناسایی و نقاط احصاء شده توسط کارگروه استانی، برای بررسی به کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ارسال گردید که پس از بررسی‌های بعمل آمده، رفع این 37 نقطه ابتدای سال گذشته به این اداره کل ابلاغ شد.

وی افزود: پس از ابلاغ این 37 نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار، اقدامات لازم برای رفع این نقاط در دستور کار این اداره کل قرار گرفت که با جدیت بکار گرفته شده، 20 مورد از این نقاط با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال رفع خطر و ایمن سازی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی عنوان کرد: بر اساس تأکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، امسال هم در نظر داریم با به‌کارگیری تمام توان اجرایی و ظرفیت لجستیکی، 17 نقطه باقیمانده را تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم تا گامی ارزشمند در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن در استان برداشته شود.

وی بیان کرد: برای ایمن سازی این 17 نقطه حادثه‌خیز باقیمانده حدود 85 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که امیدواریم با تأمین منابع مالی مورد نیاز، شاهد تسریع در روند اجرایی و پیشرفت فیزیکی طرح ها باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، رفع 100 تقاطع هم‌سطح راه‌های روستایی با راه‌های فرعی و اصلی را از دیگر اقدامات شاخص این اداره کل برشمرد و گفت: براساس تأکید معاون اول ریاست جمهوری و پیگیری استاندار مرکزی و هم افزایی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها، در اقدامی جهادی با احداث روشنایی نقطه‌ای طی سال گذشته راه‌های استان مرکزی ایمن سازی شده است.

جهانی بیان کرد: علاوه بر فعالیت‌های یاد شده، اقدامات مختلف دیگری نیز با استفاده از توان اجرایی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ها و ماشین آلات در اختیار انجام شده که از آن جمله می‌توان به اصلاح قوس، ترانشه برداری، اجرای شیب شیروانی، اجرای طرح راهداری محوری، احداث واریانت، تعریض پل‌ها، احداث روشنایی، نصب حفاظ های میانی و غیره شاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انسداد سه مقطع از محورهای شریانی هرمزگان
  • ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی/جاده چالوس مسدود شد
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • فعالیت ۵۲ اکیپ راهداری در محورهای استان همدان
  • آماده‌باش ۴۰۰ راهدار لرستانی با هشدار نارنجی هواشناسی
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های راهداری بوشهر
  • عملیات انفجار محور دولت‌آباد - بحرآسمان را مسدود کرد
  • ترافیک سنگین در محورهای شمالی کشور
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان