Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@21:20:48 GMT

فعال‌سازی ۲۳ میلیون سیم کارت در ۶ ماه

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۷۹۳۰۷

فعال‌سازی ۲۳ میلیون سیم کارت در ۶ ماه

آخرین آمار منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نشان می دهد که نصب تلفن ثابت در ۶ ماهه اول امسال در کشور با تقاضایی همراه نبوده اما ۲۳ میلیون سیم کارت در این بازه زمانی فعال شده است.

مطابق با آخرین آمارها از رصد وضعیت استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات در کشور که مربوط به ۶ ماهه نخست امسال می شود، ۲۹ میلیون و ۲۵ هزار و ۴۰۰ خط تلفن در کشور دایر است و ضریب نفوذ تلفن ثابت به ۳۵ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی ها نشان می دهد که نصب و راه اندازی تلفن ثابت نسبت به پایان سال ۹۷ ، با تقاضا روبرو نیست و از نظر تعداد دایری، تفاوت چندانی با سال گذشته ندارد. به نحوی که آخرین آمار نصب تلفن ثابت تا پایان سال ۹۷ از نصب حدود ۳۸ میلیون و ۴۵۹ هزار خط حکایت دارد که آمار نصب تلفن در ۶ ماهه ابتدای امسال به ۳۸ میلیون و ۵۶۶ هزار خط رسیده است.

این درحالی است که از این تعداد، حدود ۲۹ میلیون خط دایر هستند و شمار خطوط دایر شده نسبت به سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار خط، کمتر است.

از سوی دیگر، تا پایان ۶ ماهه اول امسال، ۵۱ هزار و ۴۴۹ روستا در کشور دارای ارتباط هستند و ۴۷ هزار و ۱۹۷ روستا نیز به تلفن خانگی دسترسی دارند.

آمارها نشان می دهد که ۸۳.۳۵ درصد روستاهای کشور دارای ارتباط هستند و در ۶ ماهه اول امسال، حدود هزار روستا به تلفن خانگی متصل شدند.

این درحالی است که افزایش روستاهای دارای ارتباط در ۶ ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته، تفاوت چندانی را نشان نمی دهد.

در همین حال، آمار رگولاتوری در حوزه تلفن همراه نیز نشان می دهد که تا پایان شهریورماه سال ۹۸ بیش از ۱۱۶ میلیون و ۶۵ هزار و ۴۲۶ نفر در کشور، مشترک موبایل هستند و ضریب نفوذ این فناوری در ایران به نزدیک ۱۴۰ درصد رسیده است.

این آمار در حالی است که تعداد مشترکان تلفن همراه تا پایان سال ۹۷ حدود ۹۳ میلیون و ۳۶ هزار و ۵۸۴ نفر، گزارش و ضریب نفوذ موبایل ۱۱۳ درصد بود که آمارها نشان می دهد طی ۶ ماهه اول امسال، ۲۳ میلیون سیم کارت در کشور فعال شده است.

هم اکنون ۸۶.۴۲ درصد از جاده های اصلی، فرعی و ریلی کشور تحت پوشش تلفن همراه هستند./مهر 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۹۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد.   به گزارش مهر، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در مراسم تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان و … که صبح امروز برگزار شد، گفت: طی دو سال گذشته در محور آزادگان اقدامات خوبی در راستای ایمن‌سازی و تسهیل در رفت و آمد از سوی شهرداری تهران انجام شده است.   وی افزود: در همین زمینه در محور شرق به غرب آزادگان در محدوده منطقه ۱۶ با ایجاد کندرو باعث شد تا بار ترافیکی در این محدوده کاهش پیدا کند و شاهد روان‌سازی در مسیر تردد خودروها باشیم.   موسوی‌پور ادامه داد: در بستر آزادگان از اتوبان ساوه تا اتوبان شهید خرازی آسفالت‌ریزی خوبی انجام شده است.   وی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای طرح ترافیک جدید تا پایان سال جاری انجام شده و امسال شاهد اجرای طرح ترافیک خواهیم بود یا نه؟ اعلام کرد: قطعاً اجرای طرح ترافیک جدید امسال نیست و باید اقدامات کارشناسی به درستی انجام شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • تمدید ۲ ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرایی نخواهد شد
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد​
  • «طرح ترافیک جدید» امسال اجرایی می‌شود؟
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر