Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت وفاق ملی لیبی از نظارت سازمان ملل بر اجرای آتش بس در جنگ طرابلس خبر داد. ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دولت وفاق ملی  و نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر با پذیرش طرح روسیه مبنی بر پایان دادن به درگیری‌های طرابلس  و دیگر مناطق غرب لیبی،مقررات  آتش بس از بامداد یکشنبه ( امروز ) در این مناطق به اجراء درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت وفاق ملی ( مورد تایید سازمان ملل ) با انتشار بیانیه‌ای ضمن موافقت با اجرای آتش بس در جنگ طرابلس اعلام کرد: دو طرف کمیته‌های نظامی تشکیل داده‌اند تا مسئولیت اجرا و حفظ  آتش بس را تحت نظارت سازمان ملل به عهده داشته باشند.

به نوشته تارنمای "الوسط – لیبیا"  در این بیانیه آمده‌ است: دولت وفاق ملی حق دفاع از خود را در برابر هرگونه تهاجمی از طرف نیروهای وابسته به ژنرال حفتر برای خود محفوظ می‌داند و از تمام کشورهای تاثیرگذار در تحولات لیبی می‌خواهد تا به حل و فصل بحران این کشور کمک کنند.

گزارش| تاثیر پوتین بر تغییر نسبی رویکرد ترکیه به لیبی

رایزنی‌های سیاسی دیپلماتیک  برای پایان دادن جنگ طرابلس  از هفته گذشته افزایش یافت، به گونه‌ای که فایز السراج رئیس دولت وفاق ملی به ایتالیا رفت و با مقامات این کشور درباره بحران لیبی گفت وگو کرد.

وی امروز به ترکیه رفت تا با رجب طیب اردوغان رئیس حمهور این کشور درباره کاهش تنش نظامی در لیبی، حل و فصل بحران این کشور از طریق سیاسی و گسترش روابط دوجانبه گفت وگو کند.  

قرار است السراج پس از گفت وگو با اردوغان به مصر و امارات سفر کند و با مقامات عالی‌رتبه این کشورها در خصوص بحران لیبی مذاکره کند.

به دنبال امضای توافقنامه  نفتی- نظامی و دریایی بین طرابلس و آنکارا تنش در شرق دریای مدیترانه افزایش یافت. یونان ، قبرس و مصر با این توافقنامه مخالفت کردند و این مخالفت با حمایت اتحادیه اروپا همراه شد. با وجود این مخالفت‌ها دولت طرابلس و آنکارا بر اجرای توافقنامه مزبور تاکید داشتند به گونه‌ای که ترکیه اعلام آمادگی کرد تا نظامیانش را به جنگ طرابلس بفرستد.

در همین حال،  رئیس جمهور روسیه با همتای ترکیه‌ای خود مذاکرات متعددی درباره بحران لیبی انجام داد و سرانجام دو طرف توافق کردند که طرح مسکو برای توقف درگیری‌های در طرابلس اجرایی شود.

انتهای پیام /

 

 

R7969/P/S8,88,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "امارات" اخبار "لیبی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار امارات اخبار لیبی اخبار امارات اخبار لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۹۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان در جلسه شورای مدیریت بحران این شهرستان گفت: مطالعات ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری و پخش سیلاب شهرستان در دستور کار قرار گرفته و منابع طبیعی باید با کمک آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای و مشارکت بخش صنعتی، این طرح‌ها را با هدف کنترل سیل اجرا کند.
منصور شیشه فروش عملکرد مدیریت بحران این شهرستان‌ها را در کنترل سیلاب هفته گذشته مطلوب دانست و افزود: آب منطقه‌ای شهرستان باید در خصوص ایمن سازی، اصلاح و ایجاد شیب مناسب کانال مهیار اقدام کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • اجرای طرح نظارت از تاکسی‌های سطح شهرکرد
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای «طرح نور» فراجا
  • نظارت میدانی بر اجرای عملیات حفاظتی قنوات شهرستان یزد
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • خلیج فارس باعث تقویت وفاق ملی در ایران شده است