Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمسی زارع جراح و متخصص زنان و زایمان و مامایی با همکارانش توانسته اند با پژوهش های کاربردی و علمی خود مشکلات دوران جنینی را تا حد زیادی کاهش دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، مادران بادرار با شرایط حاملگی پرخطر برای اطمینان از سلامت خود و جنین، نیاز به مراقبت ‌های ویژه‌ای دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عوامل بسیاری در دوران بارداری می ‌تواند مادر و نوزاد را در معرض خطر قرار دهد، چرا که بارداری زمانی پرخطر محسوب می‌ شود که پزشک احتمال وقوع عارضه ‌ای را تشخیص دهد که می ‌تواند مادر، کودک یا هر دو را تحت تأثیر قرار داده و در چنین مواقعی نیاز است مادر و جنین مورد مراقبت ‌های پزشکی قرار گرفته تا در صورت بروز هر گونه مشکل، کنترل های مورد نیاز انجام شود.

 شمسی زارع جراح و متخصص زنان و زایمان و مامایی با همکارانش توانسته اند با پژوهش های کاربردی و علمی خود مشکلات دوران جنینی را تا حد زیادی کاهش دهند. 

وی در واحد FMU بیمارستان بعثت سنندج جایی که مادران با بارداری پرخطر به آن مراجعه می کنند براساس غربالگری هایی که برای جنین در نیمه های اول حاملگی انجام می شود را بررسی و اگر غربالگری مثبت باشد برای مادر مریض cbs را انجام می دهند.

این موارد قبلا در استان های تهران و تبریز برای مادران کردستانی انجام می شد که خوشبختانه با تلاش های دکتر شمسی زارع دیگر نیازی به مراجعه به استان های دیگر نیست چرا که این بانوی پزشک از زایمان های زودرس جلوگیری و حاملگی مادران پرخطر را تا حد زیادی کاهش داده است.

رضاعی رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: دکتر شمسی زارع و همکارانش در بخش نوزادان و گروه کودکان دانشگاه با تلاش های شبانه روزی باعث شدند که میزان مرگ و میر نوزادان ۱۵۰۰ گرم به میزان چشم گیری کاهش یابد.

وی گفت: این بانوی پزشک کردستانی در زمینه مکمل مادران باردار به صورت خیریه دانشگاه را همکاری کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۹۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای درب چوبی حرم امام رضا (ع) از طرف حرم بانوی کرامت

طراح این درب با بیان اینکه پیکره چوبی این درب از بهترین چوب‌های چنار سفید، قرمز و چوب گردو، گیلاس، سرخدار و استخوان شتر تهیه شده گفت: این درب، تلفیقی از هنر سنتی و مدرن است.

 فرهاد متین فر مدت زمان ساخت این درب چوبی را ۷ ماه دانست و افزود: در این مدت، ۵ ماه کار دست و ۱۲۰۰ ساعت کار دستگاهی انجام شده است.

متین فر گره چینی بدون چسب و میخ با رنگ‌های طبیعی چوب را از جمله ویژگی‌های این درب بیان کرد.

 متین فر با بیان اینکه خطاطی‌های روی کار را استاد موحد انجام داده گفت: آیه «هو الله الذی لا اله الا هو عالم الغیب والشهادة» در سر درب آن نقش بسته است.

این درب قرار است همزمان با دهه کرامت در ورودی رواق دارالولایه مقابل روضه منوره حرم مطهر رضوی نصب شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • اهدای درب چوبی حرم امام رضا (ع) از طرف حرم بانوی کرامت
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام