Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:35:50 GMT

توسعه هنرستان های کشور نیازمند تامین منابع مالی

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۸۰۹۳۲

توسعه هنرستان های کشور نیازمند تامین منابع مالی

علیرضا کمرئی روز یکشنبه درحاشیه بازدید از نخستین المپیاد کشوری الکترونیکی کاردانش که در هنرستان شهید چمران آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزار شد، اظهارداشت: اکنون ۳۵.۵ درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه در هنرستان های کاردانش و فنی وحرفه ای تحصیل میکنند.
وی بیان داشت : برای افزایش جذب دانش آموزان در هنرستان ها نیازمند حمایت مالی دولت هستیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش  با اشاره به اینکه روند تخصیص منابع مالی و تامین فضای فیزیکی هنرستان ها تاکنون متناسب با نیاز آنها نبوده است، یادآورشد: مهارت آموزی یک مقوله مهم است که باید به آن به ویژه درسطح هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای مورد توجه قرار گیرد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: براساس برنامه ششم توسعه درسال ۹۸ باید۴۳ درصد دانش‌آموزان متوسطه درآموزش‌های مهارتی تحت پوشش قرار می گرفتند در حالی که این رقم  ۳۵.۵ درصد است.
 وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر۹۵۰ هزار نفر درهنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می‌کنند که ۵۴۰ هزار نفر آنان پسر هستند.
کمرئی یادآورشد: سالانه ۲ درصد به دانش آموزان شاخه های کار دانش و فنی و حرفه ای کشور افزوده می شود.برای  پاسخ دادن به نیاز بازار ضرورت دارد به مهارت آموزی توجه کنیم تا دانش آموزان در کنار تحصیل مهارت ببینند. 
وی با بیان اینکه توجه به استعداد و مهارت دانش آموزان، توسعه کشور را به همراه دارد، گفت: برنامه ریزی های جامعه نیز باید در راستای توجه به مهارت آموزی باشد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: آموزش با کیفیت درتولید کار با کیفیت نیز موثر است.

از سوی دفتر آموزش دوره دوم متوسطه فنی، حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش استان البرز به عنوان میزبان  اولین المپیاد مهارتی شاخه کاردانش  کشور انتخاب شده است.
 این المپیاد در ۲ مرحله مقدماتی و نهایی کشوری برنامه ریزی شده  و در این آزمون هنرجویان در سه رشته طلا و جواهرات، برق ساختمان و تعمیر تراکتور با یکدیگر رقابت می کنند.
 دراین مرحله داوری بر اساس مانیتور برخط  و فیلم های ارسالی توسط تیم داوری ستادی و به صورت متمرکز در استان البرز انجام می شود.

 در این المپیاد  ۱۲۳ هنرآموز از  ۲۸ استان کشور در قالب تیم های سه نفره به صورت الکترونیکی شرکت کرده اند. ۷۱ کارشناس، داوری این المپیاد را برعهده دارند.
 در اولین المپیاد مهارتی شاخه کاردانش هنرجویان دختر و پسر شاخه کاردانش رقابت دارند تا ۳۰ نفر به عنوان منتخب کشوری برگزیده شوند.
 استان البرز دراین المپیاد در ۲ رشته طلا و جواهر و برق ساختمان شرکت کرده است.

برچسب‌ها البرز مهارت اموزی آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز مهارت اموزی آموزش و پرورش دانش آموزان البرز مهارت اموزی آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین جهانگیری عصر یکشنبه در آئین تجلیل از معلمان نمونه شهرستان دیر، اظهار داشت: اساس عالم و هستی بر مبنای تربیت و هدایت انسان است و معلمان در ساختار دینی اسلامی چنین نقش حیاتی بر عهده دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر با بیان اینکه تربیت در دنیای امروز کاری بسیار دشوار و به مراتب مورد توجه است، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین هدف دشمن در آرمان‌های دختران و پسران انقلاب است و سرباز نرم این میدان معلمان هستند که برنامه و مسیر و الگو دارند و در مسیر حق طلبی گام برمی‌دارند.

وی افزود: از نمونه بارز این برنامه‌ها جشن تکلیف ۵۶۰ دانش آموز دختر و بیش از ۴۵۰ دانش آموز پسر، حضور بیش از ۶۵۰ معلم و دانش آموز در مراسم اعتکاف، اعزام ۲۸۰ دانش آموز به راهیان نور، حضور بیش از ۲ هزار دانش آموز در تشییع شهید گمنام، ۳۵ یادواره شهدای معلم و دانش آموز، مقام آوری بیش از ۳۵۰ دانش آموز و فرهنگی در مسابقات فرهنگی و هنری و عترت و قرآن در سطح استانی و ملی، قبولی ۱۲۰ دانش آموز در کنکور سراسری و راهیابی به دانشگاه‌های دولتی و برتر کشور، ۹ رتبه زیر هزار است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر با تقدیر از همکاری دستگاه‌ها و شورای راهبردی پتروشیمی‌ها با آموزش و پرورش، گفت: برخی از دستگاه‌ها و شرکت‌های مستقر در منطقه به وظیفه خود در قبال مسوولیت‌های اجتماعی و آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند.

وی افزود: متأسفانه برخی دیگر از دستگاه‌ها فرای از این، به وظیفه قانونی و شرعی و عرفی خودشان هم عمل نمی‌کنند که ما با مکاتبات و تذکرات تا الان پیش رفته‌ایم ولی از الان به بعد جور دیگر باید عمل کرد.

جهانگیری با اشاره به نگاه ویژه فرماندار شهرستان به حوزه آموزش و پرورش، بیان کرد: انتظار داریم در سالی که استاندار به نام آموزش و پرورش معرفی کرده است، این نگاه ویژه‌تر از گذشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اعتباری بر ایاب و ذهاب دانش‌آموزان در نظر گرفته شده و یک بار برای همیشه این مشکل حل شود، عنوان کرد: از برج ۵ به بعد مشکل ایاب و ذهاب داریم و تمام انرژی و نیروی ما پای این مشکل هدر می‌رود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر با تاکید بر اینکه یک بار برای همیشه حداقل برای ۱۰ سال مشکل تجهیزات مدارس را حل کنیم، ابراز کرد: امیدواریم در سال جدید آموزش و پرورشی با کمترین مشکل امکانات داشته باشیم که فقط به فکر تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش باشیم.

کد خبر 6097694

دیگر خبرها

  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی