Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: جابجایی و تغییر محل ثبت‌نام اکنون امکانپذیر نیست و متقاضیان می‌توانند پس از پالایش مرحله اول و احیانا حذف در این مرحله در صورت ظرفیت جدید در مرحله بعدی اقدام به ثبت‌نام در شهر مورد نظر کنند.

علیرضا قاری قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طرح اقدام ملی ساخت مسکن شامل هفت ریزطرح است، اظهار کرد: مواردی همچون واگذاری زمین به صورت اجاره، فروش اقساطی پنج ساله زمین، تامین مسکن اقشار هدف همچون ایثارگران و خانواده‌های دارای دو معلول، پرداخت تسهیلات بافت فرسوده، پرداخت تسهیلات صندوق یکم و تکمیل واحدهای نیمه تمام متناسب در این هفت طرح مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه واگذاری زمین با تغییر کاربری در قالب تفاهم‌نامه برخی دستگاه‌ها همچون ارتش بنیاد مستضعفان، انجام می‌شود، افزود: : متناسب با هر ریز طرح، جامعه هدف برای هر کدام از بندها مشخص است به طور مثال برای دهک‌های پایین جامعه، ارگان‌هایی همچون ستاد فرمان اجرای امام (ره) و بنیاد مستضعفان ورود می‌کنند یا دهک‌های بالای جامعه می‌توانند از طرح تسهیلات صندوق یکم استفاده نمایند یعنی سعی شده است در این طرح همه جامعه هدف مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به ابعاد مختلف این طرح، تصریح کرد: از موثرترین اهداف این طرح خانه‌دار کردن و کم کردن زمان امید برای خانه‌دار کردن دهک‌های متوسط جامعه همچنین افزایش ساخت وساز و ایجاد اشتغال است که تلاش می‌شود مرحله اول این طرح تا پایان دولت به اتمام رسد.

وی در خصوص مقایسه طرح‌های دولت‌ها با طرح اقدام ملی مسکن، اظهار کرد: در جهت خانه‌دار شدن و زمین‌دار شدن مردم و سرپرست‌های خانوار طرح‌های متفاوتی از جمله واگذاری زمین، مسکن استیجاری، فروش متری، مسکن ۹۹ ساله، مسکن مهر و غیره اجرا شد که هر کدام از طرح‌ها بنا بر زمان اجرای خود توانست بسیاری از مردم را خانه‌دار کند که شاید بتوان گفت از لحاظ نحوه واگذاری زمین در طرح اقدام ملی شباهت بسیاری بین این طرح و طرح مسکن مهر ۹۹ ساله و خود مالک وجود داشته باشد.

قاری قرآن با بیان اینکه در طرح اقدام ملی سعی شده نواقص طرح مسکن مهر ترمیم شود، گفت: ثبت‌نام طرح اقدام ملی در آذرماه سال‌ جاری در استان اصفهان انجام شد، پالایش متقاضیان نیز از طریق سامانه و از سوی وزارت راه وشهرسازی انجام می‌شود در این راستا پالایش متقاضیان ثبت نام شده در مرحله اول در نیمه دوم بهمن ماه انجام و متعاقب آن ثبت‌نام مرحله دوم آغاز خواهد شد.

وی در خصوص جابجایی شهر محل تقاضا در ثبت‌نام مرحله اول گفت: با توجه به تدقیق ظرفیت ثبت‌نام هر یک از شهرهای استان بر اساس ظرفیت اراضی احصاء شده، جابجایی و تغییر محل ثبت‌نام در این مرحله امکانپذیر نیست و از این رو متقاضیان می‌توانند پس از پالایش مرحله اول و احیانا حذف در این مرحله در صورت ظرفیت جدید در مرحله بعدی اقدام به ثبت‌نام در شهر مورد نظر کنند.

کد خبر 405391

منبع: ایمنا

کلیدواژه: طرح اقدام مسکن ملی وزارت راه و شهرسازی اصفهان مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان مسکن در سال ۹۸ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۱۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کف و سقف قیمت مسکن و اجاره تعیین می‌شود

مشاور وزیر راه از فراهم شدن زیرساخت قانونی برای تعیین کف و سقف قیمت مسکن خبر داد و گفت:‌با طرح ساماندهی بازار زمین و مسکن ابزار قانونی برخورد با اخلالگران بازار مسکن فراهم می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، یکشنبه گذشته طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها گفته بود: این طرح از سال گذشته بین مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بود که در نهایت این طرح خلاف موازین شناخته نشد و مورد تأیید قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی نیز درباره این طرح گفته است:‌ طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، صرفه و صلاح مالکان و مستاجران را تامین و کمک شایانی به سامانه املاک و اسکان می‌کند.ضمن این‌که دست وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها را برای کمک به تنظیم بازار باز می کند.

در همین رابطه جواد سادات مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت و امیدواریم این طرح به زودی توسط مجلس به دولت برای اجرا ابلاغ شود، افزود: برای نخستین بار است که بعد از شکل‌گیری دولت مدرن در ایران یک قانون یکپارچه در حمایت از مستاجران و زنجیره تشکیل دهنده بازار اجاره و مسکن مصوب می‌شود. این طرح که همه جانبه به موضوع ساماندهی می‌پردازد و شامل زمین و مسکنی که می‌خواهد وارد بازار اجاره و یا خرید و فروش شود نیز می‌شود، چندین ماده در حمایت از مستاجران دارد که یکی از مواد مهم آن ماده 8 است که به سقف قیمتی اجاره بها می پردازد.

مجوز قیمت‌گذاری منطقه‌ای مسکن

وی ادامه داد: ماده 8 این طرح که منتظر تصویب و ابلاغ است به دولت مجوز می‌دهد تا چنانچه تورم حوزه بازار مسکن بیش از تورم استانی باشد بتواند به شکل استانی و شهرستانی نرخ‌گذاری قیمتی داشته باشد. همچنین در این ماده، تبصره‌هایی وجود دارد که مستاجران می‌توانند چنانچه تخلفی شکل بگیرد و بیش از میزان ملک باشد بعد از گذشت حتی 5 سال اعلام شکایت کنند. این ماده و تبصره هایش حتی شامل واحدهای صنفی که واحدها را گران به مستاجران عرضه می‌کنند نیز می‌شود و به دولت و سازمان تعزیرات حکومتی این اختیار را می‌دهد تا بتوانند به واحد صنفی اخلال‌گر دسترسی داشته باشند و بتوانند 10 برابر جریمه و پلمب کنند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در خصوص قیمت‌گذاری‌ها در این طرح گفت: در این طرح آنچه در نظر گرفته‌ایم این است که ظرفیت قیمت منطقه‌ای واقعی‌تر می‌شود و در اختیار آحاد مردم قرار می‌گیرد. همچنین در این طرح که به زودی ابلاغ می‌شود باید کارگروه‌هایی شکل بگیرد تا بتوان استثناها را نیز در قیمت منطقه‌ای لحاظ کرد.

تعیین کف و سقف قیمت‌گذاری زمین، مسکن و اجاره

وی بیان کرد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها، مدلی را طراحی کرده است که بر اساس آن کف و سقف قیمت‌گذاری معین می‌شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در خصوص نحوه فعالیت مشاوران املاک با اجرایی شدن این طرح و تبدیل آن به قانون گفت: نگاه ما در این طرح حمایت از مشاوران املاکی مجوزدار و حرفه‌ای است. کمک می‌کنیم تا مشاوران املاک به شکل حرفه‌ای خدمات قابل اعتمادتری به مردم بدهند و این کار کمک می‌کند تا مردم مراجعات بیشتری به مشاوران املاک داشته باشند.

سادات تصریح کرد: برای افرادی که به شکل حرفه‌ای در این بازار حضور دارند و به اعتمادآفرینی بین موجر و مستاجر و خریدار و فروشنده کمک می‌کنند این قانون و سیاست‌هایی که در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد، راهگشاست.این طرح به گونه‌ای تدوین شده که از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در این عرصه حمایت می‌کند.

تعیین ابزارهای قانونی برخورد با اخلالگران بازار مسکن

وی در  ادامه با بیان این‌که بازار بزرگ املاک و مستغلات تشنه حضور شرکت‌ها و نیروهای دانش‌بنیان برای ارائه راهکارهای مبتکرانه و همچنین ایده‌هایی است که اقشار کم‌درآمد بر اساس آن ایده‌ها بتوانند صاحب ملک شوند، گفت: ابزار برخورد قانونی با اخلالگران بازار مسکن نیز در این طرح وجود دارد که این موضوع در ماده 15 این طرح آمده است. بر اساس آن برای اخلالگران تا 10 برابر جریمه و تا یک ماه پلمب در نظر گرفته شده است و در صورت تکرار محرومیت دائمی، دیده شده است.

وی درباره اینکه مهم‌ترین مسائلی که شورای نگهبان بر آن تاکید داشت چه بود که سبب تاخیر در تایید آن شد، گفت: در موضوع سیاست‌های مربوط به زمین و برخی از موارد که مربوط به سکوها بود شورای نگهبان ملاحظاتی داشت که در رفت و برگشت شورای نگهبان و مجلس این موضوعات حل شد.

وی ابراز امیدواری کرد: قانون مربوط به اسناد عادی و رسمی که مهمترین قانون مکمل این قانون است تصویب شود که فضای باثبات و اطمینان بخشی را برای متقاضیان و فعالان این عرصه ایجاد می‌کند. هم‌اکنون این طرح نیز در مجمع تشخیص مصلحت نظام منتظر تایید، تصویب و ابلاغ است تا جنبه قانونی پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کف و سقف قیمت مسکن و اجاره تعیین می‌شود
  • ۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد
  • فاز ۳ طرح نهضت ملی مسکن رزن عملیاتی می‌شود
  • اتفاق عجیب در گل گهر؛ تغییر پیراهن در نیمه دوم!
  • ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا
  • عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی امکانپذیر نیست +فیلم
  • متقاضیان ملی مسکن هیچ قراردادی برای پروژه های نهضت ملی مسکن ندارند
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • معاملات مسکن به این روش عجیب انجام می‌شود
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند