Web Analytics Made Easy - Statcounter

مومنی گفت: بيش از يك ميليون و ۶۰۰ هزار نفر در بيش از ۹ هزار مركز درمان و كاهش آسيب از سوي وزارت بهداشت و سازمان بهزيستي با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي بخش غير دولتي و سازمان‌هاي مردم‌نهاد و همچنين سازمان‌ها و اقدامات تأمینی و تربيتي پذيرش شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «اسكندر مؤمنی» در جلسه 137 ستاد مبارزه با مواد مخدر به اهم اهداف ستاد در سال‌جاري پرداخت و گفت: ساماندهي نگهداري، درمان و كاهش آسيب معتادان متجاهر، افزايش سهم كشفيات مناطق شرق و حاشيه شرق كشور از كل كشفيات به 8 درصد، افزايش سهم كشفيات مبتني بر اقدامات اطلاعاتي به ميزان ده درصد، توقف نرخ رشد اعتياد و تبديل گفتمان‌سازي اجتماعي تا دو سال آينده به يكي از گفتمان‌هاي مسلط اجتماعي در امر مبارزه با مواد مخدر از اهم اين اهداف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبيركل ستاد  مبارزه با مواد مخدر در ادامه به مهم‌ترین دستاوردهای ستاد در نه ماهه سال‌جاری پرداخت و افزود: در این مدت، در عمليات و درگيري مسلحانه با قاچاقچيان و اشرار با رشد 57 درصدي و نيز انهدام باند، گروه و شبكه تهيه و توزيع مواد مخدر و روان‌گردان‌ها با رشد 5 درصدي مواجه بوده‌ايم.


دبيركل ستاد با اشاره به کشف 713 تن مواد مخدر در نه ماهه سالجاری بيان داشت: در اين مدت، كشف بيش از 574 تن ترياك با افزايش 17 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل همچنان بخش اعظم كشفيات جمهوري اسلامي ايران را تشكيل مي‌دهد و بعد از آن به ترتيب حشيش، مرفين، هروئين و شيشه به ترتيب در رتبه‌هاي بعدي كشفيات مواد مخدر قرار دارند.


به گفته مؤمنی؛ در 9 ماهه سال‌جاری، 75 درصد کشفیات در مناطق شرق و حاشیه شرق و 25 درصد در سایر مناطق بوده است و همچنین 74 درصد اقدامات اطلاعاتی و 23 درصد انتظامی بوده است.


وی افزود: در حوزه فرهنگي و پيشگيري چند تفاهم‌نامه در راستاي طرح ياريگران زندگي و به دنبال مصوبه جلسه 136 ستاد با وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزارت ورزش و جوانان، معاونت زنان و خانواده رياست جمهوري، وزارت علوم و حوزه علميه قم منعقد شده است.


دبیرکل ستاد بیان داشت: در حوزه درمان و كاهش آسيب اعتياد نيز بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي موجود در مراكز ماده 16 و اردوگاه 42 فشافويه براي انتقال، پذيرش و درمان معتادان متجاهر و نگهداري خرده‌فروشان و توزيع‌كنندگان جمع‌آوري شده و انعقاد تفاهم‌نامه‌هاي همكاري با نيروي انتظامي براي افزايش ظرفيت در مركز مهر سروش و ايجاد مركز شهيد زياديان توسط بسيج از اهم اقدامات بود.


مؤمنی اظهار کرد: همچنين طي اين مدت، بيش از يك ميليون و 600 هزار نفر در بيش از 9 هزار مركز درمان و كاهش آسيب از سوي وزارت بهداشت و سازمان بهزيستي با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي بخش غير دولتي و سازمان‌هاي مردم‌نهاد و همچنين سازمان‌ها و اقدامات تأمینی و تربيتي پذيرش شده‌اند.


وی در پایان، از تلاش و فعالیت‌های دستگاه‌های عضو ستاد به‌ویژه نيروي انتظامي، وزارت اطلاعات، سپاه، گمرك، پست، سازمان زندان‌ها و بسيج در حوزه مقابله با عرضه مواد مخدر و از دستگاه قضايي، دادستاني، دادسراها و سازمان زندان‌ها در حوزه ساماندهی معتادان متجاهر و از وزارت بهداشت و بهزيستي در حوزه درمان و کاهش آسیب معتادان و از وزارت آموزش‌وپرورش و ورزش و جوانان در حوزه پیشگیری از اعتیاد تقدیر و تشکر کرد و گفت: اميدوارم با همکاری همه دستگاه‌ها به اهدافي كه پیش‌بینی کرده‌ایم، برسيم.


گفتني است؛ هدف از برگزاری این جلسه، بررسی پیشرفت روند مصوبات جلسه 136 ستاد با حضور رییس جمهور در مرداد ماه و جمعبندی برای ارائه گزارش به ایشان بوده است که در این راستا، برخي از نمايندگان دستگاه‌هاي عضو ستاد همچون وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت بهداشت، دستگاه قضايي، بسيج آخرين گزارش‌های حوزه متبوع خود را ارائه نمودند.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی مسجد هواپیما شهادت سردار قاسم سلیمانی مسجد مسجد جلسه مبارزه با مواد مخدر مومنی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۱۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 یک کیلوگرم مواد مخدر که به شکل ماهرانه‌ای در زیر شاسی یک کامیون خروجی جاسازی شده بود، با هوشیاری مأموران گمرک بازرگان کشف شد. تصاویر جاساز خاص این کامیون را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • جمع‌آوری ۲۷۶ معتاد متجاهر در کردستان