Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، ابوطالب قزلسفلو  اظهار کرد: براساس قانون جامع حدنگار و آیین‌نامه مربوط به آن تمامی دستگاه‌های دولتی از جمله منابع طبیعی موظف شدند برای اراضی دولتی و ملی، اسناد تک برگی کاداستری تهیه کنند.

قزلسفلو گفت: در این نقشه‌ها کلیه مشخصات در یک طرح جامع به ثبت می‌رسد و مباحث نقل و انتقال با سرعت بیشتری انجام می‌شود و حفاظت عرصه‌ها نیز تقویت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: در استان یک میلیون و ۳۴۰ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی داریم که برای یک میلیون و ۲۵۷ هزار هکتار سندهای دفترچه‌ای صادر شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای ۴۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های ملی سند به نام دولت اخذ شده است، از سال ۹۶ اجرای طرح کاداستر به طور جدی پیگیری شد و تهیه این نقشه‌ها در ۴۳۰ هزار هکتار در حال اجرا است.

قزلسفلو بیان کرد: امسال با اعتبار صندوق توسعه ملی به مبلغ ۵۷۰ میلیون تومان اجرای طرح کاداستر در ۱۱۶ هزار هکتار از عرصه‌های منابع ملی طرح در حال اجراست و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال مالی جاری این نقشه‌ها را تهیه کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اضافهکرد: اولویت در اجرای طرح کاداستر با اراضی جنگلی است، در این زمینه ۵۸ درصد این عرصه‌ها تحت پوشش قرار گرفته و تاکنون برای ۲۱ درصد عرصه‌های جنگلی سند تک برگی گرفتیم.

وی گفت: کاداستر اراضی ساحلی از اولویت‌های استان است و در این بخش هم فعالیت‌ها را شروع کردیم و در حال تهیه نقشه‌ها هستیم که پس از آن به ادارات ثبت ارسال می‌شود.

کوتاه شدن دست فرصت طلبان با اجرای طرح ملی کاداستر اراضی ملی کد خبر 477663 برچسب‌ها استان گلستان ارز - صندوق توسعه ملی محیط زیست سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گلستان ارز صندوق توسعه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین در حاشیه این مراسم با گرامیداشت روز هوای پاک گفت: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و باید در راستای حراست و حفاظت از منابع طبیعی این سرمایه خدادادی تلاش کرد.
مراد باباخانی افزود: اهمیت و توجه به طبیعت و منابع خدادادی محیط زیست یک وظیفه است و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی افزود: اگرچه اقلیم قصرشیرین گرم و خشک است، اما دارای خاک مرغوب و حاصلخیز و و منابع آبی خوبی است که می‌توان از آن برای کاشت هرچه بیشتر درختان بهره گرفت.

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی