Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشخیص یک هواپیمای بوئینگ از موشک کروز خیلی سخت نیست، خبرگزاری های خارجی به دنبال کمرنگ کردن حمله موشکی به پایگاه عین الاسد بودند، اطلاعیه شورای نگهبان در مورد نامزدهای احراز صلاحیت نشده برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، تشخیص یک هواپیمای بوئینگ از موشک کروز خیلی سخت نیست، خبرگزاری های خارجی به دنبال کمرنگ کردن حمله موشکی به پایگاه عین الاسد بودند،  اطلاعیه شورای نگهبان در مورد نامزدهای احراز صلاحیت نشده از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۲۱ دی ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لغو پروازهای تجاری و مسافری باید در شرایط حساس انجام شود

مهدی بختیاری شب گذشته (شنبه 21 دی) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به بررسی ابعاد حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی پرداخت و با اشاره به سخنان فرمانده هوانیروز سپاه در نشست خبری گفت: گفته های سردار حاجی زاده غم انگیز بود. منظور سردار حاجی زاده از واژه 3- 3 سطح بالای دقت در پدافند نیروهای مسلح بود و علت استفاده از این واژه هم ، شرایط و وضعیت روزهای اخیر کشور پس از به شهادت رسیدن سردار شهید قاسم سلیمانی بوده است.

 

کارشناس مسائل دفاعی  درباه عدم لغو پرواز تهران ــ اوکراین در شرایط حساس کشور نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و با بیان اینکه در شرایط عادی حتی برای برگزاری مانورهای نظامی و انجام رژه های نظامی، بسیاری از پروازها برای زمان معینی لغو می شود، گفت: اینکه در چنین شرایطی پرواز تهران ـ اوکراین و دیگر پروازها لغو نشده جای تعجب است زیرا در شرایط حساس و به اصطلاح 3 - 3 یکی از اقدامات اولیه که باید انجام شود لغو پروازهای تجاری و مسافری است.

 

شرایط بحرانی را درک می‌کنیم اما باید اطلاع‌رسانی به درستی صورت می‌گرفت

پیام تیرانداز شب گذشته (شنبه 21 دی) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به برسی ابعاد حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی پرداخت و درباره عملکرد رسانه ها در این زمینه بر این موضوع تاکید داشت که  از صبح 18 دی تا صبح 21 دی رسانه‌ها از این ماجرا مطلع نبودند.

 

کارشناس رسانه با اشاره به اینکه رسانه ملی و یا سایر رسانه‌های مکتوب از این ماجرا اطلاعی نداشتند، گفت: از اواخر شب 20 دی ماه زمزمه‌هایی درباره این حادثه شنیده شد و به دنبال آن رسانه‌ها متناسب با وظیفه‌ای که داشتند شروع به اطلاع رسانی کردند.

 

وی با اشاره به موجی که درباره این حادثه از سوی رسانه های ضد انقلاب ایجاد شده بود، گفت: رسانه‌های غربی سناریو سازی‌های مختلف از ماجرا داشتند به طوری که اطلاعات درست در دست نبود و تصور می‌شد دروغ سازی از سوی رسانه‌های بیگانه صورت گرفته است و در اینجا بود که رسانه شروع به دفاع کردند.

 

تیرانداز بر این موضوع تاکید داشت که اصل کار رسانه بر پایه اعتماد است و رسانه‌ها امروز شوک زده شدند به طوری که اعتماد به رسانه دچار لطمه شده است، ادامه داد: باید صادقانه با مردم حرف زد.

 

تشخیص یک هواپیمای بوئینگ از موشک کروز خیلی سخت نیست

حسین کنعانی مقدم شب گذشته (شنبه 21 دی) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما در تحلیل حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی با اشاره به اینکه بعد از حمله موشکی به پایگاه آمریکایی در عراق در شرایط ۳-۳ یا قرمز قرار گرفتیم به این معنی که در وضعیت جنگی است، گفت: این وضعیت شرایط خاص را به وجود می‌آورد. در چنین شرایطی مسئولان با تقسیم وظایف و مسئولیت ها پاسخگوی چنین شرایطی هستند.

 

تحلیگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه سامانه پدافندی کشور مجهز است در تحلیل بیشتر حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: وقتی که هواپیما در مسیر و کریدور هوایی قرار می گیرد با سیگنال مشخص وارد کشور می شود که کاملا برای سامانه پدافندی قابل رهگیری است. در ابتدا گمان می‌رفت سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی بر اثر نقص فنی بوده است اما بعد از سه روز ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح اعلام کرد که اشتباه انسانی پدافند هوایی باعث شلیک موشک به این هواپیما و سقوط آن شده است.

 

وی با بیان اینکه با گستردگی پدافند هوایی کشور، قطعا یک هواپیمای مسافربری با انبوهی از سیگنال قابل تشخیص است، گفت: این شبکه می تواند لحظه به لحظه هر پرنده ای را رصد کند.

 

کنعانی مقدم در ادامه به حوادث پیش آمده برای هواپیماهای بوئینگ اشاره کرد و گفت: ۱۸ حادثه تاکنون برای هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ پیش آمده است اما از آنجا که شبکه پدافندی هوشمند است و تشخیص یک هواپیمای بوئینگ از موشک کروز خیلی سخت نیست البته در این زمینه بدون تحقیقات اولیه نمی توان اظهار نظر کرد و هر احتمالی مانند هواپیما ربایی، خطای انسانی، نقص فنی، شرایط بد آب و هوایی و حملات سایبری می توانست علت سقوط این هواپیما باشد.

 

خبرگزاری های خارجی به دنبال کمرنگ کردن حمله موشکی به پایگاه عین الاسد بودند

برنامه شب گذشته (شنبه 21 دی ماه) تیتر امشب شبکه خبر سیما به بررسی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی اختصاص داشت و کارشناسان سیاسی و رسانه به بازگو کردن دلایل خود درباره این اتفاق پرداختند و کارشناس مسائل سیاسی حاضر در این برنامه با اشاره به اینکه بعد از حمله موشکی به پایگاه آمریکایی در عراق؛ کشور در شرایط ۳-۳ یا قرمز قرار گرفت به این معنی که در وضعیت جنگی است. این وضعیت شرایط خاص را بوجود می‌آورد. در چنین شرایطی مسئولین با تقسیم وظایف و مسئولیت ها پاسخگوی چنین شرایطی هستند.

 

این کارشناس بر این موضوع نیز اشاره داشت که با گستردگی پدافند هوایی کشور، قطعا یک هواپیمای مسافربری با انبوهی از سیگنال قابل تشخیص است و این شبکه می تواند لحظه به لحظه هر پرنده ای را رصد کند. شبکه پدافندی کاملاً هوشمند است و تشخیص یک هواپیمای بوئینگ از موشک کروز خیلی سخت نیست.

 

در ادامه این برنامه حسن عابدینی با اشاره به تاثیرات رسانه ای و ارتباط حمله موشکی به پایگاه عین الاسد و سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی گفت: خبرگزاری ها به دنبال کمرنگ کردن حمله موشکی به پایگاه عین الاسد بودند.

 

کارشناس مسائل رسانه ادامه داد: خبرگزاری های مختلف با تمرکز بر موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی سعی کردند بزرگی حمله موشکی به پایگاه آمریکایی در عراق یا تشییع میلیونی سردار سلیمانی را کم رنگ کنند.

 

حمایت از جریان مقاومت با شهادت سردار سلیمانی متوقف نمی‌شود

ایوب حمید رئیس کمیسیون کشاورزی و جهانگردی مجلس لبنان با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. لاریجانی در این دیدار ضمن تشکر از ایوب حمید و نبیه بری رئیس مجلس لبنان بابت تسلیت به مناسبت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت: شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی مسئله مهمی برای ایران و جریان مقاومت بود چرا که ایشان شخصیتی ممتاز بوده و پشتوانه‌ای عظیم برای جبهه مقاومت به حساب می‌آمد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترور سردار سلیمانی با برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی و آمریکا انجام شده است، افزود: شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی بازتاب گسترده‌ای در منطقه و جهان داشت و آمریکا را رسوا کرد. چرا آمریکا علی‌رغم ادعای مدیریت جهانی، در کشوری دیگر دست به ترور می‌زند و پس از آن به صراحت این موضوع را اعلام می‌کند؟ در حالی که ترور دزدانه حقارت یک دولت را می‌رساند.

وی با اشاره به بازتاب گسترده شهادت سردار سپهبد سلیمانی در ایران و جهان ادامه داد: کمتر حادثه‌ای در ایران داشتیم که این‌چنین مردم را یکپارچه به صحنه بیاورد. انقلاب با شهادت ایشان بار دیگر نیرو گرفته و زنده شد. آمریکا تصور می‌کرد با شهادت ایشان خللی در حمایت ایران از جریان مقاومت ایجاد می‌شود در حالی که این اشتباه فاحش و همیشگی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

لاریجانی با اشاره به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی تصور می‌کردند با ترور دانشمندان هسته‌ای ایران، فعالیت هسته‌ای متوقف می‌شود، در حالی که پیشرفت ما با شدت بیشتری ادامه یافت. از ابتدای انقلاب نیز پس از شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری، آیت‌الله بهشتی، حجت‌الاسلام باهنر و آقای رجایی، آمریکا تصور می‌کرد انقلاب متوقف شده و فرو می‌ریزد، در حالی که خون جدیدی به انقلاب تزریق شد.

 

اطلاعیه شورای نگهبان در مورد نامزدهای احراز صلاحیت نشده

بر اساس اطلاعیه شورای نگهبان نامزدهای انتخابات که احراز صلاحیت نشدند برای شکایت از امروز ۵ روز فرصت دارند. متن اطلاعیه شورای نگهبان به شرح زیر است:

«آن دسته از داوطلبان محترم نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آنان مورد تأیید قرار نگرفته است ظرف مدت ۵ روز از تاریخ ۹۸/۱۰/۲۲ فرصت دارند برای اعتراض، به دفاتر استانی شورای نگهبان مراجعه نمایند.

داوطلبان می توانند جهت ارائه شکایت خود  از ساعت ۸ الی ۱۶ به دفاتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان مربوطه و یا در تهران به نشانی بزرگراه بسیج،‌ بلوار هجرت، مجموعه ورزرشی جهان پهلوان تختی مراجعه کنند.

اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان»

 

ایران در خط مقدم مبارزه با صهیونیست و استکبار جهانی است

امیر سرتیپ دوم فرهاد آریانفر در آیین تودیع و معارفه فرمانده تیپ ۷۱ پیاده مکانیزه نیروی زمینی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و مدافعان حرم سپهبد سردارحاج قاسم سلیمانی، افزود: آمریکا و غرب حق ندارند در اطراف منطقه جمهوری اسلامی پادگان نظامی درست کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور اظهارداشت: شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی باعث تقویت جبهه مقاومت و ایجاد وحدت بین مسلمانان و ملت بزرگ ایران اسلامی شد.

امام جمعه سرپل ذهاب نیز با تسلیت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: پادگان ابوذر بهترین تکیه گاه مردم در طول ۴۰ سال انقلاب با فراز و نشیب ها مختلف است.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب افزود: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت، شخصیت هایی بودند که مورد توجه خدا و ولی خدا هستند، عمری مجاهدانه به انقلاب خدمت کردند، از این رو باید الگوی تام برای نیروهای نظامی باشند.

وی اظهارداشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیروهای مسلح ما در اوج آمادگی معنوی و نظامی هستند و بر قله های افتخار قرار دارند.

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: قدرت ایمان، تقوا، اقتدار، امنیت و صلابت از شاخصه های اصلی نیروهای مسلح ما است و همین شاخصه باعث شده نیروهای مسلح ما از سایر نیروهای مسلح متمایز شوند.

 

کمیسیون امنیت ملی چگونگی سقوط هواپیمای اوکراینی را بررسی کند

علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی صبح امروز یکشنبه 22 دی در توضیحاتی در رابطه با جلسه غیر علنی مجلس گفت: جلسه ای را با فرمانده سپاه پاسداران سردار سلامی داشتیم که توضیحاتی در رابطه با عملیاتی که انجام شد و حادثه ناگواری که رخ داد و قلب همه ملت ایران را جریحه دار کرد، دادند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه دلایل بروز این اتفاق مطرح شد و سردار سلامی توضیحاتی در مورد چگونگی آمادگی مقابله با آمریکا و کیفیت عملیاتی که منجر به سقوط هواپیما شد، ارایه دادند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم با تدابیری که انجام می شود به جد از تکرار این حوادث جلوگیری شود؛ در همین راستا از کمیسیون امنیت ملی می خواهیم چگونگی سقوط هواپیما و ابعاد آن و نحوه جلوگیری از بروز این گونه حوادث را مورد بررسی قرار دهد./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی مسجد سردار سلیمانی مسجد شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی هواپیما سردار شهید قاسم سلیمانی اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۲۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم

به گزارش جماران؛ به نقل از تسنیم، رئیس کمیسیون قضایی مجلس از ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان خبر داد.

موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

 وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازاتها پرداخته است.

 

 

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

دیگر خبرها

  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان/ ایرادات چه بود؟
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری