Web Analytics Made Easy - Statcounter

ادوارد فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه ۲۰ آذرماه(۱۱دسامبر ۲۰۱۹) با رونمایی از طرح اصلاح نظام بازنشستگی در این کشور که شامل ۴۲ برنامه مجزا، از اصلاحات جزئی در بازنگری طرح اولیه خبر داده بود؛ براساس طرحی که فیلیپ دیروز(شنبه 21 دی) از ابراز تمایل دولت برای صرف نظر از بخش‌های مورد اختلاف با اتحادیه‌ها را اعلام کرد، سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلیپ دیروز آمادگی دولت برای لغو بخش‌هایی از برنامه اقتصادی و اجتماعی شامل تغییرات در نظام بازنشستگی این کشور را اعلام کرد. این اعلام با استقبال اتحادیه‌های کارگری روبه رو شده است.
«لوران برژه» دبیرکل اتحادیه کنفدارسیون «دموکراتیک کار» با اشاره به عقب‌نشینی دولت در مساله سن محوری، از شرکای اجتماعی خود(در دولت) خواست به تعهداتش در تضمین تعادل مالی سیستم عمل کنند.

به گزارش روز یکشنبه شبکه تلویزیونی «فرانس انفو»، برژه در گفت‌وگو با روزنامه «لو ژورنال دو دیمانش» با یادآوری اینکه، اتحادیه، مساله سن محوری را «یک خط قرمز» عنوان کرده بود در عین استقبال از «رفتار خوب» نخست‌وزیر فرانسه، از اینکه چنین اتفاقی زودتر نیفتاد ابراز تاسف کرد.
برژه گفته، تاکید می‌کنم نخست‌وزیر فرانسه توانسته این سازش را بوجود آورد. دولت یک رفتار خوب انجام داده که هیچ کس نمی‌تواند در مورد آن اختلاف نظر ایجاد کند.

به گفته او، مساله سن محوری دیگر در لایحه ارائه شده به شورای وزیران در ۲۴ ژانویه/ چهارم بهمن مطرح نمی‌شود. برژه می‌گوید این عقب‌نشینی دولت همانند یک پیروزی برای کارکنانی است که به دلیل یک اقدام ناعادلانه، دیگر مجبور نیستند از سال ۲۰۲۲ به این سمت مدت زمان طولانی‌تری کار کنند.

پیش نویس لایحه دولت از ۱۷ فوریه(۲۸بهمن) به پارلمان فرانسه ارسال می‌شود.

برژه گفته، اکنون کار آغاز می‌شود و باید پیگیر مطالبات و پیشنهادهای خود باشیم. ما یک زمان ارزشمند را از یک ماه پیش از دست داده‌ایم و هنوز کارهای زیادی برای ساختن یک سیستم جهانی باقی است.

با وجود این عقب‌نشینی، اتحادیه کنفدراسیون عمومی کار که بزرگترین تشکل کارگری در فرانسه است به همراه اتحادیه نیروی کارگری، خواستار عقب‌نشینی کامل کاخ الیزه از پروژه اصلاحات حقوق بازنشستگی است که قصد دارد ۴۲ برنامه موجود را در یک برنامه واحد با حداکثر مزایا ادغام کند.

اعتصاب‌ها علیه اصلاحات بازنشستگی در فرانسه از پنجم دسامبر ۲۰۱۹(۱۴ آذر) آغاز شده است؛ این اعتصاب‌های گسترده که با عبور از یک ماه، رکورد طولانی مدت‌ترین اعتصاب‌های سراسری را شکست همچنان ادامه دارد؛ فلج‌کننده‌ترین اعتصاب راه‌آهن فرانسه در سال ۱۹۶۸ و به مدت ۲۸روز رخ داد.

طبق تازه‌ترین نظرسنجی‌ها، ۶۲ درصد فرانسوی‌ها همچنان مخالف این اصلاحات هستند.
همچنین به نوشته روزنامه «لکسپرس» فرانسه، چند اتحادیه‌ کارگری در فرانسه همچنان خواستار تداوم اعتصاب‌ها علیه اصلاحات بازنشستگی تا انصراف کامل دولت از این برنامه هستند.

این روزنامه فرانسوی روز یکشنبه نوشت: این اتحادیه خواستار از سرگیری اعتصاب‌ها از ۱۶ژانویه(۲۶ دی) است؛‌اعتصاب‌هایی که در چند روز اخیر با وجود تداوم اعتراض‌های مردمی علیه سیاست‌های اقتصادی دولت و نظام سرمایه‌داری موسوم به جنبش جلیقه‌زردها، روند متعادلی به خود گرفته و حمل‌ونقل عمومی با اختلال جزئی در جریان است.

دیروز نیز اعتراض‌ها در فرانسه بویژه پاریس و لیون از سوی معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت و اصلاحات بازنشستگی پیگیری شد؛ جنبش جلیقه‌زردها که از ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸(۲۶ آبان ۹۷) به گسیل ۳۰۰ هزار نفر به خیابان‌های فرانسه اعلام هویت کرد همچنان به حیات خود ادامه ‌می‌دهد.




شهروندان معترض به سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی دولت فرانسه شامل تغییرات در نظام بازنشستگی این کشور، دیروز برای ابراز نارضایتی در خیابان‌های پاریس گردآمدند و پلیس در درگیری با آنها، اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور کرد. همچنین در شهر لیون فرانسه حدود ۲۰۰ مامور  پلیس جنایی فرانسه با برگزاری تظاهراتی، جایگاه یکسان با پلیس ملی این کشور بویژه بازنشستگی در سن ۵۷ سال را خواستار شدند.
2023

برچسب‌ها فرانسه تظاهرات اعتراضی اعتصاب پروندهٔ خبری فرانسه در اعتصاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه تظاهرات اعتراضی اعتصاب فرانسه تظاهرات اعتراضی اعتصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می‌ شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

کد خبر 6092324

دیگر خبرها

  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • ببینید | اعتصاب و تعطیلی بازار طلای تهران صحت دارد؟
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند