Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با شجاعت و صداقت خود توطئه ای دیگر از دشمن را ناکام گذاشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، ۱۳ دی‌ماه امسال بود که خبر شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به همراه ابو مهدی المهندس معاون حشد الشعبی و چند تن دیگر از همراهانشان در جریان حمله به کاروان حشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد توسط رئیس‌جمهور خبیث آمریکا، ملت مسلمان ایران را غرق در عزا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلافاصله پس از شهادت جانسوز این فرمانده قدر، موجی از بیداری جوامع و ملت‌ها در سراسر دنیا ایجاد شد؛ اقشار مختلف مردم به‌صورت خودجوش به خیابان آمدند و انزجار خود از جبهه استکبار ابراز کردند.

ملت داغدار ایران اسلامی از کوچک و بزرگ هرکدام خود را منتقم خون سردار سلیمانی می‌دانستند و به خون‌خواهی سردار رشید اسلام برآمدند و از رهبر معظم انقلاب خواستار انتقام سخت بودند.

 

ملت ایران خواستار انتقام سخت

ترور سردار سلیمانی از بُعد بین‌المللی نیز بازتاب‌های فراوانی علیه جبهه پوشالی غرب داشت به‌طوری‌که تجمعات گسترده‌ای در محکومیت جنایت آمریکا در سایر نقاط دنیا شکل گرفت و خواسته‌شان خونخواهی شهدای ترور بود و اینکه آمریکا باید از منطقه خارج شود.

در هرکدام از استان‌های کشور عاشورایی برپاشده بود و مردم به‌صورت خودجوش به عزاداری پرداختند، پیکر مطهر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای ترور با حضور میلیونی مردم شهیدپرور ایران اسلامی در اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان تشییع شد.

بامداد ۱۸ دی‌ماه در ساعتی که سردار سلیمانی به دستور رئیس‌جمهور جنایتکار آمریکا به شهادت رسیده بود، «انتقام سخت» به وقوع پیوست و سپاه پاسداران پایگاه تروریست‌های آمریکا را در عین‌الاسد با خاک یکسان کرد.

حمله موشکی سپاه به پایگاه‌های تروریستی آمریکا

«انتقام سخت» وعده صادقی بود که ولی امر مسلمین جهان در پی شهادت مالک اشتر زمان صادر کرد و سبزپوشان پرافتخار اسلام به تأسی از مقام معظم رهبری، انتقام سخت را عملی کرده و پایگاه‌های آمریکا در عراق را موردحمله موشکی خود قراردادند.

این حرکت جسورانه توسط سپاه پاسداران مردم داغ‌دیده ایران را شاد کرد، بلافاصله پس از اعلام خبر سیلی سپاه پاسداران به آمریکا، خبر سقوط هواپیما اوکراینی از نوع بوئینگ ۷۳۷ از مبدأ فرودگاه امام خمینی(ره) در حال پرواز به مقصد کیف در نزدیکی فرودگاه امام خمینی(ره) در منطقه مابین شهر پرند و شهریار اعلام شد.

سقوط هواپیمای اوکراینی

در ابتدای امر علت سقوط این هواپیما مشخص نبود و گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر نقص فنی وجود داشت و جلسات متعددی با حضور طرفین داخلی و خارجی در ارتباط با حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران برگزار شد.

پس از گذشت سه روز سپاه پاسداران در بیانیه‌ای اعلام کرد در پی وقوع حادثه دل‌خراش سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی کشور اوکراین در اولین ساعات صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه و در بحبوحه تهاجم موشکی به پایگاه آمریکای جنایتکار و احتمال تأثیر اقدامات نظامی در این حادثه، ستاد کل نیروهای مسلح بلافاصله به‌منظور بررسی این احتمال اقدام به تشکیل هیئت بازرسی متشکل از کارشناسان فنی و عملیاتی، مستقل از سازمان هواپیمایی کشوری نمود.

در ساعات پس از انجام عملیات موشکی، پروازهای جنگی نیروهای تروریست آمریکایی در پیرامون کشور افزایش‌یافته و برخی اخبار نیز از مشاهده اهداف هوایی به سمت مراکز راهبردی در کشور به واحدهای دفاعی واصل و اهداف متعددی در برخی صفحات رادار مشاهده شد که موجب حساسیت بیشتر در مجموعه‌های پدافند هوایی گردید.

تشریح حادثه توسط فرمانده نیروی هوافضای سپاه

در چنین شرایط حساس و بحرانی، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین از فرودگاه امام خمینی(ره) حرکت نموده و در هنگام چرخش، کاملاً در حالت نزدیک شونده به یک مرکز حساس نظامی سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار گرفت که در این شرایط براثر بروز خطای انسانی و به‌صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرارگرفته که متأسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هم‌وطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی شد.

پس از صدور این بیانیه سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز برای تشریع دقیق موضوع در نشست خبری به‌صورت شفاف علت حادثه را بیان کرد. وی اظهار داشت: آنچه در بررسی‌های ما انجام شد، شب حادثه وضعیت آمادگی در سطح جنگی قرارگرفته و بالاترین سطح آماده‌باش توسط شبکه یکپارچه پدافند به سامانه‌ها ابلاغ می‌شود.

اعلام شرایط جنگی در شب حادثه

وی افزود: در این شرایط تعدادی از سامانه‌های پدافندی به رینگ پدافند تهران اضافه شد، یعنی اولین سامانه‌ای که در محدوده‌ی غرب تهران مستقر می‌شود، این حادثه توسط آن رقم خورده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه عنوان کرد: در چندین مرحله به همه‌ سامانه‌ها اعلام می‌شود که موشک‌های کروزی به سمت کشور شلیک‌شده و آماده باشند. سامانه‌ها در بالاترین سطح آمادگی بودند یعنی فقط کافی است یک دکمه را فشار بدهید.

وی بیان کرد: ما چندین بار درخواست کردیم که آسمان کشور از پروازها متوقف شود یعنی اصطلاحاً «کلیر» شود. در آن لحظاتی که این اتفاق می‌افتد این سامانه مواجه می‌شود باهدفی در ۱۹ کیلومتری که «کروز» تشخیص داده می‌شود.

درخواست توقف پرواز

سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: این سامانه ساعت ۱۲ شب در منطقه موردنظر مستقر می‌شود و زمانی که هواپیمای اوکراینی پرواز می‌کند، با توجه به سمت پروازی که داشته است، از طرف سامانه، موشک کروز تشخیص داده می‌شود. اما اپراتور باید تماس می‌گرفته و تأیید این موضوع را دریافت می‌کرده است.

وی گفت: خطای اپراتور نیز از همین محل است که تماس نگرفته. سامانه ارتباطی او در زمان حادثه دچار اختلالی بوده و به هر ترتیب موفق به برقراری ارتباط نمی‌شود. اپراتور ۱۰ ثانیه فرصت  داشته تا تصمیم بگیرد و می‌توانسته هدف را بزند یا نزد که این تصمیم بد را می‌گیرد و هواپیما مورد هدف قرار می‌گیرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: عزیزان هواپیمایی کشوری تا قبل از اعلام نیروهای مسلح اعلام می‌کردند که اصابت موشکی در کار نبوده زیرا از موضوع خبری نداشتند. من چهارشنبه متوجه این قضیه شدم ولی بین راه زنگ زدم و به مسئولین گفتم که احتمال می‌دهم هواپیمای خودی را زده باشیم. ستاد کل تیم بررسی حادثه تشکیل داده بود و کسانی که دخیل در این حادثه بودند را قرنطینه کرد و ما اجازه نداشتیم چیزی را به کسی بگوییم.

سردار صداقت

وی خاطرنشان کرد: بعد از بررسی، صبح جمعه همه اطلاعات جمع و مشخص شد عده‌ای در این ماجرا خطا داشتند و بعدازآن بود که ستاد کل شروع به رسانه‌ای کردن موضوع کرد.

بیانیه سپاه و سخنان سردار حاجی‌زاده که بسیار صادقانه بیان شد در حالی بود که تنها ۴۸ ساعت از رخ دادن این حادثه گذشته بود و در کل دنیا سرعت مشخص شدن علت این‌گونه حوادث در این بازه زمانی و بر عهده گرفتن تقصیر خطا دیده نشده است.

آن‌هم توسط فرمانده‌ای که بااقتدار آمد و تمام خطاهای پیش‌آمده را به گردن گرفت، حال جای سؤال است که آیا سپاه نمی‌توانست همانند سایر کشورها که نمونه مشابه سقوط هواپیما را با موشک‌های خودی داشته‌اند سرپوش بگذارد؟

سال ۲۰۱۷ هواپیمای مالزیایی توسط روسیه در میانه جنگ اکراین به‌اشتباه مورد اصابت موشک‌های روس قرار گرفت و منجر به کشته شدن ۲۹۸ نفر شد؛ سال ۲۰۰۷  هواپیمای بلاروسی در سومالی مورد هدف قرار گرفت و ۱۱ نفر کشته شدند؛ سال ۲۰۰۱  سقوط پرواز روسی بر فراز دریای سیاه که از اسرائیل به سمت روسیه در حال حرکت بود، اکراین به‌اشتباه به این هواپیما شلیک کرده بود و ۷۸ کشته شدند؛ سال ۱۹۸۸ شلیک ارتش آمریکا به ایرباس ایرانی و کشته شدن ۲۹۰ هم‌وطن ایرانی؛ سال ۱۹۸۳ مورد اصابت قرار گرفتن هواپیمای کره جنوبی توسط شوروی و ۲۶۹ کشته؛ سال ۱۹۷۳ شلیک هواپیمای نظامی اسرائیل به هواپیمای مسافربری لیبی در صحرای سینا و کشته شدن ۱۰۸ نفر، نمونه‌هایی ازاین‌دست اتفاقات بوده ولی کدام کشور چند ساعت، چند روز و حتی چند سال پس از حادثه، طی اطلاعیه رسمی واقعیت را به مردم دنیا گفته‌اند؟

اما سردار صادق سپاه پاسداران پس از گذشت ۴۸ ساعت آمد و نه باجانش بلکه با آبرویش آزمایش خود را پس داد، کاری که جرات و شهامت می‌خواهد، ایستادن و عذرخواهی کردن از مردم مردانگی می‌خواهد.

مردم در این چند روز دیدند چه کسی آغازکننده بود؛ مردمی که به عشق قاسم سلیمانی به خیابان آمدند فراموش نمی‌کنند باعث اصلی خون این شهیدان‌ همان‌هایی هستند که عزت ما را گروگان گرفته‌اند تا به خواسته‌هایشان برسند.

سرداری که نه قاصر است و نه مقصر

سردار حاجی‌زاده درحالی‌که شب انجام عملیات در مناطق غربی کشور حضور داشت ولی گفت مقصر این خطای سهوی اوست؛ او نه خود را به خواب زد و صبح ماجرا را ندانسته جلوه داد و نه سکوت اختیار کرد تا ماجرا برای همیشه سربسته باقی بماند بلکه باشهامت همه‌چیز را با مردم در میان گذاشت.

سردار فاتحی که بااقتدار پایگاه عین‌الاسد آمریکا را باآن‌همه پیچیدگی زد ولی بلافاصله برگشت و به همه پاسخ داد و روبه روی مردم ایستاد و همه مسئولیت هواپیمای اوکراینی را بر عهده گرفت.

اما باوجوداینکه فرمانده نیروی هوافضای سپاه همه تقصیرها را بر گردن گرفته است ولی هنوز هم سؤالاتی در اذهان قرار دارد، اینکه چگونه برخی قبل از پرواز این هواپیما خبر داشته‌اند که قرار است هواپیما توسط موشک زده شود که اقدام به تصویربرداری و انتشار فیلم لحظه اصابت آن کرده‌اند و اینکه آمریکا چند ساعت پس از سقوط هواپیما چگونه خبردار می‌شود که هواپیما با موشک زده‌شده است درصورتی‌که حتی هیچ مستندی در دست ندارد و رسانه‌های بین‌المللی مثل فاکس نیوز و سازمان هواپیمایی خود اوکراین اعلام کرده نقص فنی بوده است؟

چرا آمریکا هیچ واکنشی به حمله موشکی ایران نشان نداد درحالی‌که طبق همه بررسی‌های نظامی و به گفته کارشناسان جنگی محدود باید شکل می‌گرفت ولی از طرف آمریکا هیچ پاسخی داده نشد و فقط بر سر موضوع سقوط هواپیما اصرار می‌کردند؟

متأسفانه برخی آدم‌های خودفروخته که جدای از مردم هستند و هر بار با توطئه‌های دشمن به خیابان می‌آیند، شب گذشته در مقابل دانشگاه تهران تجمع کرده و دست به فحاشی زدند این در حالی است که مردم و خانواده شهدای هواپیمایی خط خود را از این افراد جدا دانسته و در مصاحبه‌هایی اعلام کردند تقاضا داریم مراقب باشید هرگز سخنی که تضعیف‌کننده نیروهای جان‌برکف سپاه پاسداران و نظام ولایی و انقلاب باشد بر زبان جاری نکنید تا در این شرایط حساس؛ در زمین دشمن بازی نکرده باشید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۳۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد شریف» رئیس جنبش سیاسی وجود در عراق تاکید کرد که آمریکا در تغییر فرهنگ جامعه عراق ناکام مانده است.

وی افزود: این کشور از زمان اشغال عراق در سال ۲۰۰۸ به دنبال تغییر ساختار جمعیت شناختی عراق و روحیات فرهنگی ملت آن بوده است.

شریف اضافه کرد: آمریکایی‌ها تلاش کردند تفکرات ضد اجتماعی را در عراق از طریق فعالیت‌های نهادهای جامعه مدنی انگلیس و آمریکا گسترش دهند.

وی بیان کرد: این نهادها به برخی از بخش‌های خسارت دیده عراق کمک‌هایی را ارسال کردند اما در نهایت هدف آنها از هم گسیختگی جامعه عراق و انحراف آن بود.

شریف تصریح کرد: آمریکا کوشید جامعه عراق را تبدیل به نسخه دیگری از جامعه کشور خود کند.

پیش از این نیز «ابتسام الهلالی» رئیس فراکسیون المنتج الوطنی در پارلمان عراق تاکید کرده بود که سفیر آمریکا در عراق برای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی در این کشور تلاش می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما شاهد اقدامات پارلمانی در عراق برای جلوگیری از تحرکات آمریکا در این کشور در راستای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی هستیم. اقدامات سفیر آمریکا به ویژه در خصوص حمایت از همجنس گرایی در جامعه عراق نگران کننده است.

الهلالی بیان کرد: ما باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک در برابر پیاده شدن این پروژه‌ها در عراق وارد عمل شویم. اقدامات سفیر آمریکا در راستای اجرای راهبرد این کشور با حمایت برخی کشورهای غربی انجام می‌شود.

کد خبر 6091960

دیگر خبرها

  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟