Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: خودارزیابی و دریافت بازخوردها در اولویت برنامه‌های ستاد باشد.

مهرداد سلطانی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد اجرای خدمات سفر استان زنجان اظهار کرد: این ستاد سالانه تشکیل می‌شود و اعضا به وظایف خود واقف‌اند اما نباید این اتفاقات تکرار شود، بلکه باید خودارزیابی انجام و بازخوردها دریافت شود و برنامه‌های آتی دارای اصلاحات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه به طور معمول سالانه با افزایش سفرهای نوروزی روبه‌رو هستیم بیان کرد: در این بین شهرداری‌ها و میراث‌فرهنگی بیشترین نقش را دارند و بهبود زیرساخت‌های رفاهی استان زنجان به دلیل قرارگیری در شاهراه ارتباطی، نزدیکی به پایتخت و جذب مسافران، امری ضروری است و باید کاستی‌ها در حوزه کمی و کیفی برطرف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان، نظارت را بخش مهمی از کار کمیته‌های خدمات سفر دانست و گفت: باید نظارت روی تاسیسات شهری و مراکز خدماتی بین‌راهی، مکان‌های گردشگری و تفریحی بیشتر شده و اقدامات برای کیفی‌سازی خدمات از هم‌اکنون آغاز شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان نیز در این جلسه نظارت بر مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافری و نرخ‌گذاری بسته‌های سفر و گردشگری، نحوه ارائه خدمات مراکز رفاهی بین‌راهی، بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و احصای مشکلات احتمالی در تاسیسات گردشگری را از سیاست‌های بلندمدت ستاد خدمات سفر عنوان کرد.

امیر ارجمند، اطلاع‌رسانی تبلیغات و راهنمایی مسافران و گردشگران را از دیگر سیاست‌های مهم دانست و گفت: این کار از طریق تبلیغات محیطی به منظور معرفی امکانات و رویدادهای فرهنگی، استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی برای جذب گردشگران، تولید و پخش کلیپ‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و بهره‌گیری از رسانه‌های مکتوب امکان‌پذیر است.

وی از تشکیل ۱۰ کمیته تخصصی اجرایی خدمات سفر استان خبر داد و افزود: خدمات حمل و نقل، امداد و نجات، انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری، امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، برنامه‌ریزی و آمار و نیز اسکان و رفاه، از جمله این کمیته‌ها است.

این مسئول ادامه داد: کمیته نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست و اطلاع‌رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی، از دیگر کمیته‌های این ستاد است که وظایف هر کدام ابلاغ شده و دستگاه‌های مربوطه باید نسبت به آن اقدام کنند.

ارجمند با اشاره به برگزاری جشن نوروزگاه تصریح کرد: این برنامه به منظور معرفی آیین‌ها و مراسم نوروزی در نقاط مختلف کشور، شناسایی، پاسداشت، احیا و ترویج مصادیق میراث ناملموس و رسیدن به هویت فرهنگی طراحی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: بسیج سلامت نوروزی از ۲۰ اسفندماه آغاز می‌شود و تا ۲۰ فروردین ادامه دارد و همه امکانات دانشگاه علوم‌پزشکی در حوزه بهداشت، درمان و اورژانس وارد کار می‌شوند.

محمدرضا صائینی به تشکیل اکیپ‌های عملیاتی اشاره کرد و افزود: این اکیپ‌ها تشدید نظارت میدانی هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، زیارتگاه‌ها، مساجد، نمازخانه‌های بین‌راهی، سرویس‌های بهداشتی، مراکز تهیه و توزیع غذا، قنادی‌ها و غیره را به عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه اماکن بین‌راهی زنجان در مقایسه با استان‌هایی همچون قزوین وضعیت مناسبی ندارند، تاکید کرد: سرویس‌های بهداشت، مکان‌هایی هستند که باید به شدت در مراکز رفاهی بین‌راهی و درون‌شهری و گردشگری مورد توجه و بهسازی قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری زنجان گردشگري میراث فرهنگی سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۳۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان با اشاره به افزایش بازدید گردشگران از باغ فین گفت: ۵۵ هزار نفر در دو روز پنج‌شنبه و جمعه از مجموعه جهانی باغ فین بازدید کردند.

احمد دانائی‌نیا افزود: خانه تاریخی بروجردی با بیش از ۹ هزار نفر و محوطه باستانی سیلک با بیش از ۳ هزار نفر در رتبه‌های بعدی این آمار قرار دارند.

او گفت: جاذبه‌های تاریخی منطقه فرهنگی کاشان همه ساله با آغاز فصل بهار و موسم گل و گلاب در شهرستان کاشان در هم می‌آمیزد و به تناوب تا اواخر خردادماه در بیشتر نقاط شهرستان کاشان پذیرای خیل عزیمی از گردشگران می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد