Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد زمانی دهیار روستای زمان آباد در گفتگو با برنا گفت : توسعه و آبادانی روستا در گرو ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حامد زمانی دهیار روستای زمان آباد در گفتگو با خبرنگاربرنا گفت: نباید از مسائل فرهنگی در روستا غفلت کرد و باید بر اساس  اصول و موازین درست در بالا بردن مسائل فرهنگی در روستا اهتمام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: بر همین اساس با توجه به نامگذاری روز پنجم دیماه مصادف با واقعه دردناک زلزله بم طرح یک دقیقه مطالعه در راستای کاهش بلای طبیعی در روستا برگزار شد و در قالب این طرح که مورد استقبال بسیاری از اهالی روستا قرار گرفت نکات مهم ایمنی در برابر زلزله در اختیار ساکنین قرار گرفت.

زمانی مسائل فرهنگی را یکی از اولویتهای مهم دهیاری و شورای اسلامی دانست و بیان کرد: در شب یلدا و به پاس گرامیداشت ارزش‌ها و احیای آئین‌های سنتی ایرانی-اسلامی،ورواج کتاب و کتابخوانی" یلدا با طعم‌کتاب" به همت دهیاری و با حضور نوجوانان فعال حوزه کتابخوانی درکتابخانه ولیعصر با اجرای مراسم شاهنامه خوانی و کتاب حکایت های کوتاه و برگزاری مسابقه های متنوع فرهنگی حوزه کودک و نوجوانان در کتابخانه ولیعصر برگزارشد و همچنین در ادامه این‌مراسم نوجوانان فعال زمان آباد با کشیدن نقاشی یلدایی ذوق خود را درحوزه هنرتجسمی‌ بر روی کاغذ آوردند.

او افزود: ترویج فرهنگ کتاب خوانی در سطح کشور تاکنون توجه خاصی صورت نگرفته است و مجموعه دهیاری   با ایجاد این فرهنگ می خواهد توجه مردم را به فرهنگ کتابخوانی جلب کند و می توان گفت که یلدا با طعم‌کتابدر زمان آباد فرصت خوبی بود تا با ورق زدن کتاب و خواندن حکایت‌های زیبا،وشعرهای خاطره انگیز قدیمی لحظه های خوشی را برایشان رقم‌ بزنیم.

زمانی همچنین به برگزاری  کارگاه فرهنگی در روستا بمناسبت روز دانشجو اشاره کرد و گفت: تمامی پتانسیل دهیاری اسن است که کتابخانه ها و فضاهای فرهنگی عمومی و ورزشی را برای استفاده در اختیار دانشجویان قرار دهد و به مناسبت روز دانشجوکارگاه فرهنگی تاثیرات بازی های رایانه ای بر نوجوانان در کتابخانه ولیعصر زمان آباد برگزار شد.

دهیار روستا در ادامه به برگزاری دوره های تخصصی طب سنتی در زمان آباد اشاره کرد و گفت: دوره های تخصصی طب سنتی با محوریت مزاج شناسی ،وارتباط تغذیه با رفتار فردی و اجتماعی افراد درجامعه با پشتیبانی بخشداری قلعه نو برای ساکنین روستا به صورت آموزشی و توجیهی در کتابخانه ولیعصر زمان آباد برگزارشد و درمرحله پایانی سرکارخانم دکتر ظابطی مدرس گیاهان دارویی وطب سنتی به اتفاق تیم دانه های سلامتی به ویزیت و مشاوره رایگان طب سنتی و گیاهان دارویی و مزاج شناسی اهالی زمان آباد پرداختند.

زمانی در پایان به ضرورت برگزاری کارگاه آموزشی جلوگیری از‌ گازگرفتگی در فصل سرما اشاره کرد و گفت: به همت دهیاری با برپایی کارگاه آموزشی جلوگیری از گاز گرفتگی نکات مهم دراختیار ساکنین قرار داده شد چه بسا بسیاری خانواده ها به امید فردایی بهترشب هنگام سربربالین رختخواب گذاشتند اما قاتل خاموش پدر، مادر وفرزندان خردسال را به خواب ابدی برد و اطرافیان و اقوام را دغدار کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازی های رایانه ای تغذیه سرما فرهنگی و اجتماعی برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۳۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زلفی گل ظهر شنبه در آئین کلنگ زنی دومین سرای دانشجویی متاهلی در یاسوج افزود: تا پایان دولت برای دانشجویان پنج هزار خوابگاه متاهلی ساخته می‌شود.

وی بیان داشت: خوابگاه دانشجویی متاهلی یاسوج با زیربنای دو هزار و ۶۲۰ متر مربع در چهار طبقه و ۳۵ واحد ساخته می‌شود.

زلفی گل اظهار داشت: توسعه فیزیکی زیرساخت‌ها از دستور کار خارج شد و افزایش کیفیت زیرساخت‌هایی دانشجویی اولویت کاری این وزارت خانه است و برخی املاک متعلق به دانشگاه‌ها مولدسازی شده تا بتوانیم از این منابع برای ساخت و توسعه خوابگاه‌های متأهلی استفاده کنیم.

کد خبر 6089914

دیگر خبرها

  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد