Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظرفیت‌های گردشگری تاریخی و طبیعی، برخورداری از وسیع ترین بافت تاریخی شمال کشور و عرصه های جنگلی متعدد، از جمله جاذبه های گردشگری گرگان است که به اعتقاد کارشناسان، تلاش برای فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز آن می تواند موجب برون رفت از رکود و رونق اقتصاد این شهر شود.

راه اندازی تله کابین، شهر بازی مدرن و بالن سواری از جمله وعده هایی بود که در کنار بازسازی بافت تاریخی در دستور کار شورای شهر گرگان قرار گرفت اما اختلاف نظر اساسی در نحوه معرفی و ارایه ظرفیت های گردشگری این شهر در کنار ناتمام ماندن اجرای برخی زیرساخت ها سبب شد تا گرگان همچنان در ایستگاه اول تبدیل شدن به مقصد گردشگری باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکید مدیران شهری گرگان برای جذب گردشگر با احداث پروژه هایی مانند سورتمه شهر بازی، تله کابین و مانند آن است اما به نظر می رسد ساخت نمونه های مشابه از این تفریحگاه ها در سایر استان های کشور امتیاز ویژه برای گرگان محسوب نشده و نمی تواند به تنهایی موجب ایجاد انگیزه در گردشگران شود. 

کمک به احیای بافت تاریخی با افزایش واحدهای بوم‌گردی، راه اندازی موزه مردم شناسی، راه اندازی بازارچه های دائمی عرصه صنایع دستی و ارایه غذاهای محلی و احیای رسوم در حال فراموشی یا از میان رفته با حمایت از هنرمندان، از جمله راهکارهایی است که می تواند گرگان را به مقصدی برای گردشگران در همه فصول سال تبدیل کند.

به نظر می رسد برای رونق و توسعه صنعت گردشگری گرگان باید جدیت در تکمیل طرح های نیمه تمام در دستور مدیران شهری قرار بگیرد تا سفر به این شهر فقط به فصل تابستان خلاصه نشده و با فراهم کردن زیرساخت ها و ارایه خدمت مناسب و بهینه به گردشگران، تحولی عمیق و گسترده در این حوزه مهم اقتصادی به وقوع بپیوندد.

جنگل ناهارخوران و النگدره، روستای تاریخی زیارت، بازارقدیمی نعلبندان، مسجد جامع، دریاچه توشن، موزه و بافت تاریخی، از جمله ظرفیت های گردشگری گرگان است.

بافت تاریخی گرگان که عنوان افتخارآمیز وسیع‌ترین بافت تاریخی ثبت شده شمال ایران را دارد با بناهای شاخصی همچون خانه‌های شیرنگی، تقوی، شعرباف، خراسانی، مفیدیان، کبیر، سرای باقری‌ها و امامزاده نور در محلات سرچشمه، دوشنبه‌ای و دربنو به مرکز استان گلستان هویتی عمیق بخشیده است.

آنچه اکنون آن را بافت تاریخی گرگان می‌نامند بازمانده مجموعه‌ای از شهر استرآباد و عناصر آن و فضاهای شهری همچون مساجد، آب انبارها، قنات‌ها، معابر و واحدهای مسکونی یک یا چند طبقه است.

برچسب‌ها گردشگری شهرداری گرگان گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری شهرداری گرگان گلستان گردشگری شهرداری گرگان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، رستگاری در جریان بررسی بافت تاریخی ندوشن برحفظ واحیای بافت قدیمی وارزشمند شهر تاریخی ندوشن تاکید کرد.
وی، همچنین از مرمت وبازسازی بافت ارزشمند ندوشن با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خبرداد. 
جعفری شهردارندوشن هم از همکاری کامل با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری درمرمت وبهسازی این بافت خبرداد. 
ندوشن، با ده‌ها اثرتاریخی ثبت شده یکی ازشهر‌های هدف گردشگری استان یزد است که موردتوجه گردشگران داخلی وخارجی قرارگرفته است.

دیگر خبرها

  • جاذبه های دیدنی نیاسر کاشان، کهن باغشهر ایران
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • اتوبوس گردشگری گرگان راه اندازی می شود
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان