Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه خبر آسیا روز یکشنبه گزارش داد: وزیر امور خارجه پاکستان امروز یکشنبه (۱۲ ژانویه) در تلاش برای خنثی کردن افزایش تنش ها در منطقه پس از ترور قاسم سلیمانی فرمانده ایرانی در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا، به تهران سفر می کند.

پیشتر منابع خبری گزارش دادند: "شاه محمود قریشی" وزیر امور خارجه پاکستان روز یکشنبه با هدف رایزنی درخصوص روابط دوجانبه و بررسی تحولات اخیر منطقه عازم جمهوری اسلامی ایران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سفر بنا بر دستور "عمران‌خان" نخست وزیر پاکستان انجام می‌شود و یکی از اهداف آن کمک به تنش‌زدایی در منطقه اعلام شده است. قریشی در راس یک هیات بلندپایه متشکل از قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان و برخی از مقامات ارشد ساعاتی پیش پایگاه هوایی "نورخان" را به مقصد تهران ترک کرد.

شبکه خبر آسیا نوشت: ده ها سال است که پاکستان سعی کرده روابط قوی خود با عربستان سعودی و روابط با ایران را که با آنها مرز نزدیک هزار کیلومتری مشترک دارد، تعادل برقرار کند.

این رسانه سنگاپوری افزود دیدار روز یکشنبه در حالی صورت می گیرد که در پی ترور این ژنرال ۶۲ ساله در عراق، تنش ها در خاور میانه رخ داد.

 طبق این گزارش، وزارت امورخارجه پاکستان با صدور بیانیه ای دراین زمینه  با اشاره به اینکه  "تحولات اخیر صلح و امنیت را در منطقه را  به مخاطره می اندازد"، " بر لزوم تلاش های فوری و جمعی برای حل مسالمت آمیز تأکید کرد. "

این رسانه آسیایی نوشت : شاه محمود قریشی  در سفر به ایران "آمادگی پاکستان برای حمایت از همه تلاش ها برای حل اختلافات از راه سیاسی و دیپلماتیک را اعلام می کند.

 شبکه آسیا افزود: قریشی پس از دیدار با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود، فردا (دوشنبه ۱۳ ژانویه) به عربستان سعودی سفر می کند تا مذاکراتی با فیصل بن فرهان وزیر امور خارجه عربستان انجام دهد و پس از آن به آمریکا نیز سفر خواهد کرد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد روز جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز چهارشنبه ۱۸ دی از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق در واکنش به شهادت سردار سلیمانی خبر داد.

برچسب‌ها تهران عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا اسلام آباد قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری انتقام سخت شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تهران عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا اسلام آباد قاسم سلیمانی جواد ظریف دونالد ترامپ تهران عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا اسلام آباد قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

وزیر خارجه انگلیس با تکرار ادعاهای مقام‌های غربی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد