Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر امروز در نشست خبری مشترک با  شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر گفت: برای همه روشن است که روابط دو کشور برادر، روابط تاریخی است و در گذشته همواره حسن همجواری و دوستی برقرار بوده است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر بعد از آن که برخی از کشورها حصر و تحریمی را علیه قطر به وجود آوردند ایران به وظایف همسایگی و دوستی و تاریخی خودش عمل کرد و در کنار قطر بود و در آینده هم کنار قطر خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اهم اظهارات رئیس جمهور را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*در مذاکرات امروز تصمیمات مهمی را برای گسترش روابط دو کشور برداشتیم، ما روابط سیاسی خوبی داریم و در زمینه‌های اقتصادی تجاری علمی و فرهنگی ظرفیت‌های بسیار خوبی را داریم. در چند ماه آینده کمیسیون مشترک بین دو کشور تشکیل خواهد شد و امیدواریم در کنار تشکیل کمیسیون مشترک، همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری و فناوری بین دو کشور در همه زمینه ها ایجاد شود.

* امروز تصمیم گرفتیم کمیسیون مشترک  دو کشور به صورت منظم و سالانه تشکیل شود و همچنین تصمیم گرفتیم روابط سیاسی و رفت آمد مقامات سیاسی و اقتصادی بیشتر شود و بتوانیم از همه ظرفیت‌های آن به نفع دو ملت استفاده کنیم. 

*با توجه به اهمیت امنیت منطقه و به ویژه راه های آبی در خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان تصمیم گرفتیم که رایزنی‌ها و همکاری‌های بیشتری را برای امنیت کل منطقه داشته باشیم برای این سفر و حضور امیر قطر و همراهانشان در ایران اهمیت قائل هستیم و امیدواریم شاهد مناسبات وسیع تری بین دو کشور و باشیم

*امیدوارم این سفر تاثیر بسیار مفیدی برای دو کشور داشته باشد و از حضور ایشان در تهران سپاسگزاری می کنم.

۲۱۷۲۱۷

کد خبر 1341641

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی ایران و قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۳۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان

رضا محمدی ‏گفت: این صندوق در ‏جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع کشور و توسعه روزافزون ایران اهداف و پروژه‌های بزرگی را برای خود برنامه‌ریزی کرده است؛ ‏یکی از این پروژه‌ها، شیرین‌سازی و ‏انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های فارس و اصفهان و از دریای عمان به استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است که یکی از ابر پروژه‌های کشور در ‏حوزه آب ‏محسوب می‌شود.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وی با بیان اینکه این پروژه با هدف تأمین پایدار آب در جهت مصارف صنایع بزرگ و کوچک و ‏همچنین شرب در کشور هدف ‏گذاری و برنامه ریزی شده است، یادآورشد: به منظور رفع مشکلات آبی ‏صنایع در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به زودی ۲ مگا ‏پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریا ‏از خلیج فارس و دریای عمان با تأمین مالی صندوق توسعه ملی شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدی با اشاره به رسالت صندوق توسعه ملی در انجام این مهم افزود: برای انجام این پروژه، تأمین ‏مالی حدود ۲ میلیارد دلاری از ‏طرف صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: طرح‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از وعده‌های ‏رئیس جمهور در ابتدای فعالیت بود‎؛ لذا صندوق توسعه ملی برای به ثمر رسیدن این ‏وعده برای آینده‌ی روشن‌تر این سرزمین اقدام خواهد نمود‎. ‏

دیگر خبرها

  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • دباغ : در سفر بارزانی درباره هماهنگی‌های امنیتی رایزنی شد
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • هلدینگ خلیج فارس اسیر فضای مجازی نمی‌شود
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس