Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصرف نفت هند تا سال ۲۰۴۰ با سریع‌ترین روند نسبت به هر اقتصاد بزرگ دیگری در جهان رشد خواهد کرد و این کشور نفوذ فزاینده‌ای در بازارهای انرژی جهانی پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارشی که به بررسی سیاستهای انرژی هند پرداخت، پیش بینی کرد تقاضای هند برای انرژی تا سال ۲۰۴۰ دو برابر می‌شود و تقاضا برای برق حتی می‌تواند سه برابر شود که به دلیل رشد جمعیت و توسعه اقتصادی پرشتاب این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، هند در حال حاضر سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان، چهارمین پالایشگر بزرگ نفت جهان و صادرکننده بزرگ فرآورده‌های نفتی است. پیش‌بینی می‌شود نرخ رشد تقاضای هند برای نفت در اواسط دهه ۲۰۲۰ از چین پیشی بگیرد و هند را به بازار بسیار جذابی برای سرمایه گذاری پالایشگاهی تبدیل کند.

وابستگی هند به واردات نفت که در سال ۲۰۱۸ بیش از ۸۰ درصد بود، در دهه‌های آینده رشد بیشتری پیدا خواهد کرد. بنابراین هند امنیت انرژی را در اولویت سیاستهای خود قرار می‌دهد.

همچنین عرضه زغال سنگ از اوایل دهه ۲۰۰۰ به سرعت افزایش پیدا کرد و زغال سنگ همچنان بزرگترین منبع داخلی تامین انرژی و تولید برق این کشور مانده است.

همزمان این کشور در زمینه استفاده از انرژی تجدیدپذیر به خصوص نیروی خورشیدی، رشد قوی را شاهد بوده است. در حال حاضر تجدیدپذیرها حدود ۲۳ درصد از کل ظرفیت تولید برق هند را تشکیل می‌دهند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند ماه میلادی گذشته گفته بود هند تا سال ۲۰۳۰ از چین سبقت گرفته و بزرگترین موتور رشد انرژی تجدیدپذیر جهان خواهد شد.

برچسب ها: هند ، نفت ، آژانس بین المللی انرژی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هند نفت آژانس بین المللی انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۴۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده‌ی انرژی و سوخت در جهان

دریافت 52 MB

به گزارش خبرنگار مهر علی‌رضا جعفر پور بروجنی از پیشگامان صنعت نفت و انرژی در ایران آینده تولید انرژی و سوخت دنیا را تشریح کرد

کد خبر 6088338

دیگر خبرها

  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا
  • فرهنگ پهلوانی از گود زورخانه تا گرد جهان
  • آینده‌ی انرژی و سوخت در جهان
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!