Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس شورای هیئات مذهبی لرستان گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت مهم‌ترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند امروز در یادواره شهید اسماعیل غلامی‌یاراحمدی  که به‌همت پایگاه مقاومت بسیج مکتب‌الحسین(ع) و کانون فرهنگی عشاق‌الحسین(ع) در مسجد امام حسین سه راهی اسدآبادی خرم‌آباد برگزار شد، با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ ایثار در جامعه، اظهار کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت مهم‌ترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدا، گفت: یادواره‌های شهدا می‌توانند نقش مهمی در ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار داشته باشند.

دریکوند با اشاره به جایگاه شهادت در دین مبین اسلام، ادامه داد: شهدا در هشت سال دفاع مقدس درس استقامت، ایثار، شهادت‌طلبی، فداکاری و تبعیت از ولایت و رهبری را به ما آموختند و امروز عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون پاک شهداست.

حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند با اشاره به نقش اثرگزار شهیدان مدافع حرم در دفاع از دین و حرم ائمه معصوم(ع)، گفت: شهیدان مدافع حرم و شهید حاج قاسم سلیمانی پیام مظلومیت ملت ایران را همراه با غیرت و شجاعت به جهان ارسال کردند.

وی مردمی بودن را یکی‌ از مهم‌ترین ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی دانست و افزود: شهید سلیمانی پیام‌های قدرتمندانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را با حضور مجاهدانه در میادین مختلف مجاهدت به گوش جهانیان رساند.

حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای لرستان به‌ویژه شهید اسماعیل غلامی یاراحمدی، خاطراتی از شهید اسماعیل غلامی یاراحمدی و شجاعت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی را بیان کرد.

در این مراسم معنوی، تمثال شهید اسماعیل غلامی یاراحمدی از طرف خانواده شهید به حجت‌الاسلام دریکوند اهدا شد و مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به روضه‌خوانی و نوحه‌خوانی پرداختند.

یادآور می‌شود، شهید اسماعیل غلامی‌یاراحمدی از شهدای مدافع حرم لرستان است که آذرماه امسال در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری فرهنگ ایثار و شهادت شهید مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۴۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان اینکه رهبری در چند سال گذشته به بصیرت سیاسی تأکید ویژه‌ای داشتند، گفت: رهبری فرمودند که شناخت دشمن نتیجه می‌دهد و این از اهمیت موضوع حکایت دارد.

وی با بیان اینکه دشمنان از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون تمامی برنامه‌های خود اعم از جنگ تحمیلی تا تحریم‌های گوناگون را علیه کشور اعمال کرده اند، افزود: دشمن با اعمال برنامه‌های مختلف به اهداف خود نرسیده و بر این اساس جنگ فرهنگی را مورد توجه قرار داده است.

امام جمعه زنجان به ۹ اردیبهشت روز شورا‌ها اشاره کرد و گفت: در بیانیه گام دوم رهبری، یکی از قدرت‌های موفقیت انقلاب اسلامی مشارکت مردم در مسائل سیاسی و اجتماعی عنوان شده و در این میان مردم صاحبان و حافظان اصلی انقلاب هستند.

حجت الاسلام خاتمی به سال ۱۹۷۵ میلادی شکست آمریکا در جنگ ویتنام پس از ۱۰ سال اشاره کرد و افزود: این واقعه تخریب زیادی به جا گذاشت، اما مردم این کشور مقاومت کردند.

وی به موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: چشمان بیدار باید به این موضوع مهم آگاه باشند و در این میان رهبری در سال ۸۰ در فرمان هشت ماده‌ای به صورت جامع مبارزه با فساد را اعلام کردند که در صورت اجرایی شدن دقیق آن به طور حتم نتایج و آثار و برکات فراوانی به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه زنجان به روز یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و ادامه داد: رهبری در جمع کثیری از کارگران کشور جامع‌ترین مطالب را بیان و به این مهم اشاره کردند این قشر پیشتازان جهادی اقتصاد هستند.

حجت الاسلام و المسلمین با بیان اینکه رهبر در این دیدار توصیه‌های عملی و موکد به مسئولان را یادآور شدند، گفت: تعبیر رهبری این بود کارگران قشر قانع، نجیب، رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند و ارتقای زندگی آنان ارتقای وضعیت کشور را به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه کارگران در کشور‌های دیگر وسیله‌ای برای ثروت افزایی ثروتمندان هستند، ادامه داد: کار و تلاش عبادت بوده و این موضوع اهمیت بسزایی دارد.

وی افزود: بنا به فرموده رهبری ستون فقرات اقتصاد کشور تولید و ستون فقرات تولید نیز کارگران است و به نوعی لازم و ملزوم هم محسوب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی به دیدار اخیر فرماندهان نظامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند اگر مسیر و وظیفه خودمان را درست انجام دهیم خداوند نیز کمک حال خواهد بود.

دیگر خبرها

  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است