Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو-کانال خبری ۱۲ اسرائیل، با اشاره به بالا گرفتن تنش‌ها میان ایران و آمریکا، از تعویق سفر وزیر خارجه اسرائیل به دوبی در ماه جاری میلادی، بنا به ملاحظات امنیتی خبر داد.

به گزارش فرارو به نقل از کانال ۱۲ اسرائیل، در ماه سپتامبر امسال «یووال روتم»، مدیر کل وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، قراردادی رسمی با دولت امارات متحده عربی به امضا رساند که بر اساس آن، این کشور رسماً در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی شرکت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی قرار بود در حاشیه این نمایشگاه، مقدمات «پیمان عدم تخاصم» میان کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس و اسرائیل نیز به امضا برسد.

اکتبر سال جاری، روتم در صدر هیئتی رسمی شامل مقامات ارشد در دفتر نخست وزیری اسرائیل، از افتتاحیه نمایشگاه اکسپو در دبی بازدید کرد و در جریان این سفر با مقامات دولت امارات متحده عربی و مدیران «نمایشگاه» دیدار کرد. کاتز نیز به نوبه خود در ژوئن سال گذشته از ابوظبی، پایتخت امارات بازدید کرد و در آنجا با یک مقام ارشد اماراتی دیدار کرد.

با این همه کانال خبری شبکه ۱۲ اسرائیل و خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک دیپلمات اسرائیلی گزارش دادند، یسرائیل کاتز که قرار بود اواسط ژانویه در نشست‌هایی در حاشیه نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دوبی شرکت کند به «دستور مقام‌های امنیتی» بدون این که تاریخ جدیدی برای این سفر اعلام شود، از این سفر صرف نظر کرد.

این گزارش می‌افزاید، دیپلمات دیگری که نخواست نامش فاش شود اظهار کرد که به دنبال ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا در عراق و واکنش ایران به این اقدام، اسرائیل نیز ملاحظاتی امنیتی در رابطه با ایران اتخاذ کرده است. بر اساس این ملاحظات ممکن است وزیر خارجه اسرائیل، به عنوان یکی از متحدان آمریکا در انتقام ترور شدن سردار سلیمانی هدف نیرو‌های ایرانی قرار بگیرد.

لازم به ذکر است پیش از آن «میری رِگِوو» وزیر فرهنگ و ورزش اسرائیل، در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۸، به دعوت شیخ محمد بن زیاد، برای بازدید از «مسجد شیخ زاید بن سلطان» به ابوظبی سفر کرد و این نخستین سفر رسمی یک وزیر رژیم صهیونیستی از کشور امارات متحده عربی بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اسرائیل امارات متحده عربی دبی نمایشگاه اکسپو 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۴۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران

عکاس: علی احمدوند

دیگر خبرها

  • گزارش سفیر ایران در بلاروس به امیر عبداللهیان
  • امارات با تأخیر، حمله رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • جنگ غزه محور اصلی سفر وزیر خارجه ترکیه به امارات
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
  • امیرعبداللهیان: غربی ها گفتند اگر می‌زنید، محکم نزنید! + فیلم
  • هشدار وزیر خارجه آلمان درباره حمله اسرائیل / یک میلیون فلسطینی نمی‌توانند در هوا ناپدید شوند
  • وزیر خارجه اتریش: قصد پیوستن به ناتو را نداریم
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران
  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد