Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید«علی آقازاده» روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی افزود: مجاورت ایران با کشور افغانستان به عنوان تولید کننده مواد مخدر باعث می‌شود تا فعالیت دستگاه‌های مقابله کننده با قاچاق مواد مخدر توسعه یابد.
استاندار مرکزی اضافه کرد: تولید مواد مخدر بیش از ۲ برابر در افغانستان نسبت به سال‌های اخیر اضافه شده که بخش عمده‌ای از این میزان تولید، از ایران عبور می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: تولید هروئین در آزمایشگاه‌های افغانستان روز به روز در حال افزایش است و میزان کشفیات انواع مواد در کشور ما نیز افزایش یافته است.

استاندار مرکزی گفت: حجم قاچاق مواد و ترانزیت آن نسبت به سال گذشته بیشتر شده و در ماه‌های آینده با حجم زیادی از قاچاق مواد مخدر مواجه هستیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر در شهرستان اراک راه اندازی شده و اکنون ۲ استان در کشور در مرکز استان علاوه بر پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان را نیز دارند.

«احمد ملک حسینی» افزود: مبارزه با خرده فروشان و جمع آوری معتادان از مطالبات جدی مردم شهرستان اراک بود که با راه اندازی پلیس مبارزه با مواد مخدر اراک این مهم محقق شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در تفاهمنامه با پتروشیمی شازند چهار هزار نفر نیرو به صورت مستقیم از آموزش‌های مقابله و پیشگیری از مواد مخدر بهره‌مند می‌شوند و همچنین هشت هزار خانواده آنان نیز تحت پوشش خدمات آموزشی قرار می‌گیرند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز گفت: میزان کشفیات انواع مواد مخدر در ۹ ماه امسال چهار درصد افزایش داشته است.

سرهنگ «یوسف سپهوند» افزود: ۱۳ هزار و ۲۲۵ نفر در حوزه مبارزه با مواد مخدر دستگیر و پنج تن و ۴۱۹ کیلوگرم انواع مواد کشف شده است.

وی اظهار داشت: استان مرکزی محل بارانداز و دپو مواد مخدر نیست و این مواد افیونی بیشتر از سایر استان ها وارد استان مرکزی می‌شود و این استان پاک اعلام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: این استان نیازمند مرکز علمی برای ترک افراد مبتلا به اعتیاد است و تنها مرکز ترک علمی استان، سال‌های اخیر به علت بار مالی در شهرستان خمین تعطیل شد.

«زهرا امینی » افزود: سالانه پنج میلیارد ریال اعتبار برای هزینه مرکز (تی سی) اعتبار نیاز است که حقوق کادر درمانی و متخصص نیز باید در آن دیده شود.

وی اظهار داشت: مرکز (تی سی) به عنوان مرکزی که علاوه بر سم زدایی معتادان به جنبه روحی و روانی مبتلایان نیز توجه دارد، عملکرد قابل قبولی در درمان دارد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: برای راه اندازی مرکز تی سی لازم است خیران همکاری کنند که در این بخش یک خیر اعلام آمادگی کرده است.

یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲ شهرستان استان مرکزی ساکن هستند.

برچسب‌ها استان مرکزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشف مواد مخدر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشف مواد مخدر استان مرکزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشف مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۲ معتاد پرخطر در مرند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ اسدیان گفت: ماموران انتظامی شهرستان مرند در۴۸ ساعت گذشته موفق شدند ۲۲معتاد متجاهر و پر خطر را از پارک‌ها و محل‌های مختلف شهر جمع آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی کنند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در ادامه اجرای طرح آرامش در شهر توانستند انواع مختلف مواد مخدر از جمله مقدار ۵۷۰ گرم تریاک، ۱۶۰ گرم سوخته تریاک، ۳۴ گرم شیره تریاک، تعداد ۲ دستگاه ترازوی دیجیتالی توزین مواد مخدر، تعداد ۲ عدد وافور و مقداری مواد مخدر صنعتی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرند در خصوص اجرای طرح‌های مختلف در سطح شهر گفت: طرح آرامش در شهر در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و مطالبات مردمی در برخورد با هنجارشکنان اجتماعی با هدف دستگیری خرده فروشان، معتادان متجاهر در سطح شهرستان مرند به مرحله اجرا در آمد.

سرهنگ اسدیان خاطرنشان کرد: به جهت افزایش رضایتمندی مردمی اجرای این طرح‌ها همچنان با جدیت در دستور کار پلیس بوده و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مصرف، تهیه و توزیع انواع مواد مخدر با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • درمان اعتیاد باید اجتماع محور باشد
  • ۳۰ خرده فروش مواد مخدر در اصفهان دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر در لرستان
  • کدام استان‌ها بیشترین شهدای مبارزه با مواد مخدر را دارند؟
  • عملیات پلیس علیه مواد مخدر در کیش
  • دستگیری ۲۲ معتاد پرخطر در مرند
  • ۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد
  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف