Web Analytics Made Easy - Statcounter

رمضان امان زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک سطح سبز جوآبی سه هزار و ۳۰۰ هکتار و جو دیم ۲ هزار هکتار است که مرحله رشد آن در این شهرستان مناسب نیست.

وی گفت: کشاورزان بهتر بود به خاطر تاخیر بارندگی های سال جاری کشت خود را زودتر به صورت خشکه کاری انجام می دادند و سطح سبز زودتر انجام می شد تا قبل از وقوع یخبندان سطح سبز در مرحله پنجه زنی قرار می گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امان زاده افزود: در سال زراعی جاری، سطح ابلاغی جو آبی چهار هزار و ۴۰۰ هکتار و جو دیم ۶ هزار و ۲۵۰ هکتار بود که چهار هزار و ۲۸۰ هکتار جو آبی و پنج هزار و ۷۵۰ هکتار جو دیم در شیروان کشت شد.

مدیر جهادکشاورزی شیروان ارقام جو دیم کشت شده در این شهرستان را  شامل سهند، بهمن، ریحان ۰۳،  آبیدر و انصار عنوان کرد و گفت: برای جو آبی و دیم در مجموع کل ۳۳۲ تن بذر اصلاح شده در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

 به گفته وی این شهرستان قطب تولید جو در خراسان شمالی است به طوریکه ۲۰ درصد سطح زیر کشت جو آبی و ۳۵ درصد جو دیم استان مربوط به این شهرستان است.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت، واقع در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد افزون بر ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

برچسب‌ها بارندگی کشاورزی نهال و بذر شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی کشاورزی نهال و بذر شیروان بارندگی کشاورزی نهال و بذر شیروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۵۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ بارش شدید باران در مسجدالنبی

در حالی که شب گذشته بسیاری از زائران به حرم نبوی در مدینه مشرف شده بودند بارش شدید باران آن‌ها را پراکنده و به سمت فضای مسقف مسجدالنبی یا محل اسکان‌شان هدایت کرد.

دریافت 794 KB

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در روستای ریحان علیا شهرستان خمین
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • بارش رگباری باران در شهر ایلام
  • فیلم/ بارش شدید باران در مسجدالنبی
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ