Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی ــ فرمانده سپاه پاسداران، امروز در مجلس شورای اسلامی عملیات موشکی به پایگاه عین الاسد و چگونگی وقوع حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی را تشریح کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از صداوسیما، مشروح سخنان ­سرلشگر سلامی به شرح زیر است:

ابتداً تبریک و تسلیت عرض می‌کنم خدمت همه نمایندگان شریف و بزرگوار ملت ایران شهادت مظلومانه سردار بی نظیر و فرمانده تکرار نشدنی تاریخ اسلام و ایران سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را و تشکر می‌کنم از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی که این فرصت را در اختیار بنده حقیر قرار داد تا مقداری پیرامون حوادث مهم تاریخ ساز و سرنوشت ساز و تعیین کننده‌ای که در هفته گذشته اتفاق افتاد، رهاوی شیرینی‌های بی نظیر و تلخ کامی‌ها و غمناکی‌هایی بود توضیحاتی را خدمت عزیزان عرض کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه را که می‌گویم خدا را هم شاهد میگیرم چیزی است که از قلب من جاری می‌شود اعتقادات باور‌ها مشاهدات، یافته‌ها و و تجربیات من از این ماجرا ست من از میدان یک پیروزی شگفت انگیز و بی نظیر که ملت ایران در تاریخ حیات خود کسب کرده است می‌آیم از جایی که آمریکا اینبار مستقیم و آشکارا از ایران بزرگ شکست خورد هرچند متاسفانه غبار‌های حادثه غم انگیز سقوط هواپیما را هنوز امکان نداده است ابعاد این پیروزی شگفت انگیز و خیره کننده‌ای که جهان را به اعجاب وا داشت شناسایی شود.

بعد‌ها میدانی می‌توان در مورد آن دقیقتر سخن گفت: ما بعد از ترور و شهادت سردار عزیز و همرزمان ایشان کاملاً در فضای روانی یک جنگ ناشناخته با آمریکا قرار گرفته ایم بعد از حادثه این تصور به وجود آمد که آن اقتدار و شکوه و اعتبار ملت بزرگ ایران تحت تاثیر حادثه شهادت آسیب دیده است ما برای لحظاتی با احساس جذر در اقتدار ملی مواجه شدیم نیاز این بود که دوباره به حالت مد برگردیم فشار افکار عمومی برای انتقام، بسیار سنگین بود ما هم مثل همه شما و بیش از شما تحت تأثیر این حادثه قرار داشتیم ما یکی از بهترین برادرانمان را از دست داده بودیم یک اسطوره یک تکه گاه بزرگ، اما وقتی مردم را می‌دیدیم ما با احساس متفاوتی مواجه می‌شدیم آمریکا فرمانده ما را شهید کرده بود و به ما اخطار داده بود اگر عکس العمل نشان دهید چه با تلفات چه بدون تلفات ۵۲ نقطه از کشور ایران را میزنیم این حرف رئیس‌جمهور آمریکا بود دقت کنید ما از یک طرف تحت فشار سرعت عمل برای انتقام بودیم باید اقدام متقابل را چسبیده به حادثه انجام میدادیم حادثه برای ما غافلگیر کننده بود آمریکا آمده بود حرف آخر را به ملت ایران بزند آمده بود، آمده بود ملت ایران را برای همیشه بشکند، آمده بود دست‌های ما را ببندد، قبضه ید کند، آمده بود نشان دهد که مسیر تقابل ما با او یک سویه است او می‌زند ما پاسخ نمی‌دهیم و این در یک چشم انداز راهبردی به تصاعد تدریجی یک تهاجم یک جانبه می‌انجامید این منطق قدرت هاست قدرت‌ها هرگاه در مقابل خود مقاومتی نبینند خطوط فشار را گسترش می‌دهند این خاصیت قدرت است تجربه ماست واقعیت تاریخی است فکر کنید ما باید به سرعت پاسخ می‌دادیم در عین حال دشمن میگفت عکس العمل سنگین نشان می‌دهم بین این مسئله که ما باید مقتدرانه عکس العمل نشان می‌دادیم ما هیچ گزینه‌ای جز عکس‌العمل آن هم قدرتمند نداشتیم، زیرا چیزی غیر از آن به تجاوز دشمن ادامه این رفتار در مقیاس وسیع تا رسیدن به یک جنگ گسترده مسیر دیگری وجود نداشت.

در عین حال به گونه‌ای عمل می‌کردیم که دشمن عکس العمل نشان ندهد در حالی که رئیس جمهور اعلام کرده بود رئیس جمهورش عکس العمل نشان می‌دهد و همه مقامات سیاسی و نظامی ما باید چند تفوق به دست می‌آوردیم یک تفوق اطلاعاتی، باید تعیین می‌کردیم کجا را باید بزنیم چقدر با چه شدتی، باید توفق فناوری پیدا می‌کردیم آنچه را که پرواز می‌دهیم آسیب نبیند و سالم به مقصد برسد اندازه آن بایستی با مقیاس عمل آمریکا تناسب داشته باشد او قاسم سلیمانی را شهید کرده بود بایستی قبل از تدفین شهید من این اتفاق می‌افتاد عزیزان این‌ها همه عناصر اصلی قدرت اند یعنی وقتی این‌ها وجود دارند یک ملت هویت دارد حیات دارد عزت دارد اعتبار دارد اقتدار دارد موجودیت دارد احترام دارد سرافکنده نیست ملتی که سرفراز است زنده است.

ما باید موجی از سرزندگی جدید در جامعه ایجاد می‌کردیم تا تراز بین المللی نظاممان دوباره ارتفاع می‌گرفت ما نمی‌توانیم زیر سقف ارتفاع شایسته نظام مان در جهان زندگی کنیم ما بزرگیم، تا آن روز ما خود را منطقه‌ای می‌دانستیم باید طراحی‌های ما خیلی دقیق بود غلبه بر آمریکا از لحاظ فنی و تکنیکی تکنولوژیک، چون این نبرد هم تکنولوژیک بود هم استراتژیک یعنی ما هم باید در تکنولوژی پیروز می‌شدیم.

نباید او موشک‌های ما را میزد اگر موشک‌های ما به هدف نمی‌رسید اگر دقیق نبود اگر ویران نمی‌کرد می‌دانید چه اتفاقی می‌افتاد ما باید اطلاعات نقاط هدف به دست می‌آوردیم نه مساحت جنگ ما با آمریکا در میدان تکنولوژیک جنگ نقطه هاست نه مساحات، بعد از آن باید به گونه‌ای عمل می‌کردیم که تصور دشمن در عکس العمل را فرو می‌پاشاندیم، ما دیگر نمی‌توانستیم در میدان عملیات روانی دشمن را متوقف کنیم باید روی زمین او را متوقف می‌کردیم با شکل دهی به واقعیت‌های سخت و این دشوارترین کار به نظر می‌رسید.

من قسم میخورم فرماندهان و عزیزان که در طراحی مسئله نقش داشته اند شاید چند شبانه روز حتی برای یک ساعت نخوابیده اند و اگر ساعتی خوابیدند خوابی توأم با دغدغه فراوان نه نگرانی ما می‌خواهیم از یک جنگ بزرگ با یک جنگ جلوگیری کنیم این تنها راه ماست باید، غافلگیر می‌کردیم او بایددشمن را فریب می‌دادیم و باید برای واکنش متقابل آماده می‌شدیم ما بازی جنگ مان را تا آخر پیش بردیم اینجا میدانی نبود که ما فکر کنیم میزنیم تمام می‌شود شما به جای ما بنشینید بگویید پایگاه آمریکا را می‌زنم او گفته پنجاه و دو نقطه عکس العمل نشان می‌دهد شما چه می‌کنید او دوباره چه می‌کند این رفت و برگشت‌ها آیا به گسترش دامنه یا به کنترل تصاعد شما چگونه باید کنترل تصاعد انجام بدهید وقتی در یک جنگ ناشناخته قدم بر می‌دارید برای اولین بار ما قرار بود مستقیم درگیر بشویم بعد قطع کنید منطق ما برای درگیری فقط انتقام نبود ما باید بازدارندگی مان را احیا می‌کردیم این مهمتر بود.

ما توکل کردیم این شجاعانه‌ترین تصمیم تاریخ ایران است این حکیمانه‌ترین تصمیم تاریخ ایران است و این الهی‌ترین تصمیم ایران است که بر پایه منطق و تدبیر و توکل و قدرت استوار است و ما شاید از روز جمعه تا شب چهارشنبه همه چیز را آماده کرده ایم فکر کنید باید زیر رصد قویترین قدرت اطلاعاتی عالم شما سامانه‌ها را گسترش بدهید جا به جا کنید و ما برای چندین مرحله جنگ با احتمال گسترش دامنه دقیق برنامه‌ریزی کرده‌ایم هنوز آماده هستند کاملا محیا هیچ‌چیز از دید ما هنوز تمام نشده است و به خدا تکیه کردیم و این این عملیات بزرگ انجام شد.


شب عملیات، چون ما می‌گفتیم انتقام می‌گیریم وقتی من به عنوان یک فرمانده نظامی اعلام می‌کنم انتقام میگیریم این مشخص است شب حادثه تمام سیستم‌های پروازی، پدافندی، جنگ الکترونیک شناسایی همه چی روی آسمان بود یعنی آمریکایی‌ها تمام‌قد آماده بودند انتخاب هدف خیلی مهم بود ما اول التاجی را انتخاب کردیم، اما چون نزدیک به بغداد بغداد بود و عراقی‌ها داخل آن بودند هدف را تغییر دادیم اتفاقاً دشمن هم خیلی از نقاط را تخلیه کرد و تصادفاً به پایگاه منتقل کرد که ما در تغییر هدف آن را انتخاب کردیم عین الاسد که حدود ۱۶۰ کیلومتر با بغداد فاصله داشت و ما این بار بر مبنای گرفتن تلفات انسانی هدف گذاری نکردیم.

واقعاً هدف ما کشتن سربازان دشمن نبود اهمیتی نداشت، اما آنجا تجهیزات راهبردی دشمن از بالگرد‌های بلک هاوت، آپاچی‌ها، پهپاد‌های و یک مرکز فرماندهی و کنترل و آشیانه‌ها و سوله‌های متعدد نگهداری تجهیزات بود آن‌ها اهداف ما بودند، ولی باید نقطه نقطه زده می‌شدند عملیات ما بر مبنای تاثیر بود آن چیزی که توازن را برقرار می‌کرد نفس عملیات بود اینکه ایران در فضایی که آمریکا تهدید کرده بود به عکس العمل سنگین شجاعانه عمل می‌کند این حس قدرت است اینجا آن برابری است شکستن یک اعتبار جهانی و خرد کردن آن و مچاله کردن آن.

خیلی از تخریب‌های فیزیکی به این خاطر بود که ثابت کنیم که آن قدر برتری داریم که هر نقطه‌ای را بخواهیم می‌زنیم و این اتفاق افتاد و توضیحات سدار حاجی زاده و مقایسه ماقبل و مابعد منطقه نیز همین را ثابت می‌کرد.

فرمانده سپاه پس از معرفی موشک کروز گفت:: این موشک دقیق است و در این مطلب شکی نیست، ولی موشک‌های بالستیک ما وقتی نقطه زن می‌شود به معنای انتهای فناوری است و ما این تفوق را پیدا کرده ایم.

این برتری و برتری فناوری ما سبب شدکه آمریکایی‌ها نتوانند هیچ یک از موشک‌های ما را ردیابی کنند و همه موشک‌های ما به جز دو موشک به اهداف از پیش تعیین شده اصابت کردند.

فرمانده کل سپاه افزود: اینکه رییس جمهور آمریکا گفت که هیچ یک از نفرات و یا تجهیزات پایگاه آسیب ندیده طبیعی است، چون برای عقب نشینی نیازمند مفر است و این واقعیت قابل کتمان نیست.

در مرحله بعد وقتی جنگ الکترونیک را آغاز کردیم که مدرن‌ترین جنگ روز است همه پرنده‌های دشمن به آشیانه برگشتند.
وی گفت:: دو برتری آمریکایی‌ها یعنی قدرت هوایی و الکترونیک در یک مقیاس محدودی شکست و ما در برتری تاکتیکی هم توانستیم همه هدف‌ها را نشانه بگیریم.

برتری الکترونیکی و برتری تاکتیکی ما باعث برتری استراتژیک ما شد و به دشمن اعلام کردیم که اگر واکنش نشان دهید، واکنش بعدی ما سخت‌تر خواهد بود.

برتری‌های ما سبب شد آمریکایی‌ها بیشتر تهدید کنند و ما برای عکس العمل‌های دیگر آماده بودیم که البته تا رییس جمهور آمریکا تا غروب چهارشنبه عقب نشیین‌ها را اعلام کرد و وقتی پشت به دوربین‌های می‌رفت من احساس کردم آمریکا تمام شده است.
در این مدت ما و فرمانده هوافضای ما در حال جنگ بود و ما لحظه‌ای از پای ننشستیم و همواره در زمین و دریا و هوا با همه توانمندی‌ها آماده بودیم.

در تشریح شب حمله به پایگاه آمریکایی، در آن شب همه پرنده‌ها و پهپاد‌های آمریکایی از خلیج فارس تا شمال عراق و حتی روی آسمان ما بودند و ما آماده پاسخ به هر تهدیدی بودیم.
آن شب شرایط جنگی بود و ما و هیچ نیرویی تا صبح نخوابیده بود تا اینکه خبر و ماجرای سقوط هوایپما پیش آمد که بسیار تلخ بود
تا پیش از آنکه ما متوجه شویم که موشک‌های ما به هواپیما خورده، همین حادثه سقوط هواپیما کام ما را تلخ کرده بود.
وی با تشریح ماجرای اصات موشک به هواپیمای مسافری گفت:: در آن شب، تهدید‌های متقابل ما همواره موشکی و هوایی بود و با وضعیت بالاترین حد آماده باش، پدافند‌ها قلب عکس العمل‌ها بودند.

پدافند‌ها باید جنگ را اداره می‌کردند و برای همین سامانه‌ها هم در منطقه گسترش یافته بود تا از منافع کشور و مردم دفاع کنند و اجازه ندهند که آتش دشمن به روی مردم و منافع آن‌ها ببارد.
با توجه به این آمادگی و اینکه ناید اجازه می‌دادیم که دشمن به کشور تعرض کند خبر‌های متفاوت دیگر هم می‌رسید از جمله اینکه تعدادی پرنده‌های کروز دشمن به پرواز در آمده اند و این امر سبب شد تا سامانه‌های پدافندی خود را برای انهدام کروز‌ها و موشک‌ها و هواپیما‌های دشمن آماده کنند.
کروز به لحاظ سرعت یک هواپیمای بدون سرنشین بزرگ است و مانند آن در ارتفاع پایین حرکت می‌کند.

برادر ما در آمادگی جنگی بوده و لحظاتی هم ارتباطش با مرکز اس او سی قطع شده و خبر پرواز کروز‌ها را روی رادار‌ها دریافت کرده و موقعیت پرواز هواپیمای مسافری نسبت به سامانه‌ها را در رادار نزدیک شونده تشخیص داده و تصمیم گرفته است.
وقتی هواپیما‌ها در رساتای سامانه‌ها قرار می‌گیرند کوچک می‌شوند و اگر عمود بر مسیر باشند بدنه آن‌ها در معرض امواج قرار می‌گیرد و بزرگ‌تر نشان داده می‌شود و برادر ما با این وضع تشخیص داده که کروز است و آن را منهدم کرده است.

فرمانده سپاه با اشاره به همزمانی شلیک وسقوط هواپیما، در همان لحظات اولیه ما مشکوک شدیم و این فرضیه به وجود آمد که ممکن است موشک به آن اصابت کرده باشد.
ما خود منشا این فرضیه بودیم و اگر چنین نبود هیچ فردی نمی‌توانست متوجه شود و ما هیچ کاری نکردیم، نه چیزی را جا به جا کردیم و نه سامانه‌ها و گرافیک‌های راداری را جمع آوری کردیم.
سردار حاجی زاده هم آماده بود شاید کروز‌های دیگری شلیک شود و با توجه به آمادگی ما از خلیج فارس تا شمال عراق، خبر سقوط هواپیما برای ما تردید جدی ایجاد کرد.
وی با اشاره ه اینکه برخورد موشک به هواپیمای در حال اوج گرفتن وقتی پر از سوخت است باید آن را منفجر کند در حالی که در تصاویر این هواپیما آرام در حال سقوط بود افزود: این مساله ما را بیشتر مشکوک کرد.
بررسی‌های بیشتر و متخصصان ما و ستاد کل با بررسی‌های بیشتر و همچنین نظرات شاهدان عینی و حضور میدانی در محل سقوط و مشاهده قطعات احتمال اثبات فرضیه را بیشتر می‌کرد.
حتی قطعات را به آزمایشگاه نبردیم و جعبه سیاه هم بازخوانی نشد، که اگر چنین بود باید رسیدن به اثبات فرضیه زمان بیشتری طول می‌کشید.
وقتی تیم کارشناسی ما به نتیجه رسید که هواپیما مورد اصابت قرار گرفته شروع به تنظیم بیانیه برای اعلام به مردم کردیم.
ما و فرمانده ما همواره در میدان جنگ بوده و هستیم، و ما در جنگ با آمریکا بوده و هستیم و ما سرباز ملتیم و خدای بزرگ را شاهد می‌گیرم که دوست داشتم داخل این هواپیما باشم و سقوط کنم و بسوزم، ولی شاهد این ماجرای غم انگیز نباشم.
ما به فدایی این ملت بودن عادت کرده ایم و برای حرف خدا را شاهد می‌گیرم که حاضر هستیم ما و نیرو‌های ما و فرماندهان ماو فرزندان ما برای آرزو‌های این ملت فدا شوند و تکه تکه شوند.
ما حاضر به فدا شدن برای ملت هستیم و می‌دانیک تا فردی را به اندازه خانواده خود دوست نداشته باشد حاضر نیست فدایی باشد.
او گفت:: ما همه مسافران هواپیمای ساقط شده را خانواده خود، بچه‌های خود، براردران خود، مادران و پدران خود می‌دانیم و می‌گویم که هیچ وقت به این اندازه شرمنده نبوده ام، اما بار‌ها عرض کرده ام که جبران می‌کنیم.
سردار سلامی گفت:: ما خطا کرده ام ول غیر عمد بوده و عذرخواهی هم می‌کنیم، ولی قول می‌دهیم که جبران کنیم.

وی افزود: تعدادی از هموطنان ما به خاطر خطای ما شهید شدند، ولی ما قول می‌دهمی که در برابر دشمن اجازه نمی‌دهیم که کوچکترین آسیبی به این کشور و مردم برسد و تار مویی از سر ملت ایران کم شود، ما ایستاده ایم مثل ستون، تیر می‌خوریم، ولی زانو نمی‌زنیم.
سردار سلامی گفت:: این چند روز ما فرصت تلویزیون دیدن نداشتیم و از تحلیل‌ها هم اطلاع نداریم و فقط به این فکر می‌کردیم که اگر ثابت شد اتفاقی افتاده چگونه آن را مدیریت کنیم.
وی گفت:: ما از چیزی نگران نیستیم و فرمول همه چیز را داریم و در جهان سربلند هستیم.
سردار سلامی گفت:: ما اشتباه کرده ایم و از خداوند و ملت ایران می‌خواهیم که ما را ببخشند، ما بعد از اعلام این حادثه مصصم‌تر هستیم که آن را جبران کنیم.

ما اشتباه کردیم درسته این اشتباه رو. ما اول از خداوند انشاالله مارو ببخشه بعد هم ملت ایران و خانواده‌های این عزیزان و ما برای این حادثه مصمم‌تر شدیم به هر شکل جبران کنیم، ولی این واقعیت را بدانید سربازان این وطن رو که امروز سینه در مقابل آمریکا ستبر کردن و برای این ملت عزت به ارمغان اوردن و یک ابر قدرت را شکستند.

من، چون می‌ترسم زیاد ابعاد این حادثه را بگم ممکنه این تصور ایجاد بشه که من می‌خوام حادثه بعدی را ادغام کنم در اون حماسه بزرگ. یه خورده اکراه دارم بگم چه اتفاقی افتاده.
داستان رجزخوانی آمریکا برای ایران تمام شده، ایران بلند شده سربرافراشته. امروز همه جهان قدرت ایران را شما نگاه کنید این رژیم مرتجع متحد الان چه حسی دارند اسرائیلی‌ها چه روحیه‌ای دارند اروپایی‌ها چجور به شما نگاه می‌کنن جهان.

این معیار قضاوتی بود هر وقت دیدید یک قدرت بزرگ در یک نبرد محدود بی عکس العمل ماند یعنی بدانید قدرت شما فوق العاده اس اگر به جنگ گسترده نرسید شما قدرتمندید ممکنه در اطلاع رسانی، چون واقعا سیستم هواپیمایی کشور ما به دلیل خب حیطه بندی‌هایی که در بررسی‌های خودمون وجود داره واقعا اونا در جریان مسائل ما نبودن و اونا با معیار‌ها و موازین خودشون به قضیه نگاه می‌کردن اون‌ها آدم‌های صادقی بودن بخدا.

این نظام بهترین نظامه برید ببینید در کجا یک نظام خودش، یک سپاه میاد خودش تلاش می‌کنه که حقیقت را ثابت کند و کتمان نمی‌کند ما اگر می‌خواستیم کتمان کنیم خداشاهده اگر کسی می‌توانست اثبات کنه.

اینکه دنیا فرضیه می‌سازه و می‌گه این‌ها خوب همیشه می‌گن، ولی ما اینکارو نکردیم، ما که دیگه از ترس اینکارو نکردیم، چون ترس ما که دیگه ترسی وجود نداره، ولی ما هنوز در اثنا جنگیم بازم من اینارو نمی‌گم که خدایی نکرده اون کار قابل توجیه نه اون واقعا یک اشتباه در یک نقطه بود اصلا به سیستم و نظام واقعا مرتبط نیست،

این برادرمون که اینکارو کرده با یقین کرده، الان باهاش صحبت می‌کنیم می‌گه کجاست یک چاقو من این انگشتم را ببرم، ولی اتفاق افتاده و ما وقتی یقین پیدا کردیم اطلاع رسانی کردیم با این حال ما حاضریم هر تصمیمی هر چه که باشد بپذیریم، تسلیمیم به اراده ملت عزیز و بزرگ ایران.
ما تسلیم این شرایط هستیم. تشکر می‌کنم از حوصله‌ای که بخرج دادید بازهم عرض می‌کنم ما بیش از همه ناراحتیم، چون مسئولیت داریم.
هیچ وقت فکر نمی‌کردیم که ما یک روزی توسط ما به مردم آسیبی وارد بشه، ولی در خدمت هستیم تشکر می‌کنم.
والسلام علیکم و الرحمهَُ الله و برکاته

سردار سلامی بعد از شنیدن سخنان چند نماینده ادامه داد:

جداً عرض سلام دارم محضر نمایندگان شریف و عزیز و ارجمند مون احساس بسیار مثبت و تشکر می‌کنم از حمایت‌های ارزنده‌ای که در خلال اظهار نظر نمایندگان عزیز شنیدم خیلی طبیعی هست ما به ما به عنوان یک سرباز در میدان قوت قلب می‌گیریم وقتی مردم مون و نمایندگان مردم من از ما حمایت می‌کنند.

این نکته را که فرمودند یک غم بزرگ را به شکست تبدیل نکنید هم هست من نکاتی را دارم اول از همه من میخواستم تشکر کنم از همه نمایندگان عزیز مجلس به واسطه مواضع اخیر ضد آمریکایی و تروریستی قلمداد کردن همه فرماندهان و ارتش آمریکا که این واقعیت با ترور سردار قاسم سلیمانی اثبات شد و از آن ۲۰۰ میلیون یورویی که تخصیص داده شد به نیروی قدس سپاه صمیمانه تشکر می‌کنمیک عرض تسلیت هم دارم به ملت عزیز ایران و رهبر عظیم الشان مان به نمایندگان عزیز و خصوصا خانواده‌های داغدار این عزیزان نکته‌ای می‌خواهم عرض کنم شاید بیشترین سوال این بود که چرا آسمان کلییر نبود یا چرا از پرواز هواپیما جلوگیری نکردید؟ اول از همه اینکه این موضوع من منتظر سپاه عرض کنم در صلاحیت سپاه نیست، یعنی جز اختیارات سپاه نیست که پرواز‌ها را لغو کند. ما سامانه هامون تحت پوشش پدافند هوایی یکپارچه کشور هست و مسئولیت این موضوع با سپاه نیست ضمن اینکه من فکر می‌کنم که، چون واقعا دامنه زمانی عکس العمل دشمن مشخص نیست. بالاخره چند ساعت می‌شود فرودگاه را تعطیل کرد. مثل زمان زمان جنگ ممکنه هفته‌ها طول بکشد.

همین الان هم اول شرایط برقراره. در هر صورت ببینید این قضیه ارتباط هم که فرمودند شاید ما هنوز به نتیجه نرسیدیم. بررسی هامون ادامه داره که ممکنه قطع ارتباط سامانه ما با اون مرکز کنترل ممکنه حتی ممکنه این یه فرضیه است و ما هنوز قرینه ایی نداریم ممکنه در اثر عمل جمینگ باشد این میتونه اتفاق افتاده باشد ممکن است نه به شکل طبیعی این اخلال تو اون لحظات بوجود آمده باشد. نکته بعدی در مورد خانواده‌ها، ما عرض کردیم این خانواده ها، خانواده‌های خودمون می‌دونیم و بسیار شریفند، عزیزتد و گرامیند ما از دیروز اسامی و آدرس این عزیزان بدستمون رسید همه سپاه را در استان‌ها و در تهران بسیج کردیم که فرماندهان ما به اتفاق افراد موجه محلی به این عزیزان سرکشی کنند و دلجویی کنند اعتذار کنند و عذر خواهعی کنند.

تلاش می‌کنیم که در شان شهدا تشییع جنازه‌ها و مرزاسم این عزیزان برگزار شود؛ و خوب همینطور که ما به سایر شهدا احترام می‌گذاریم و تجلیل می‌کنیم و تکریم انشالله این‌ها هم که نماد‌ها و شعائر ما هستند و مورد احترام قرار خواهند گرفتم نکته خاص دیگر ندارم اگر سوال دارید؟ لاریجانی: دوستان هواپیمایی گفتند همچین موضوع خبری گرفته آیا درست هست؟ من به عنوان مسئول سپاه هرگز نه من نه افراد دیگری که با من هستند هر گز هیچ موضعی مسئله ایی را نداشتیم که ما به اون عزیزان (هواپیمایی) اون موضع خبری را بگیرید و این را رسما اعلام می‌کنم اگر جایی اثبات که مقامی از سپاه مسئول هست چنین حرفی زده باشد من با سخگو هستم، ولی من نه مطلع ام واقعا نه خودم مبدا چنین مسئله بودم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن سردار سلامی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۶۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی نجفی عصر پنج شنبه در نشست صمیمی مدیران تبلیغات اسلامی گیلان با مدیران آموزش و پرورش با اهمیت نقش دانش آموزان به عنوان آینده سازان نظام اظهار کرد: آینده کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران با دستان دانش آموزان این مرز و بوم ساخته خواهد شد بنابراین نقش استراتژیک آموزش و پرورش در زمینه رشد آینده سازان ایران اسلامی غیر قابل انکار است.

وی با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان آمادگی دارد با آموزش و پرورش در سه محور فرهنگیان، دانش آموزان و والدین فعالیت مشترک داشته باشد، افزود: یکی از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری در حوزه نوجوانان و جوانان است و با توجه به اینکه بنیاد ملی نوجوانان در سازمان تبلیغات اسلامی در حال فعالیت بوده، فعالیت‌هایی چون «دختران حاج قاسم» و «رویداد نوآوین» ویژه پسران می‌تواند در سطح نوجوانان و دانش آموزان در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اعلام آمادگی این سازمان در برگزاری دوره‌های آموزش «ضمن خدمت» معلمان افزود: سازمان تبلیغات جز معدود ارگان‌هایی است که مجوز برگزاری دوره ضمن خدمت برای سایر ارگان‌ها را دارد اگر چه این موضوع در گیلان خیلی مسبوق به سابقه نبوده اما در استان‌های دیگر متداول است.

نجفی با بیان اینکه امروز یکی از مطالبات جدی از سازمان‌ها و نهادها مساله عفاف و حجاب است، تصریح کرد: در صورت توافق بین آموزش و پرورش استان و اداره کل تبلیغات این آمادگی وجود دارد تا دوره «اخلاق اداری و کارمندی» با محوریت «عفاف و حجاب» با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار گردد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به ظرفیت مدارس «صدرا» و آمادگی سازمان تبلیغات برای حمایت از کادر مدرسه و اجرای کامل سند در فعالیت مستمر این مجموعه مدارس گفت: در مدارس «صدرا» برنامه‌ریزی برای معلمان، دانش آموزان و والدین با برنامه‌های مختلف فرهنگی در راستای سند صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از پیشنهادات وزیر آموزش و پرورش اجرای سند تحول در سطح مدارس صدرای کشور بود، گفت: قطعاً همکاری با آموزش و پرورش و این مدارس ثمرات بهینه‌ای را برای نظام آموزشی و فرهنگی خواهد داشت.

نجفی با تاکید بر اینکه مدارس «صدرا» در چهارچوب کامل آموزش و پرورش و در راستای سند تحول است، افزود: این آمادگی وجود دارد تا در راستای کمک عمرانی، مخارج مدرسه و فعالیت‌های فرهنگی، علمی و تحصیلی حمایت‌های قابل توجهی داشته باشیم.

کد خبر 6088822

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل مازندران برای برگزاری دور دوم انتخابات نمایندگی مجلس در قائمشهر
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح
  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • ببینید | آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش