Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@17:32:31 GMT

افتخار ایلم، سرباز وطنم

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۸۷۳۵۴

افتخار ایلم، سرباز وطنم

ایسنا/کرمان آیین گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت به میزبانی ایل بزرگ سلیمانی، همرزمان و اقشار مختلف مردم در محل مصلی شهر جیرفت برگزار شد.

هنوز داغ فراقت را فراموش نکردیم و تنها برای تسکین آلام بر دل مانده دور هم جمع می شویم و بر لحظه های عروج ملکوتی ات اشک می ریزیم، هنوز با گذشت چندین روز همدیگر را در آغوش می گیریم و به همدیگر تبریک و تسلیت عرض می کنیم و به یاد آن روزهایی که در این شهر به دیدار دوستان و یارانت می آمدی افسوس می خوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه از رمشک،قلعه گنج، منوجان، فاریاب، رودبار، ایرانشهر، سیرجان، بم، ریگان، نرماشیر، رابر و جای جای سرزمین مادری ات در جیرفت زادگاه یاران شیهدت گرد هم آمدند. هنوز منتظرت بودیم برای یادواره شهدای عشایر که افتخار ایل بودی برایمان از شجاعت های فرزندان شهیدعشایر بگویید اما انگار تقدیر الهی بر این شد خودت نیز در بین شهدای ایل جای بگیری.

۲۲ دیماه مصادف با ایام فاطمیه مصلی جیرفت میزبان مهمانت بود که در گوشه گوشه اش موکب هایی را برای خیر مقدم و پذیرایی برپا کرده بودند و بوی اسفند و کُندرک همه فضا را پُر کرده بود.

مصلی جیرفت به خود می بالد که به تصاویر شهدای مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم، ابوالمهدی المهندس معاون حشد الشعبی، حامد زمانیان، حسین پورجعفری، شهرود مظفری نیا، هادی طارمی و وحید زمانیان مزین شده بود.

همه با صدای هُق هُق خود می گفتند سلام سردار دلتنگت هستیم و زمزمه می کردند سردار چند روز دیگه فاطمیه است که تا نام حضرت زهرا (س)را می آوردند اشک از چشمان نازنینت سرازیر می شد و آمده ایم بگوییم قدم جای قدم هایت می گذاریم،آخه مگر چکار کرده اید که رهبرمان وقتی نماز بر پیکر مطهرت و همراهانت می خواند چنان بغضی در گلو داشت که آرزویمان این است که کاش این روز را ندیده بودیم.

در آیین گرامیداشت یاد و خاطره سپهد شهید حاج قاسم و یارانشان همه میزبان بودند و اما در کناری دو بردار سردار(حسین و سهراب) نیز در کنار عزاداران و ارادتمندان سپهبد با نگاهی گرم به مهمانان خوش آمد می گفتند.

شما حاج قاسم را خوب می شناسید "حسین سلیمانی" برادر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خطاب به شرکت کنندگان در آیین گرامیداشت سردار و شهدای مقاومت گفت: سلام بر شما مردم قدرشناس جیرفت و همه حاضرین که با این اجتماع باشکوه آمدید با سردار مقاومت بیعت کنید و بگویید ما به خون سرخ شهدا، ولایت و اسلام وفادار هستیم مرحبا بر شما.

وی افزود: انشاالله روح بزرگ سردار شهید در جمع ما است وامیدوارم خداوند به همگان اجر شهید عنایت کند و شما با این وفاداری به سردار مقاومت، نشان دادید که با ولایت تجدید بیعت کردید.

برادر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: شما مردم جنوب کرمان و جیرفت حاج قاسم را خوب می شناسید، زمانی که این منطقه مشکلاتی داشت به صورت شبانه روزی در این منطقه حضور داشت تا این که به همه نگرانی ها پایان داد.

سپهبد شهید کوه به کوه رفت اما نه برای بزرگ شدن

به گزارش ایسنا،حجت الاسلام والمسلمین "حسن علیدادی سلیمانی" نماینده ولی فقیه در استان کرمان بعد از ظهر یکشنبه ۲۲ دیماه در آیین بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت در محل مصلی جیرفت گفت: سپهید شهید حاج قاسم سلیمانی ۴۰ سال صحرا به صحرا، تپه به تپه، کوه به کوه و کشور به کشور رفت ولی هیچ وقت بخاطر اینکه اسم سلیمانی بزرگ شود نبود.

وی از حضور همه مردم قدرشناس جیرفت و شهرستان های همجوارو عشایر غیور به خاطر برگزاری این مراسم باشکو تقدیرکرد.

علیدادی سلیمانی با تمجید از جایگاه شهدای مقاومت و سپهبد شهید حاج قاسم افزود: حضور پررنگ همه شرکت کنندگان در این آیین معنوی نشان از قدردانی مبارزه چهل ساله و جهاد مخلصانه در راه خدا دارد از مردی قهرمان، مردی مجاهد و مردی تربیت یافته در مکتب امام حسین(ع) و انسانی که در خط ولایت و امامت جامعه خالصانه حرکت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را محور جبهه مقاومت دانست و اظهار کرد: شهید مقاومت با گذشت زمان در راه، روش، روحیه و رویه خود محکم تر و استوار تر شد و به خاطر پاسداشت شخصیت بسیار ارزشمند و عزیز این شهید همه ملت ایران و همه جهان اسلامی به محوریت جبهه مقاومت دور هم جمع شدند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی با تشریح ابعاد زندگی حقیقی و حقوقی فرمانده شهید خاطر نشان کرد: سپهبد شهید فرماندهی موفق در چهل سال از زندگی اش در میدان های بسیار سخت فرماندهی و در دوران دفاع مقدس بود و در دوران بسیار سخت که دوران کارزار بود مردان واقعی از دیگران راه خودشان را جدا کردند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: سردار شهیدی که در سوگ آن نشسته ایم به عنوان فرمانده ای خط شکن ۸ سال فرماندهی کرد و بعد از ۸ سال دفاع مقدس نه تنها پرچم مبارزه و مقاومت را زمین نگذاشت بلکه به عنوان یک فرمانده ای در جغرافیای دنیا شد یعنی جغرافیایی چند صد هزار کلیومتری از مدیترانه تا شرق آسیا و در همه صحنه هایی که اسلام به کمک نیاز داشت این شخصیت برجسته در مقام فرماندهی ایفای وظیفه کرده است.

وی با بیان این مطلب "سردار عزیز و نازنین یعنی سردار سلیمانی شهید و قهرمان از همه کسانی که جنگ را فرماندهی کردند متمایز بود وسوال این جا است که علت این تمایز چه چیزی است" افزود: سردار سلیمانی نه تنها شهرت آن فراگیر شد بلکه رمز و رازی در فرماندهی اش وجود داشت که نمونه اش را به غیر از در زمان پیامبران و ائمه نمی توان پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، تدبیر، شهامت و قدرت فرماندهی خالصانه را از خصوصیات بارز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: جبهه مقاومت را در جغرافیایی به طول ۳ کیلومتر تحویل گرفت و در سطح قابل توجه ای توسعه داد که عمق جبهه مقاومت نمونه ندارد.

امام جمعه شهر کرمان با اشاره به شخصیت حقیقی سردار سلیمانی افزود: بعضی افراد وقتی به مسئولیتی می رسند، مسئولیت ها برای آنها زینت هستند و وقتی مسئولیت را از آنها بگیریم هیچ زینتی ندارند و وقتی از مسئولیت ها خارج بشوند کسی به آنها توجه ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: دسته ای دیگر انسان هایی هستند که برای مسئولیت ها زینت هستند و این مسئولیت و جایگاه با وجود آنها در ذهن مردم بلند مرتبه می شود و برای مسئولیت های زینت آورند، سردار سلیمانی از نمونه دوم است برای فرماندهی سپاه قدس و جبهه مقاومت زینت بود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: کمالات، سجایای اخلاقی، ادب دینی، خودساختگی، اخلاق و رفتار پسندیده، اهل عبادت و عبودیت و راز نیاز با خدا در دل شب از خصوصیات بی بدیل سپهبد شهید هستند یعنی از یک طرف اگر فرمانده ای است سلحشور که همه دنیا استکبار از آن می ترسیدند اما از طرفی مظلومان سوریه، عراق، فلسطین، یمن و... وقتی آن را می دیدند با تمام وجود دوستش داشتند و دارند و این همان اوصافی است در یک فرمانده عالی رتبه و لایق باید وجود داشته باشد.

وی با بیان نکاتی اخلاقی به استناد سخنی از حضرت علی(ع) افزود: بنا به فرمایش حضرت علی(ع) «فرمانده عالی رتبه کسی است که شخصیت حقیقی آن رشد کرده است لذا با ضعفا بسیار مهربان و قدرتمندان از آن می ترسند اما ضعفا فقرا و کسانی که توان ندارند آن فرمانده عالی رتبه را دوست دارند».

امام جمعه کرمان با بیان این مطلب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی صحرا به صحرا،تپه به تپه،کشور به کشور و کوه به کوه می رفت ولی هیچ وقت بخاطر اینکه اسم سلیمانی بزرگ شود نبود و به دنبال بسط عدالت، خدا و اسلام بود و این بود که در تشییع آن ۲۰ میلیون انسان شرکت کردند و افزود: اگرپیکر مطهرش را شهر به شهر تشییع می کردند بالغ بر ۱۰۰ میلیون نفرشرکت می کردند و بیشتر از یک هفته از شهادتش می گذرد این محفل و مجلس در جیرفت با این استقبال سندی بر این مدعا است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان خاطره ای از ارادت سپهبد شهید سلیمانی به خانواده های معظم شهدا گفت: در یکی از مسافرت ها کرمان به تهران در هواپیما کنار هم بودیم. بعد ازچند دقیقه ای از پرواز گذشت سر صحبت را باز کردم دیدم توجه ای به صحبت های من ندارند، هنوز می خواستم بهش بگویم، دیدم خودش گفت آقای فلانی من خیلی توجه ام به صحبت های شما نیست اجازه بدهید من دغدغه ام را رفع کنم و دغدغه ام این است که جلوی صندلی ما یک زن ۷۰ ساله است اگر مادر شهید است سلام کنم و احترام بذارم. فرمانده ای که همه استکبار از آن می ترسیدن دو زانو کف هواپیما نشست ازش سوال کرد که مادر شهیدا است یا خیر ؟ و بعد از اینکه متوجه شدند مادر شهید نیستند برگشت و من صحبتم را ادامه دادم.

وی افزود: فرمانده ای که همه مشتاق ملاقات با ایشان بودند به دنبال شناسایی مادر شهید بود. این کمالات انسانی بود که بزرگش کرده است و در درجات اخلاقی به راحتی نمی توانیم به سردار سلیمانی برسیم.

امام جمعه کرمان با یادآوری حضور فرزند سپهبد شهید سلیمانی در نماز جمعه هفته گذشته شهر کرمان تصریح کرد: در جمعه گذشته وقتی دختر شهید سلیمانی خودش را معرفی کرد گفت «من زینب حاج قاسم سلیمانی» وقتی مقاله اش را برای مردم قرائت کرد، من یاد یک خاطره افتادم، آن خاطره ورود اسراء به کوفه است وقتی حضرت زینب امام حسین (ع) وارد شهر کوفه می شوند دیدن کسی صحبت می کند که صدایش به حضرت علی(ع) شباهت دارد و فرق بسیار است با محفلی که زینب حاج قاسم وارد شد با محفلی که زینب امام حسین(ع) وارد شد.

به گزارش ایسنا، آیین گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش شهیدش با اجرای برنامه هایی از جمله شعرخوانی توسط علیجان سلیمانی رئیس انجمن شعر جنوب کرمان، سرود، مداحی و خاطره گویی به همراه بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح

دیگر خبرها

  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود
  • سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد
  • سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است