Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@00:52:15 GMT

۴۸ هکتار از حاشیه شهر تبریز جزو مناطق خطر

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۸۷۷۴۸

۴۸ هکتار از حاشیه شهر تبریز جزو مناطق خطر

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۴۸ هکتار از حاشیه شهر تبریز در دامنه کوه عون بن علی، منطقه غیرمقاوم و در معرض خطر به حساب می آید و در صورت وقوع زلزله آسیب جدی خواهد دید؛ بر این اساس ساخت واحدهای جایگزین در محل‌های امنی که امکان ساخت‌وساز وجود دارد باید به صورت جدی دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در حاشیه بازدید از مناطق حاشیه شهر تبریز و پروژه‌های در دست اجرای شهرداری برای اجرای طرح بازآفرینی شهری، به خبرنگاران اظهار داشت: یکی از معضلات اصلی تبریز بحث اسکان غیررسمی و حاشیه‌نشینی است که باید با عزمی راسخ و جدی برای این معضل چاره‌اندیشی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: جایگزینی 171 واحد مسکن غیررسمی با واحدهای تازه‌ساخت تجربه موفقی است که باید ادامه یابد.
 
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: ۴۸ هکتار از حاشیه شهر تبریز در دامنه کوه عون بن علی، منطقه غیرمقاوم و در معرض خطر به حساب می آید و در صورت وقوع زلزله آسیب جدی خواهد دید؛ بر این اساس ساخت واحدهای جایگزین در محل‌های امنی که امکان ساخت‌وساز وجود دارد باید به صورت جدی دنبال شود.
 
وی بر تبدیل مناطق غیرقابل سکونت به فضای سبز شهری تأکید کرد و گفت: استفاده از این مناطق برای ساختن فضای سبزی می‌تواند به زیباسازی چهره شهر کمک کند.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین درخصوص مشکلات طرح‌ ساخت مسکن جایگزین از جمله تجمیع فرهنگ های مختلف در یک نقطه از شهر، گفت: مشکلات یکجانشینی و آپارتمان‌نشینی به خاطر تفاوت فرهنگی در گذشته مطرح بود؛ اما اکنون با تدابیری از بروز این مشکلات جلوگیری می‌شود.
 
پورمحمدی اظهار داشت: شورای شهر تبریز به صورت جدی به این مسأله ورود کرده اند و دولت نیز برای تامین زمین و زیرساخت‌ها و تسهیلات بانکی با تمام توان پای کار خواهد بود.
 
انتهای پیام/60002
 
 

منبع: فارس

کلیدواژه: تبریز آذربایجان شرقی زلزله شهرداری استاندار آذربایجان شرقی محمدرضا پورمحمدی عون بن علی مسکن بازآفرینی فضای سبز خبرگزاری فارس فارس تبریز فارس آذربایجان شرقی آپارتمان تسهیلات بانکی زیباسازی شورای شهر تبریز شهرداری تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۷۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر گفت: قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود در حالی که امکان استفاده از کولر آبی و هزینه به مراتب کمتر برای تمام مشترکان در مناطق عادی وجود دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر اظهار داشت: ما دنبال آن هستیم که فرصت‌ها و مؤلفه‌های مختلف مصرف برق را به خوبی شناسایی کنیم و تعرفه‌های برق به گونه‌ای طراحی شود که هم رفاه و آسایش مردم را تامین کنند و هم تأمین انرژی مطمئن و پایدار مد نظر قرار گیرد که یکی از مولفه‌های مهم مصرف، سامانه‌های سرمایشی و کولرها است.

وی افزود: تعرفه برق در ایران به ٥ اقلیم دسته بندی شده که ٤ اقلیم آن گرم و دارای ویژگیهای خاص بوده و یک اقلیم نیز غیرگرم یا مناطق عادی است که بخش عمده‌ای از جغرافیای کشور را شامل می شود و حدود 80 درصد مشترکان را در خود جای داده است.

یاقوتی اضافه کرد: مناطق شمال غرب و شمال شرق کشور، تهران، زنجان، تبریز، قزوین، اصفهان و شهرهای غربی، شیراز و ... عمدتاً در این حوزه قرار دارند که با توجه به دمای هوا و شاخص‌هایی که سطح رفاه را اندازه گیری می‌کنند، همچون حداکثر دمای مرطوب‌، کولرهای آبی می‌توانند دمای مطلوب بین ٢١ تا ٢٥ درجه سانتیگراد را در بیشتر ایام در این مناطق تامین نمایند.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر در ادامه تاکید کرد: کولرآبی با توجه به میزان مصرف، به عنوان وسیله سرمایشی مناسب برای مناطق عادی است. میزان مصرف برق ماهیانه یک کولر آبی حدود 90 تا 120 کیلووات ساعت است که این میزان مصرف به همراه مصرف سایر تجهیزات از جمله روشنایی و وسایل برقی منزل که مجموعا حدود 150 تا 180 کیلووات ساعت را شامل می شود، مصرف برق ماهیانه در ماه‌های گرم سال را به دامنه 300 کیلووات ساعت که همان الگوی مصرف مناطق عادی است می‌رساند.

به گفته یاقوتی الگوی مصرف مناطق عادی نیز 300 کیلووات است که بیش از ٧٥ درصد جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد، یعنی ٧٥ درصد جامعه کمتر از این مقدار استفاده می کنند؛ در واقع مؤلفه مصرف کولر آبی در ماه‌های گرم سال بین 90 تا 120 کیلووات ساعت از مجموع 300 کیلووات ساعت را به خود اختصاص می دهد.

وی در ادامه با اشاره به این که یک قبض معمول برای زیر الگوی مصرف طوری طراحی شده که متناسب با درآمد و ویژگی اقتصادی کسانی که این الگو را رعایت می‌کنند باشد، خاطرنشان ساخت: این قبض معمولاً در یک ماه ٣٥ هزار تا ٣٧ هزار تومان می‌شود و از آنجایی که قبض‌های ما هر دو ماه یکبار صادر می شود، به طور متوسط در تابستان حدود 70 هزار تومان و به همراه ارزش افزوده و سایر مؤلفه های موجود حدود 80 هزار تومان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر در عین حال تاکید کرد: با همه این اوصاف اگر مشترکی از کولر گازی استفاده کند معمولاً مصرف سرمایش آن حدود ٦ تا ٧ برابر این مقدار می شود و با توجه به ویژگی خاص کولر گازی که به صورت نقطه‌ای خنک می کند، حداقل 800 کیلووات ساعت صرفاً برای مصرف سرمایشی در یک خانه معمولی استفاده می‌شود که با توجه به مصرف سایر تجهیزات برقی، متوسط مصرف ماهیانه قریب  900 تا 1000 کیلووات ساعت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این یزان مصرف بیش از  ٣ برابر مصرف مشترکی با همان ویژگیها و همان تجهیزات خانگی است که به جای کولر گازی از کولر آبی استفاده می کند.این مقدار مصرف موجب افزایش پلکانی تعرفه برق مصرفی می شود، یعنی وقتی که مشترک برق در پله‌های بیش از الگو قرار می‌گیرد نرخ برق زیاد می شود.

یاقوتی تصریح کرد: در واقع در دامنه 300 کیلووات ساعت هر کیلووات ساعت به طور متوسط 120 تومان در قبوض برق مشترکان محاسبه می شود، اما در دامنه 900 یا 1000 کیلووات ساعت، مشترک باید به ازای هر کیلووات ساعت 1000 تومان یعنی حدود ٨ برابر بیشتر هزینه برق را بپردازد، بنابراین مصرف ٣ برابر و افزایش نرخ ٨ برابری سبب افزایش ٢٤ برابر قبض برق مشترکانی که کولر گازی استفاده می‌کنند خواهد شد، به عبارتی قبض برق این مشترکان در دوره ٢ ماهه بیش از ٢ میلیون تومان می‌شود.

یاقوتی در پایان تاکید کرد: قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود در حالی که امکان استفاده از کولر آبی و هزینه به مراتب کمتر برای تمام مشترکان در مناطق عادی وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی
  • دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • ۲۳ هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است