Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اگرچه خروج نظامیان خارجی در پارلمان عراق به تصویب رسیده، این کشور برای انجام این امر مهم و شدنی با دشواری‌های زیادی مواجه است. تاریخ انتشار: 04:00 - 23 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۵۸۰۶ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ اگرچه پارلمان عراق اخراج نیرو‌های آمریکایی را تصویب کرده، اما کاخ سفید به این راحتی تن به خروج از عراق نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار «قاسم سلیمانی»، «ابومهدی المهندس» و همرزمانشان در فرودگاه بغداد، موجی علیه آمریکا در منطقه شکل گرفت که ترامپ هم تصور آن را نمی‌کرد.
در هر صورت یک شرایط ضد آمریکایی شدید در منطقه شکل گرفته که آن هم به خاطر خون به ناحق ریخته شده شهدای جمعه خونین در بغداد است.
آمریکایی‌ها پس از مصوبه پارلمان عراق از این تصمیم ابراز ناخرسندی کرده و از آن تمکین نکردند.
ترامپ حتی عراق را تهدید به تحریم‌های شدید اقتصادی کرد و با وقاحت گفت که از عراق خارج نخواهد شد.
«مارک اسپر»، وزیر دفاع رژیم آمریکا هم بر سیاست اشغال عراق تأکید کرد و گفت: «نیرو‌های آمریکایی از عراق خارج نخواهند شد.»

با وجود سیاستی که آمریکایی‌ها در پیش گرفته اند، کار عراقی برای اخراج یانکی‌ها دشوار، اما شدنی است.   بیشتر بخوانید:  افزایش درخواست‌ها برای خروج فوری نیرو‌های آمریکایی از خاک عراق  نخست وزیر عراق خواستار مشخص شدن روند خروج نیرو‌های آمریکایی شد
برای رسیدن به حق باید هزینه هم داد و مردم عراق و دولتمردان این کشور، اکنون باید برای استقلال و آزادی خود هزینه بدهند.
قرارداد واشنگتن و بغداد به شدت علیه عراق است، اخراج آمریکا از عراق هزینه سنگینی را بر این کشور وارد می‌کند، اما ارزش اخراج آمریکا، قطع دست آمریکا از عراق و استقلال سیاسی بسیار با ارزش‌تر از هزینه‌ای است که لغو قرارداد امنیتی آمریکا و عراق دارد.
عراق برای اخراج آمریکا باید یک تریلیون و ۲۲۰ میلیون دلار بپردازد.
توافقنامه امنیتی بین عراق و آمریکا که در سال ۲۰۰۷ میلادی امضا شد، قرارداد یکطرفه است وهر آنچه در این قرارداد وجود دارد، به نفع آمریکا است.
توافقنامه مذکور در سال ۲۰۰۹ نیز تجدید نظر شد و بند‌هایی به آن اضافه گشت. طبق توافق اصلاح شده دولت آمریکا اجازه احداث ۱۶ پایگاه نظامی در سراسر خاک عراق را بدست آورد.
همچنین توافق مذکور به دولت آمریکا اجازه می‌دهد در هر لحظه و هر مکان از خاک و آسمان عراق استفاده نظامی کند.
مردم عراق اکنون راه دشواری را در پیش دارند، اما اگر خواهان پایان اوضاع و شرایط کنونی هستند باید تن به یک مبارزه جدی با اشغالگری آمریکا بدهند؛ ایجاد ۱۶ پایگاه نظامی در خاک عراق تاکنون در هیچ کشور دیگری اتفاق نیفتاده است.
با وجودی که نیرو‌های آمریکا در عراق حضور دارند و بهانه آن‌ها هم مبارزه با تروریست‌ها است، تاکنون هیچ توفیقی علیه تروریست‌ها به دست نیاورده اند.
همانگونه که آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم و افراط گری به افغانستان حمله کرد و وعده داد به زودی ریشه تروریست‌ها در افغانستان از بین می‌رود، درعراق نیز از سال ۲۰۰۳، آمریکا به عراق حمله کرد، صدام را که مهره خود آمریکا بود سرنگون کرد، عراق به محلی برای رفت و آمد آمریکایی ها تبدیل شد و از آن تاریخ تاکنون ۱۷ سال است ک عراق روز به روز اوضاع این کشو وخیم‌تر می‌شود.
نیرو‌های نظامی، نیرو‌های مردمی، مردم و همه عشایر و قبایل عراق باید در این امر متحد شوند تا بتوانند آمریکایی‌ها را خارج کنند.
دولت، ملت، نیرو‌های نظامی و آن که برای کشور خود در عراق دلسوز است باید پای کار بیاید تا از اجرای توطئه‌های آمریکا جلوگیری کند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عراق تحولات عراق پارلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۸۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد

پایگاه خبری «خلیج آنلاین» با اعلام این خبر اضافه کرد: روزنامه «وال استریت ژورنال» به نقل از یک مقام اماراتی نوشت که کشورش محدودیت هایی را برای عملیات جنگنده های آمریکا علیه اهدافی در عراق و یمن اعمال کرد.

این مقام اماراتی که به نام وی اشاره ای نشده است، خاطرنشان کرد که این تصمیم ناشی از ایده دفاع از خود اتخاذ شده است.

این مقام اماراتی اظهار داشت که از حملات جنگنده های آمریکایی مستقر در پایگاه الظفره به عراق و یمن جلوگیری شد زیرا پس از حمله شبه‌نظامیان در این کشورها در آغاز سال ۲۰۲۲، آمریکا برای اتخاذ اقدامات برای دفاع از امارات به کُندی عمل کرد.

در همین حال، مقامات آمریکایی گفتند که این موضع امارات، فرماندهان آمریکایی را بر آن داشت تا هواپیماهای بیشتری را به پایگاه هوایی «العدید» در قطر ارسال کنند.

وال استریت ژورنال نوشت که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، انتقال جنگنده‌های جت، پهپادهای مسلح و سایر هواپیماها را به قطر آغاز کرد و در مورد تمرکز نیروها برای دور زدن محدودیت‌های اعمال شده برای حملات هوایی از پایگاه هوایی در امارات که واشنگتن از مدت‌ها پیش از آن استفاده می‌کرد، تجدید نظر کرده است.

این روزنامه آمریکایی تصریح کرد که این اقدام، نشاندهنده تنش بین واشنگتن و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس است که نیروهای آمریکایی در آنها پایگاه نظامی دارند.

به نوشته وال استریت ژورنال، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بیم آن دارند که جنگی که ۸ ماه است در غزه ادامه دارد، گسترده و به یک درگیری منطقه ای کشیده شوند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات ابوظبی اضافه کرد که امارات متحده عربی به طور فزاینده ای نسبت به احتمال اینکه این کشور از سوی نیروهای مقاومت در منطقه به عنوان کمک کننده آمریکا در انجام عملیات نظامی محسوب شود و هدف نیروهای مقاومت در منطقه قرار گیرد، نگران است.

وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه اشاره کرد که آمریکا در روزهای اخیر با قطری ها برای آوردن جنگنده ها، هواپیماهای شناسایی و پهپادهای مسلح اضافی به پایگاه العدید هماهنگ شده است.

مقامات آمریکایی اظهار داشتند که واشنگتن افزون بر انتقال عملیات به قطر، در حال بررسی حملاتی از سوی جیبوتی در شرق آفریقا است.

بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، پایگاه هوایی العدید در قطر افزون بر اینکه مرکز فرماندهی منطقه‌ای نیروی هوایی ایالات متحده است یکی از بزرگترین مراکز جنگنده های نیروی هوایی آمریکایی نیز به حساب می‌آید.

پایگاه العدید به عنوان بزرگترین پایگاه های آمریکایی در منطقه به حساب می آید و حدود ۱۰ هزار نظامی آمریکایی را در خود جای داده است.

قطر یکی از متحدان اصلی آمریکا در خارج از ناتو محسوب می شود و به حل و فصل بسیاری از پرونده های پیچیده واشنگتن از جمله پرونده افغانستان کمک کرده است.

دوحه در حال حاضر نیز نقش برجسته ای در تلاش های میانجی گری بین حماس و رژیم اسرائیل ایفا می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید