Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:52:29 GMT

۱۱۰ خانوار در جاسک اسکان موقت داده شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۸۹۰۹۳

۱۱۰ خانوار در جاسک اسکان موقت داده شدند

فریدون همتی روز دوشنبه در خصوص خدمات رسانی به سیل زدگان افزود: در این بارندگی‌ها ۱۲۵ دستگاه چادر، ۲۴۰ تخته پتو، ۲۳۰ تخته موکت، ۳۴۳ کیلو نایلون، ۱۵۲ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته در بین ساکنان روستاهای کروچ، حاجی آباد، سورگلم، بهمدی، جگین بالا و شهر جاسک و حومه آن توزیع شد.

وی ادامه داد:  با توجه به این بارندگی‌های گسترده و وقوع سیلاب، تعدادی از روستاها از جمله در پایین‌دست سد جگین تخلیه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار هرمزگان اظهار داشت: بر اثر این سیلاب برخی راه‌ها نیز در این منطقه مسدود شده که به محض کاهش میزان سیل، برای بازگشایی آن‌ها اقدام می‌شود.

همتی یاد آور شد: با توجه به آمادگی قبلی برای این بارندگی‌ها، در حال حاضر با استفاده از تمامی امکانات و تجهیزات و تلاش گسترده نیروهای امدادی، کار امدادرسانی و خدمت‌دهی به مردم در حال انجام است.

تخلیه روستاها در جاسک

معاون اداره‌کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: هشت روستای شهرستان جاسک به دلیل طغیان رودخانه‌های جگین و گابریک تخلیه شده است.

احمد غیبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این روستاها شامل کَروچ، حاجی آباد، حصار، هَنگستان، سورم گَلم، دیول، لیره‌ای و گنجَک می‌شود که ساکنان آنها اسکان موقت یافته‌اند.

وی ادامه داد: با فروکش کردن آب به تدریج زمینه برای بازگشت خانوارهای این روستاها به سکونتگاه‌هایشان فراهم می‌شود.

معاون اداره‌کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار داشت: نیروهای امدادی و خدماتی در منطقه حضور داشته و درحال خدمات دهی و بازکردن مسیرهای مسدود شده هستند.

غیبی یاد آور شد: اکنون محورهای اصلی سیریک به جاسک و جاسک به کنار و همچنین محور فرعی جاسک به جکدان در شهرستان جاسک و محورهای روستایی پاراف، گدو و گران بزین در شهرستان سیریک مسدود است.

از نخستین ساعت‌های بامداد جمعه بارش شدید باران در اقصی نقاط استان هرمزگان آغاز شده که موجب آبگرفتگی معابر، تعطیلی بنادر و مسدود شدن برخی محورهای مواصلاتی استان شد، موجب طغیان رودخانه  شد وخسارتهایی به زیر ساختهای این استان در زمینه راه، پل،کشاورزی ، امور شهری و ابنیه ها وارد کرد.

برچسب‌ها بندرجاسک بارندگی سیلاب بارش باران هرمزگان جاسک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندرجاسک بارندگی سیلاب بارش باران هرمزگان جاسک بندرجاسک بارندگی سیلاب بارش باران هرمزگان جاسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۹۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین بارندگی هرمزگان در «بستک» ثبت شد

ایسنا/هرمزگان مدیرکل هواشناسی هرمزگان گفت: بیشترین بارندگی بامداد امروز (پنجشنبه) تاکنون در استان، با ۳۰ میلی‌متر در شهرستان بستک ثبت شده است.

سعید رنجبر امروز (پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه) گفت: جزیره لاوان با ۲۹.۸ دهم میلی‌متر، پارسیان با ۲۵.۲ دهم میلی‌متر، جزیره کیش با ۱۸.۲ دهم میلی‌متر و حاجی‌آباد ۱۸ میلی‌متر بعد از شهرستان بستک بیشترین بارندگی را داشته‌اند.

رنجبر بیان کرد: همچنین در بندرخمیر تا این لحظه ۱۶.۵ دهم میلی‌متر، جزیره قشم ۱۶.۳ دهم میلی‌متر، جزیره سیری ۹.۵ دهم میلی‌متر، شهر جدید علوی ۵.۷ میلی‌متر، بندرعباس نیز ۳ میلی‌متر باران باریده است.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها تا روز جمعه هفته جاری ادامه دارد، اظهار کرد: بیشتر بارش‌های سامانه جدید در مناطق غربی، جزایر خلیج‌فارس، محدوده تنگه هرمز، سواحل و نقاطی از شرق استان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارندگی آب، برق و راه برخی از روستاهای بخش شنبه و طسوج مسدود کرد
  • مسدود شدن جاده گردنه تنگ توکلی به سمت کنگان بوشهر
  • انسداد سه مقطع از محورهای شریانی هرمزگان
  • دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: زهرا ملکی قربانی در تهران فوت کرده نه جاسک!
  • بیشترین بارندگی هرمزگان در «بستک» ثبت شد
  • تکذیب خبر فوت پزشک طرحی در جاسک
  • کشف دپوی ۲۵۰ هزار لیتری سوخت قاچاق در جاسک
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق شهرستان جاسک
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در جاسک
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک