Web Analytics Made Easy - Statcounter

چلدواری با اشاره به اینکه اخلال در امواج الکترونیک نوعی جنگ الکترونیک است، گفت: با این کار دشمن سعی می‌کند با ارسال سیگنال‌های مزاحم، کار نرمال سامانه‌های الکترونیک را با مشکل مواجه کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، احمد چلداوی شب گذشته (یکشنبه 22 دی) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما که به بررسی موضوع راههای تقابل در جنگ الکترونیک اختصاص داشت با اشاره به اینکه اخلال در امواج الکترونیک نوعی جنگ الکترونیک است، گفت: با این کار دشمن سعی می‌کند با ارسال سیگنال‌های مزاحم، کار نرمال سامانه‌های الکترونیک را با مشکل مواجه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاد دانشگاه علم و صنعت درباره روش های مقابله با این سیگنا های مزاحم گفت: برای جلوگیری از ارسال سیگنال‌های مزاحم، رادار‌های پایش مرزی نیاز داریم که می‌تواند با ارسال سیگنال موجود، پرنده در حال حرکت را شناسایی و تشخیص دهد.

 

وی با بیان اینکه سامانه پایش مرزی به محض اینکه هدفی به سمت مرز محافظت شده حرکت داشت را شناسایی و جهت و سرعت حرکت را نیز شناسایی می‌کند، گفت: سامانه پایش مرزی پس از این مراحل به سامانه‌های درونی اطلاع می‌دهد به طور مثال پرنده‌های کروز هدف‌هایی هستند که در ارتفاع پایین حرکت می‌کنند اما اهداف بالستیک از زمین به سمت جو پرتاب می‌شوند و بعد دوباره به سمت زمین برمی گردند بنابراین سامانه پایش مرزی با تشخیص هذف‌های کروز و بالستیک نتایج تشخیص را ارسال می‌کند.

 

چلدواری با اشاره به اینکه رادار، سیگنال ارسال کننده دارد که به محض برخورد با هدف به سمت آنتن بر می‌گردد، گفت: مشخصه اول توان سیگنال و مشخصه دوم فرکانس است که به سمت هدف می‌رود بعد به سمت مرجع برمی گردد بنابراین از توانی که برمی گردد می‌توان تشخیص داد هدف مورد نظر هواپیماست، موشک کروز است یا بالستیک.

 

استاد دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه رادار‌ها با گرفتن اطلاعات سیگنال‌ها نوع پرنده را تشخیص می‌دهد، گفت: رادارها سرعت پرنده نیز با حرکت به سمت رادار و گرفتن فرکانس تشخیص داده می‌شود بنابراین رادار با سامانه‌های ضد الکترونیک می‌تواند هدف را از کار بیندازد و وقتی سیگنال وارد محدوده حفاظت شود رادار می‌تواند سیگنال‌ها را تشخیص دهد.

 

وی با اشاره به برد کم سامانه‌های داخلی گفت: سامانه‌های خارجی برد تشخیص بالاتری دارد که به محض ورود سیگنال به حالت آماده باش در می‌آید. رادار‌ها و سامانه‌های مرزی سیگنال‌های هرگونه موجود پرنده را دربافت و پردازش می‌کنند. برای فریب این امکان وجود دارد که مواد جاذب روی هدف کارگذاشته شده باشد و سیگنال نتواند به درستی هدف را تشخیص دهد.

 

چلدواری درباره روش هایی که با آن می توان روند ارسال سیگنال را خراب کرد و در کار سامانه ها اختلال ایجاد کرد، گفت: یکی دیگر از روش‌های فریب این است که گاهی اوقات هدفی وجود ندارد بلکه امواجی ارسال می‌شود و تشخیص رادار را با مشکل مواجه می‌کند همچنین ممکن است لحظاتی هدفی در حال حرکت باشد اما سیگنال‌هایی به اشتباه ارسال و کل صفحه رادار زرد شود که به آن جمینگ گفته می‌شود و رادار می‌تواند آنتی جمینگ ارسال کند.

 

وی با تصریح این نکته که تغییر ماهیت گاهی به صورت طبیعی نیز رخ می‌دهد و سطح مقطع تغییر می‌کند که رادار تغییر مقطع را نیز می‌تواند تشخیص دهد، گفت: با پیچیده‌تر شدن جنگ الکترونیک، جنگ در بستر جنگ سایبر انجام می شود. سیگنال‌ها از سنسور‌های الکترومغناطیسی ارسال می‌شود و دستور می‌دهد چگونه عمل کند.

 

استاد دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه در حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عین الاسد عراق در جنگ الکترونیک پیروز شدیم، در توضیح دیلیل این پیروزی گفت: آنها با وجود بزرگترین پایش رادار منطقه‌ای نتوانستند حتی یک موشک ایران را شناسایی کنند و این یعنی پیروزی مطلق در جنگ الکترونیک است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شهادت سردار قاسم سلیمانی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی سردار شهید قاسم سلیمانی انتقام سخت حاج قاسم سلیمانی شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی امواج صوتی جنگ الکترونیکی امواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۹۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال عجیب قیمت ارز به بازار خودرو/ پژوپارس چند قیمت خورد؟

سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران از تداوم رکود در بازار خودرو خبر داد و گفت: اوایل هفته جاری قیمت انواع خودرو در بازار تا دو درصد ریزش را هم تجربه کرد اما این کاهش قیمت تداوم نداشت و در اواسط هفته بار دیگر به قیمت‌های پیشین بازگشت.

وی افزود: افت قیمتی که در اوایل هفته اتفاق افتاده بوده برآمده از کاهش قیمت ارز و ریزش آن از رقم ۶۵ هزار تومان بود.

موتمنی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ قیمت بیشتر خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی در بازار نسبت به آخرین روزهای سال ۱۴۰۲، افزایش ۴ تا ۵ درصدی را تجربه کرده‌ است.

وی تصریح کرد: عرضه همچنان ضعیف است و آنچه درباره تقویت واردات گفته می‌شود هنوز اثر خود را در بازار نشان نداده است؛ اگر عرضه به اندازه کافی بود، وضعیت قیمت خودرو در بازار متفاوت از امروز بود.

قیمت انواع خودرو

رئیس پیشین اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران در تشریح قیمت روز انواع خودرو در بازار گفت: اکنون پژوپارس در کانال ۶۷۰ میلیون تومان قرار دارد و قیمت شماری دیگر از خودروها نیز به شرح زیر است:

۲۰۷ اتوماتیک؛ یک میلیارد و ۸۰ میلیون

دنا؛ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون

سمند سورن؛ ۷۶۵ میلیون

شاهین اتوماتیک؛ ۸۶۰ میلیون تومان و دنده‌ای ۷۶۰ میلیون تومان

هایما؛ یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان

تارا اتوماتیک؛ حدود ۹۸۰ میلیون تومان

تارا دنده‌ای؛ ۷۲۰ میلیون تومان

کوئیک دنده‌ای؛ ۴۴۰ میلیون تومان و کوئیک اتوماتیک ۵۳۷ میلیون تومان

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901999

دیگر خبرها

  • بارش‌های بهاری میهمان استان قزوین 
  • طلافروشان حتما بخوانند/ جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خلیج فارس
  • سیگنال عجیب قیمت ارز به بازار خودرو/ پژوپارس چند قیمت خورد؟
  • اتمسفر تماشایی ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک پیش از آغاز بازی دورتموند و پاری سن ژرمن / فیلم
  • سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا، قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی زاهدان
  • برگزاری کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر الکترونیک e_TIR در تهران
  • ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز
  • مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند