Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری "واس" سعودی به جزئیات بیشتر این خبر اشاره نکرده است.

جفری روز شنبه نیز در استانبول با "ابراهیم کالین" سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه دیدار و درباره موضوع سوریه و آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

وی روز جمعه با "خلوصی آکار" وزیر دفاع و "سادات اونال" معاون وزیر امورخارجه ترکیه در آنکارا دیدار کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحرک آمریکا در منطقه پس از آن صورت می‌گیرد که از روز نهم ژانویه (۱۹ دی ماه) آتش بس در منطقه ادلب در راستای توافق ترکیه و روسیه برای کاهش تنش‌ها اجرایی شده است.

برقراری آتش بس در شمال غرب سوریه و استان ادلب به دنبال آن صورت می گیرد که "ولادیمیر پوتین" و "رجب طیب اردوغان" رییسان جمهوری روسیه و ترکیه چهارشنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای مشترک بر ضرورت اجرایی شدن توافقات امضا شده میان دو طرف در مورد سوریه تأکید کردند.

بخش زیاد استان ادلب سوریه به همراه بخش‌هایی از استان‌های حمص، لاذقیه و حلب به مناطق کاهش تنش ملحق می‌شود که در چارچوب مذاکرات صلح سوری در آستانه قزاقستان میان سه کشور ایران، روسیه و ترکیه امضا شد.

شمال غرب سوریه پس از آن متشنج شد که گروه‌های تروریستی مستقر در این منطقه به رهبری گروه "هیأت تحریر الشام" حملاتی را به مواضع ارتش سوریه آغاز کردند که با مقاومت نیروهای سوری خنثی شد.

منابع سوری اعلام کردند در درگیری‌های اخیر میان ارتش سوریه حدود ۳۲۰ کیلومتر از زمین‌های اشغال شده توسط تروریست‌ها آزاد شده است.

برچسب‌ها ترکیه ادلب روسیه سوریه آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترکیه ادلب روسیه سوریه آمریکا ترکیه ادلب روسیه سوریه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری ایران و «شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسنا، طرفین در این تماس آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • آیا نفوذ روسیه در قفقاز جنوبی کاهش یافته است؟
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین