Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-27@18:35:52 GMT

خوابیدن بدون درد عضلانی

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۸۹۲۶۲

صراط:

همچنین حواستان باشد که خوابیدن با زانوهای خم، چه در وضعیت به پهلو خوابیده و چه در وضعیت طاقباز، فشار داخل مفصل زانو را بیشتر کرده و درد شما را تشدید می‌کند. خوابیدن با زانوهای خم باعث فشرده‌شدن استخوان کشکک به کندیل‌های انتهای استخوان ران می‌شود و التهاب مفصل زانو افزایش می‌یابد.

به گزارش جام جم بنابراین خوابیدن با زانوهایی که در حالت صاف بوده یا در درجات کمی از خم شدن قرار دارند، وضعیت راحت‌تر و آرام‌تری برای شما فراهم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگام کمردرد فیزیوتراپیست از شما می‌خواهد اگر به پشت می‌خوابید، یک بالش زیر زانوهایتان بگذارید تا قوس کمرتان روی تخت قرار گرفته و با تشک حمایت شود. در صورت به پهلو خوابیدن هم توصیه بر این است که زانوها را خم کنید و یک بالش بین دو زانو قرار دهید. به این وضعیت، قرار گرفتن به حالت جنینی می‌گویند.

به‌این ترتیب باخم شدن زانوها، قوس کمر صاف‌تر می‌شود و فشار از روی مفاصل پشت ستون فقرات کمر برداشته می‌شود و شما احساس بهتر و آرام‌تری خواهید داشت. بالش بین زانوها هم مانع افتادن یک ران روی دیگری می‌شود و باعث هم سطح قرار گرفتن استخوان‌های لگن راست و چپ و عدم چرخش مهره‌های کمر هنگام خواب می‌شود.

اگر شانه درد مانع خواب راحت برای شما می‌شود و شب‌ها به محض دراز کشیدن سوزش سر شانه و درد تیرکشنده در بازو سراغ شما می‌آید، توصیه‌های متخصص فیزیوتراپی را جدی بگیرید. هنگام خوابیدن طاقباز، یک رول حوله یا بالشتک کوچک را زیر آرنج خود بگذارید تا اندام فوقانی شما نسبت به تنه در ارتفاع بالاتری قرار گیرد. این وضعیت کمک می‌کند جریان خون به علت جاذبه به طرف تنه و قلب هدایت و از ایجاد تورم در اندام جلوگیری شود.

نبود تحرک و گردش خون مناسب و تورم یکی از مهم‌ترین علل درد شبانه است. همچنین اگر به پهلو می‌خوابید، روی شانه سالم بخوابید و با دست مبتلا یک بالش را در بغل نگه دارید تا وزن این اندام روی بالش قرار گرفته و به شانه وارد نشود. در التهابات و دردهای شدید و به دنبال جراحی‌های شانه هم از بیمار خواسته می‌شود در وضعیت نشسته یا نیمه نشسته با تکیه دادن پشت کتف به دیوار بخوابد.

این وضعیت مانع از عقب رفتن کتف و تحت کشش قرار گرفتن بخش‌های جلوی شانه می‌شود که البته نباید این نحوه خوابیدن شب‌های متعددی تکرار شود و هرچه سریع‌تر باید با درمان‌های دارویی و فیزیوتراپی وضعیت بیمار از حالت حاد خارج شود. ادامه یافتن خوابیدن در حالت نشسته باعث فشار به فقرات گردنی خواهد شد.

درد بازو، ساعد و مچ همراه با مورمور و گزگز و سوزن‌سوزن شدن می‌تواند منشا گردنی داشته باشد. این علائم می‌توانند همراه با درد گردن گزارش شوند. در این صورت از بیمار می‌خواهیم در حالت به پشت خوابیده یک بالش نرم با چهار تا پنج سانتی‌متر قطر را زیر سر و گردن بگذارد طوری که قوس گردن را کاملا حمایت کند. در وضعیت به پهلو خوابیده باید دقت شود ارتفاع بالش به دو برابر افزایش یابد تا هنگام خوابیدن، سر در امتداد تنه قرار گرفته و به یک سمت خم نشود.

به طور کلی باید دقت شود تشک خواب آنقدر نرم و انعطاف‌پذیر نباشد که هنگام خواب نواحی سنگین‌تر بدن مانند کمربند شانه‌ای و کمربند لگنی به داخل آن فرو رفته و قوس‌های کمر و گردن هنگام خواب از بین بروند. عادت‌های بد خوابیدن در افراد مختلف هم باید شناسایی و اصلاح شود، زیرا همین عادت‌ها و وضعیت‌های بد هنگام خواب می‌توانند عامل بروز اختلالات مفصلی یا تشدید‌کننده درد و التهاب ناشی از آنها شوند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: درد عضلانی زانودرد التهاب مفصل صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۹۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادت عجیب زرافه‌ها در خوابیدن؛ زرافه چطور می‌خوابد؟

اگر یک شب را به طور کامل بیدار مانده باشید، به خوبی می‌دانید که چقدر به خواب نیاز داریم تا عملکرد خوبی داشته باشیم. یک کمبود کوچک حتی می‌تواند ما را از پا دربیاورد.

به گزارش «زی‌سان» به نقل از راز بقا، اما در طبیعت، الگو‌های خواب حیوانات در مسیر‌های متفاوتی تکامل یافته است. برای آنها، خواب بهای سنگین‌تری دارد (که باید بر اجداد دور ما نیز تأثیر گذاشته باشد): آسیب پذیری.

حتی شکارچیان موفق حیوانی، مانند انسان نمی‌خوابند؛ به صورت عمیق و طولانی، اساساً بدون دفاع و در یک زمان طولانی.

برای مثال اگرچه شیرها، این شکارچی خشکی در آفریقا، تا ۲۰ ساعت در روز استراحت می‌کنند، اما در اصل آنها فقط چرت می‌زنند. بعد از این چُرت‌ها و بیدار شدن هم خیلی سریع‌تر از من یا شما آماده هستند تا وارد عمل شوند.

با این‌حال، زرّافه‌ها ممکن است عجیب‌ترین حیوانات در «خوابیدن» باشند. زرافه‌خای کوچک‌تر با پاهای‌شان که در زیر بدن قرار می‌دهند، دراز می‌کشند (پایین آوردن خود روی زمین یک فرآیند جدی است). زرافه‌ها سر خود را روی کفل‌های خود قرار می‌دهند. ظاهراً آنها بهترین بالش‌های خودشان هستند!

اگر بالش خود را با خود حمل کنید، زمان خواب می‌تواند هر زمانی باشد!

زرافه‌های بالغ نیز گه‌گاه به این شکل می‌خوابند، اما به ندرت پیش می‌آید که بیش از چند دقیقه در یک زمان بخوابند. در واقع، آنها تقریباً هرگز بیش از پنج دقیقه در طبیعت نمی‌خوابند، و اغلب وضعیت را طوری تغییر می‌دهند که سر و گردن خود را خمیده و روی قسمت عقبی خود قرار دهند.

بیشتر اوقات، زرافه‌های بالغ کاملاً ایستاده می‌خوابند (باز هم در فواصل کوتاه) یا نوعی دوره استراحت نیمه‌خوابی را تجربه می‌کنند که در آن چشم‌ها نیمه‌باز می‌مانند، گردن حیوان کاملاً صاف است و گوش‌هایش به تکان خوردن ادامه می‌دهند.

در مجموع، زرافه‌های بالغ تنها با ۳۰ دقیقه خواب در شبانه روز (به طور متوسط) از پس خودشان بر‌می‌آیند. این کوتاه‌ترین نیاز به خواب در کل قلمرو حیوانات است!

چرا زرافه‌ها بیش‌تر از ۲۳ ساعت در روز بیدارند؟

به این دلیل که حیوان بزرگی که در وسط دشت دراز کشیده باشد، برای شکارچیان مجاور مهمانی بسیار وسوسه‌انگیز است. زرافه‌ها بزرگ هستند و می‌توانند با سرعت ۳۵ مایل در ساعت بدوند. وقتی آنها هوشیار هستند، دیگر اهداف آسانی برای شکارچیان نیستند.

زرافه‌ها پوست ضخیم، زره داخلی، یا دندان‌های تیز ندارند که به آنها کمک کند وقتی در معرضِ خطر تبدیل‌شدن به شام هستند، با آن مقابله کنند؛ بنابراین آنها با یک چشم باز (گاهی‌اوقات به معنای واقعی کلمه) می‌خوابند و تقریباً در حالت آماده‌باش بالا خود را محافظت می‌کنند.

tags # زرافه سایر اخبار اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ شهاب سنگی که دایناسورها را منقرض کرد به کجای زمین خورد و آن روز چه اتفاقی رخ داد؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • فیلم/ خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار
  • با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ | چه کسانی نباید با جوراب بخوابند؟
  • شانه‌زدن مو‌های آقای رئیس‌جمهور سوژه شد (فیلم)
  • حقایقی درباره خوابیدن که شاید نمی‌دانید (فیلم)
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • اگر صافی کف پا نوعی بمب ساعتی نباشد چه؟
  • عادت عجیب زرافه‌ها در خوابیدن؛ زرافه چطور می‌خوابد؟
  • ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید