Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@15:23:14 GMT

صدا و سیما با الگوسازی حق قرآن را ادا کند

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۸۹۳۴۰

صدا و سیما با الگوسازی حق قرآن را ادا کند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ منتخب مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای الگوسازی در وهله اول باید منتخبان و نخبگان قرآنی را شناسایی کرده و سپس به معرفی آنان پرداخت، تأکید کرد: صدا و سیما هم در این زمینه به معرفی نخبگان پرداخته و بدین شکل حق قرآن را با الگوسازی ادا کند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، منتخب مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، به آیه 82 سوره مبارکه «اسراء» که می‌فرماید؛ «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ ۙ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا» استناد کرد و افزود: در سایه عمل به قرآن تمام مشکلات جامعه در ابعاد مختلف حل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ورود به فعالیت‌های قرآنی در بخش‌های مختلف را مورد تأکید قرار داد و گفت: ادارت قرآنی دستگاه‌ها نباید نسبت به فعالیت‌های قرآنی بی‌تفاوت باشند، برای الگوسازی باید در وهله اول منتخبان و نخبگان قرآنی را شناسایی کرده و سپس به معرفی آنان پرداخت.

سلیمی از دور شدن نوجوانان و جوانان از مبانی الهی ابراز نارضایتی کرد و افزود: امروز بسیار نیازمندیم به اصل خودمان که همان گرایش به مبانی قرآنی بازگردیم. بی‌شک دوری از قرآن مشکلات بسیاری را در زمینه‌های مختلف حتی اقتصادی ایجاد می‌کند که با بازنگری در آیات و پیاده‌سازی آموزه‌های دینی مسیر حرکتی خود را به سمت رونق تولید تغییر دهیم.

وی با بیان این که ادارات قرآنی باید در حوزه سبک زندگی اسلامی ورود جدی پیدا کنند، حرکت برخی خانواده‌ها به سمت سبک زندگی غربی را مورد نکوهش قرار داد و گفت: اسلام کامل‌ترین دین است و در این دین الهی به تمام زوایای زندگی همراه با سکون و آرامش اشاره شده است، نکته اینجاست که این مبانی باید استخراج و در دسترس عموم به ویژه زوجین جوان گذارده شود.

منتخب مردم محلات و دلیجان در خانه ملت در پایان از رسانه‌هایی همچون ایکنا و صدا و سیما خواستار ورود جدی‌تر در حوزه ترویج فرهنگ اسلامی، قرآنی و سبک زندگی اسلامی شد و اظهار کرد: هرچه ما به فرهنگ اصیل اسلامی بودن بازگردیم به همان اندازه از مشکلات دور خواهیم شد، والدین دقت داشته باشند خوراک قرآنی فرزندان خود را آماده و زمینه شرکت آنان در جلسات قرآنی را فراهم آورند، صدا و سیما هم به معرفی نخبگان پرداخته و بدین شکل حق قرآن را با الگوسازی ادا کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا ایکنا مرکزی حجت الاسلام سلیمی سبک زندگی اسلامی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۹۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم

معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان در بزرگترین نمایشگاه قرآنی افغانستان گفت مهمترین رسالت ما آشنا کردن نسل جوان با ارزش‌های اسلامی و قرآنی است و با عمل به این کتاب الهی ملت افغانستان سرافراز باقی می‌ماند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف نظری» معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان در بازدید از نمایشگاه قرآن کریم در کابل اظهار داشت این نمایشگاه در ترویج ارزش‌های اسلامی و معارف قرآنی کمک می‌کند.

وی همچنین افزود مهمترین رسالت ما آشنا کردن نسل جوان افغانستان با ارزش‌های اسلامی و قرآنی است و اگر به ارزش‌های قرآنی عمل کنیم، همواره به‌عنوان ملت سرفراز باقی خواهیم ماند.

.

نظری همچنین تاکید کرد این منطق قرآن است که در برابر نیروهای اشغالگر مبارزه کنیم و اجازه ندهیم بیگانگان در امور داخلی ما مداخله کنند.

معاون وزارت اقتصاد حکومت کابل اظهار داشت نسل جوان افغانستان باید پاسدار ارزش‌های اسلامی و وحدت ملی باشد و به دشمنان اجازه داده نشود که شالوده وحدت مردم افغانستان را هدف قرار دهند.

قرآن‌های خطی سرقت شده از افغانستان در اروپا حراج می‌شود فعال قرآنی افغانستانی: مردم ما خود را مدیون امام (ره) و رهبری می‌دانند تظاهرات سراسری مردم افغانستان در محکومیت هتاکی به قرآن کریم

«مولوی شفیع الله ثاقب» رئیس دعوت و ارشاد وزارت امور مرزها، اقوام و قبایل حکومت طالبان نیز در این نمایشگاه بزرگ قرآنی گفت قرآن کریم کتابی است که تا قیام قیامت ماندگار و راهنمای بشریت خواهد ماند.

این مقام حکومت کابل تصریح کرد قرآن کریم محور وحدت و اخوت میان امت اسلامی است و مردم افغانستان نیز باید همواره متحد باشند.

نخستین و بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در قصر دارالامان کابل به مدت یک هفته درحال برگزاری است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است.
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟