Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری تهران از تشکیل ۲۵۱ هزار پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ (ساخت و سازهای غیر مجاز) خبر داد.

امیر مغانلو در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت آمار پرونده‌های تعیین تکلیف شده ماده ۱۰۰ در سالجاری با بیان اینکه در کل کشور حدود ۴.۵ میلیون پرونده ماده ۱۰۰ (ساخت و سازهای غیر مجاز) تشکیل شده است، گفت: از سال ۶۷ که برخورد جدی با پرونده‌های ماده ۱۰۰ آغاز شده تاکنون در تهران حدود ۲۵۱ هزار پرونده ماده ۱۰۰ تشکیل شده است که از این مقدار ۷۸ درصد پرونده‌ها به مرحله اجرای رأی رسیده است و مابقی پرونده‌ها که حدود ۵۸ هزار پرونده است در حال بررسی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که کدام دسته بندی بیشترین تعداد پرونده را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: آرائی که هم به لحاظ مالی ضعیف‌تر هستند و اجرای قلع آنها به واسطه سکونت نیازمند تمهیدات خاص است، تعداد بیشتری دارند؛ از آنجا که اجرای هر رأی برای شهرداری حدود ۴ میلیون تومان هزینه دارد، این عدد برای برخی از آراء نیازمند تصمیم است. با توجه به اینکه حدود ۵۴۷۹ رأی با مبلغ جریمه کمتر از دو میلیون تومان در شهر تهران وجود دارد، تلاش می‌کنیم برای هر کدام از این پرونده‌ها راهکار قانونی پیدا کنیم.

مغانلو ادامه داد: همچنین برخی از پرونده‌ها بر اساس طرح‌های قدیم ایجاد شده اند که پس از ایجاد طرح‌های جامع و تفصیلی جدید با این طرح‌ها همخوان شده‌اند. در نتیجه برای به سامان رساندن چنین پرونده‌هایی باید از قانونگذار مجوز بگیریم که امید است در قانون جدید و در رایزنی با شورای شهر این مشکلات رفع شود.

لینک کوتاه: asriran.com/002yJz

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تخلف ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۹۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مهرداد فولاد اظهار کرد: به دنبال صدور دستور‌ قضایی، اکیپ اجرای احکام‌قضایی شامل‌ واحد حقوقی‌ و گشت 131 مدیریت‌ جهاد ‌کشاورزی آمل با همراهی‌ نیروی انتظامی اقدام به قلع و قمع تغییرکاربری غیرمجاز خارج از طرح هادی مصوب در روستاهای‌ قادی‌محله و بختیارکتی این شهرستان کردند. وی افزود: پنج بنا و هفت فقره تفکیک و دیوارکشی در قالب ماده 3 و تبصره 2 ماده 10، قلع و قمع و 12 هزار و 300 متر‌مربع زمین کشاورزی به چرخه تولید بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه جهاد کشاورزی با تمام قدرت در راه حفظ بستر تولید محصولات کشاورزی ایستاده است، گفت: به مالکین اراضی کشاورزی توصیه می شود بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح اقدام به تغییر کاربری اراضی خود نکنند.

دیگر خبرها

  • جریمه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد
  • جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد
  • در حوزه تخلفات شهری بیش از ۱۱۳۷ مورد تخریب و جمع‌آوری صورت گرفت
  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال «افعی تهران»
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در تهران به کجا رسید؟
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت به کجا رسید؟
  • جزئیات دریافت گواهینامه یک‌روزه موتور
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل