Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر دوﻣﻴﻦ دوره ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ بین‌المللی ﻛﺎرﺗﻮن و ﻛﺎرﻳﻜﺎﺗﻮر ﺗﺮاﻣﭙﻴﺴﻢ گفت: برپایی چنین نمایشگاهی از سوی ایران که توانسته بزرگترین نمایشگاه سیاسی جهان علیه ترامپ را راه‌اندازی کند، برای دولت‌های آمریکایی غیرقابل تحمل و دردناک است.

به گزارش قدس آنلاین، ﻧﻤﺎﻳﺸﮕﺎه آﺛﺎر ﺑﺮﮔﺰﻳﺪه دوﻣﻴﻦ دوره ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ بین‌المللی ﻛﺎرﺗﻮن و ﻛﺎرﻳﻜﺎﺗﻮر ﺗﺮاﻣﭙﻴﺴﻢ، عصر روز گذشته یکشنبه ۲۲ دی‌ماه در حوزه هنری برپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید مسعود شجاعی‌طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و دبیر این مسابقه در آیین افتتاحیه نمایشگاه آﺛﺎر ﺑﺮﮔﺰﻳﺪه ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ بین‌المللی ﻛﺎرﺗﻮن و ﻛﺎرﻳﻜﺎﺗﻮر «ﺗﺮاﻣﭙﻴﺴﻢ ۲» گفت: نام‌گذاری مسابقه بین‌المللی ﻛﺎرﺗﻮن و ﻛﺎرﻳﻜﺎﺗﻮر «ﺗﺮاﻣﭙﻴﺴﻢ» از طرح و ایده به عنوان رسید. ترامپیسم را با الهام از آرم و نام آلمان نازی یا نازیسم انتخاب کردیم. در نتیجه «T» اول نام ترامپ همانند آرم صلیب شکسته نازی‌های آلمان می‌توانست در زمینه‌ دایره‌ای مشکی در محدوده‌ای قرمز رنگ قرار گیرد و تداعی‌کننده آلمان نازیسم و نژادپرست باشد. به این ترتیب «T» را به شکل کج شده و در حال سقوط شبیه به آرم نازیسم آلمانی به عنوان آرم مسابقه بین‌المللی ﻛﺎرﺗﻮن و ﻛﺎرﻳﻜﺎﺗﻮر برگزیدیم.

شجاعی‌طباطبایی افزود: «ﺗﺮاﻣﭙﻴﺴﻢ» واژه‌ای است که امروزه به شکل منفی کلمه مورد استفاده مردم مخالف پدیده منفور ترامپ قرار می‌گیرد. ترامپیسم تا جایی موجب جریان‌سازی شده است که در برخی نقاط جهان و آمریکا از آرم همین مسابقه برای مطالب علیه ترامپ استفاده می‌کنند.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری ادامه داد: مسابقه بین‌المللی ﻛﺎرﺗﻮن و ﻛﺎرﻳﻜﺎﺗﻮر «ﺗﺮاﻣﭙﻴﺴﻢ» بازتاب خبری گسترده‌ای در جهان به ویژه در رسانه‌های آمریکایی و صهیونیستی داشت. بازخوردهای خبری مربوط به این مسابقه آنچنان زیاد بود که ما توانستیم کتاب قطوری از آنها چاپ کنیم. چرا که بسیار برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها اقدام موفق ایران در برپایی رویدادی بین‌المللی علیه ترامپ دردناک بود. اگر در هر جای دیگری از جهان چنین مسابقه‌ای برپا می‌شد شاید چنین واکنش‌هایی از سوی این رسانه‌ها دیده نمی‌شد.

شجاعی‌طباطبایی با ابراز خرسندی از موفقیت‌های بین‌المللی برپایی این مسابقه گفت: دولت‌های آمریکایی از زمان بوش پسر و حمله به عراق سعی دارند ایران را محور شرارت در منطقه قرار دهند و آن را تحقیر کنند. بی‌شک برپایی چنین نمایشگاهی از سوی ایران که توانسته بزرگترین نمایشگاه سیاسی جهان علیه ترامپ را راه‌اندازی کند، برای دولت‌های آمریکایی غیر قابل تحمل و دردناک است.

وی افزود: هنرمندان جهان به ویژه چهره‌های فرهیخته هنر کارتون و کاریکاتور جهان منطق ایرانی را در مورد ترامپ و استکبار جهانی پذیرفته‌اند. چرا که شاهد حضور هنرمندان 79 کشور جهان در این مسابقه هستیم. کما اینکه پیش از این نیز در مسابقه کارتون و کاریکاتور «پایان یک داعش» که بر اساس صحبت‌های شهید سپهبد سلیمانی مبنی بر اینکه «تا سه ماه دیگر طومار داعش در هم پیچیده می‌شود» بنا نهاده شده بود نیز از سراسر جهان شرکت کرده بودند.

شجاعی‌طباطبایی شرایط عصر حاضر را جنگی دانست گفت: در حال حاضر که این نمایشگاه در حال برپایی است یک جنگ واقعی را پشت سر می‌گذاریم. بخشی از این جنگ سخت است. اما بخش دیگر و مهم آن جنگ نرم است. به این ترتیب در جنگ نرم هرچقدر توانمندتر و موثرتر عمل کنیم موفق‌تر خواهیم بود. کارتون و کاریکاتور در این جنگ نرم یک سلاح تند و گزنده، افشاگر و معترض است.

گفتنی است، دوﻣﻴﻦ دوره ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ بین‌المللی ﻛﺎرﺗﻮن و ﻛﺎرﻳﻜﺎﺗﻮر «ﺗﺮاﻣﭙﻴﺴﻢ» با شرکت ۶۲۵ هنرمند و ارائه ۱۸۶۴ اثر از ۷۹ کشور جهان با دبیری سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری برپا شد.

ﻧﻤﺎﻳﺸﮕﺎه آﺛﺎر ﺑﺮﮔﺰﻳﺪه این مسابقه که با موضوع ترامپ و سیاست‌های دولت آمریکا در بخش‌ها و موضوعات مختلف است، عصر امروز ﻳﻚﺷﻨﺒﻪ ۲۲ دی‌ماه در نگارخانه اﺑﻮاﻟﻔﻀﻞ عالی به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری انقلاب اسلامی افتتاح شد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سید مسعود شجاعی طباطبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۹۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی دانشگاه های ایران برای پذیرش دانشجویان معترض آمریکایی

آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که در ایران معمولا با اعتراضات دانشجویی برخوردهای تندی از جمله تعلیق، اخراح و یا تبعید و بازداشت می شود، حالا برخی مدافعان این برخوردها حامی اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا شده اند.

عبداله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: این اتفاق، اتفاق بی سابقه و میمونی است که بیداری واقعی در فضای دانشگاهی را نشان می‌دهد. با توجه به اتفاقاتی که افتاده دانشگاه علامه طباطبائی هم آمادگی دارد سوابق تحصیلی استادان و دانشجویان علوم انسانی دانشگاهیان آمریکایی که اخراج شده را برای پذیرش بررسی کند. 

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: ما حتی آمادگی داریم از این افراد برای حضور در مجامع علمی دانشگاه دعوت کنیم تا از ارزیابی و تجربیات شان از اتفاقاتی که در کشور‌های اروپایی و آمریکایی رخ می‌دهد استفاده کنیم. 

معتمدی در ادامه گفت: اگر رشته تحصیلی این افراد با رشته تحصیلی دایر در دانشگاه علامه طباطبائی مطابق باشد آمادگی داریم به این دانشجویان بورس تحصیلی ارائه کنیم و حتی آمادگی آموزش زبان فارسی از طریق وبینار و فضای مجازی در دوره‌های معینی به آن‌ها داریم تا با زیان فارسی آشنا شوند. 

رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز گفت: دانشجویانی که به دلیل اعتراض به صهیونیست‌ها از دانشگاه‌های اروپا و آمریکا اخراج شده‌اند را پذیرش می‌کنیم.

وی افزود: برای این دانشجویان بورسیه تحصیلی در نظر گرفته‌ایم و هزینه آموزش، خوابگاه و اسکان را به طور کامل تقبل می‌کنیم. 

رئیس دانشگاه علم و صنعت هم گفت که دانشجویان امریکایی اخراجی حامی فلسطین را با شرایط و تسهیلاتی که در کشور خودشان داشتند، پذیرش می‌کند.

دیگر خبرها

  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • در واکنش به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی؛ کنعانی: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان افتاده است
  • واکنش کنعانی به زدن برچسب «یهودستیزی» به دانشجویان معترض آمریکایی
  • اعلام آمادگی دانشگاه های ایران برای پذیرش دانشجویان معترض آمریکایی
  • از تصاویر دستگیری دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی در آمریکا تا تصاویر دردناک از مردم غزه
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  • جهان از اسرائیل می‌خواهد از حمله به رفح اجتناب کند