Web Analytics Made Easy - Statcounter

همواره برخی انسان‌ها که از اسارت شهوات و قید حبّ بدنیا آزاد شده و زنگار دل با نام و یاد خدا و اولیای گرانبار زدوده‌اند، دلهایشان مهبط سروش غیبی و اخبار ماورایی شده و دل و چشم‌های باطنی‌شان محرم اسرار ملکوت شده‌است.

این‌ها همان‌هایی هستند که از دنیا و مافیها گذشته‌اند و به وادی ثبات و عشق رسیده‌اند و سینه خویش را به درجه‌ای از مدال "لحظات الی الملکوت" آذین بسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیده‌های ملکوتی اینان بسیار و حکایاتشان فراوان است و همه ارجمند و راهگشا هستند که کمترین رهیافت مطالعه و تأمل در آن‌ها تمایل قلبی به تزکیه و تهذیب است و نتیجه آن هم گام‌های استوار در مسیر طریقت و اخلاق می‌باشد.

به بیان دیگر، مطالعه احوال ارزشمند و دریافت‌های ملکوتی بزرگان و راه‌یافتگان، درسی اخلاقی است، عملی که ناخودآگاه دست انسان را گرفته به سوی مقصدی روشن و والا سوق می‌دهد.

کتاب "حدیث خوبان" منتخبی است گرد آمده از حکایات اخلاقی، عرفانی، مکاشفات، رویاهای صادقانه و کرامات آموزنده از مفاخر مدفون در ارض مقدس تخت فولاد اصفهان شامل علما و عرفا و شهیدانی که هریک را مجموعه‌هایی باید تا پرده از اسرار درونیشان برگشاید و چهره‌های ملکوتی و نورانی‌شان را به خلایق بنمایاند.

این بزرگان و مفاخر با علم و عرفان سلوک معنوی رفتارهای اجتماعی، هنر، شعر، خط، نقاشی و آثار مکتوبشان راهگشای علم و فضیلت برای آیندگان‌اند و افتخار هر ملت و مملکت به مردان و زنان فرهنگی عالم، عارف و تلاشگر آن است و مزارشان باید سمبلی برای نسل‌های آینده باشد تا یادشان را گرامی بدارند و به زیارت تربتشان بروند و در برابر روح با عظمتشان سر تسلیم و تحسین فرود آورند.

کتاب "حدیث خوبان" توسط حمید خلیلیان، زیر نظر اصغر منتظرالقائم و با همکاری مجموعه تاریخی، فرهنگی، مذهبی تخت فولاد اصفهان گردآوری و تهیه شده‌است.

فصل اول این کتاب درباره اخلاقیات، فصل دوم توسّلات و تشرّفات؛ فصل سوم رویاهای صادقانه؛ فصل چهارم درمورد شهدا؛ فصل پنجم درخصوص کرامات و فصل ششم نیز از مطالب متفرقه سخن گفته شده‌است.  

این کتاب سال ۱۳۸۸ در چاپ نخست خود با شمارگان ۲هزار نسخه توسط انتشارات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در ۳۶۸ صفحه به چاپ رسید.

برچسب‌ها کتابخانه ایرنا اصفهان تاریخ کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابخانه ایرنا اصفهان تاریخ کتاب کتابخانه ایرنا اصفهان تاریخ کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۰۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخمین زده می شود 10 هزار فلسطینی در غزه زیر آوار مدفون باشند

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، دفاع شهری نوار غزه اعلام کرد که تخمین زده می شود بیش از 10هزار شهروند فلسطینی از ابتدای تجاوز به غزه تا کنون زیرا آوار ساختمان های ویران شده مدفون شده اند.

دفاع شهری نوار غزه تأکید کرد که تلنبار شدن هزاران پیکر شهدای حمله وحشیانه اسرائیل به غزه  با فرا رسیدن فصل گرم شروع به شیوع بیمارهای و وبا شده است.

دفاع شهری غزه تصریح کرد که کار بدون تجهیزات لازم برای بیرون کشیدن پیکرهای هزاران شهید یک تا سه سال طول می کشد.


 

دیگر خبرها

  • تخمین زده می شود 10 هزار فلسطینی در غزه زیر آوار مدفون باشند
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • حدیث میرامینی ، بازیگر : مردم می‌گویند با این تلویزیون دروغگو همکاری نکن!
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • حدیث روز | با اخباری که می‌شنویم چگونه برخورد کنیم؟
  • «به یادِ ماموستا فخری»