Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر امیراحمد اخوان از افزایش چندین برابری تقاضا برای ورود دانشجویان به دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور به دلیل نوسانات ارزی خبر داد و گفت: دانشجویانی که قبل از سال ۲۰۱۹ شروع به تحصیل کرده باشند و شرایط ورود به دانشگاه داخل را داشته باشند، می‌توانند به کشور برگردند و این دانشجویان می‌توانند در سامانه‌های وزارت خارجه و وزارت بهداشت درخواست انتقال به دانشگاه داخل را ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: از زمانی که دانشجویان متقاضی ورود به دانشگاه‌های داخل درخواست انتقال خود را ثبت می‌کنند در یک پروسه زمانی مشخص پرونده آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد. تعدادی از این افراد برای ورود به کشور تایید می‌شوند و هر هفته پرونده ۸۰ متقاضی برای مصاحبه به وزارت بهداشت ارجاع می‌شود و این افرد اگر در مصاحبه حداقل شایستگی لازم را داشته باشند به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند. دانشگاه می‌تواند از آنها مجدد مصاحبه بگیرد و در صورتی که پذیرفته شدند اسامی آنها به وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

دکتر اخوان گفت: درخواست‌ ادامه تحصیل دانشجویان علوم پزشکی در دانشگاه‌های داخل کشور در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش یافته و نوسانات ارزی در این تقاضا خیلی موثر بوده است. در واقع این درخواست‌ها نسبت به سال‌های قبل چند برابر شده است و چون خانواده‌ها کشش پرداخت هزینه‌های تحصیل در خارج از کشور ندارند در نتیجه مایل هستند فرزندان آنها به دانشگاه‌های داخل برگردند.

سرپرست مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: عمده تقاضاها برای بازگشت دانشجویان به دانشگاه‌های داخل در سه رشته پرمتقاضی یعنی دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی است و با توجه به اینکه این افراد در دانشگاه‌ها توزیع می‌شوند در نتیجه دانشگاه‌ها در مورد ظرفیت پذیرش این دانشجویان چندان مشکلی ندارند و معضلی در مورد ظرفیت پذیرش دانشجویان نداریم.

کد خبر 477787 برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو وزارت بهداشت و درمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه دانشجو وزارت بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۰۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی عصر امروز در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی، هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و ششمین جشنواره دانشجویی ایده های نوآورانه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: یکی از توفیقات بزرگ ما در ساختار نظام سلامت و آموزش علوم پزشکی در جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر تعامل برای دستیابی به یکپارچگی، ادغام نظام ارائه خدمات سلامت و نظام آموزش علوم پزشکی بود، نظام سلامت در جمهوری اسلامی ایران یکی از دستاورد های عظیم انقلاب اسلامی است که با ادغام با نظام آموزش و پژوهش در علوم پزشکی یک الگوی منحصر به فردی را در راستای پاسخگویی به نیاز های جامعه و مردم میهن عزیز اسلامی مان ارائه کرده است.

وی افزود: اهداف اصلی نظام آموزش علوم پزشکی ادغام یافته در نظام سلامت افزایش ظرفیت تربیت دانشجو، افزایش تعداد دانشکده ها، افزایش تعداد اعضای هیات علمی، افزایش تعداد تخت های آموزشی، افزایش تماس دانشجو با جامعه، افزایش حضور دانشجو در محیط ارائه خدمات و طرح مسائل سلامت در آموزش است.

عین اللهی افزود: راهبردهای اصلی نظام آموزش علوم پزشکی مبتنی بر نیازهای جامعه و مسائل جامعه و صلاحیت جامعه است.

وزیر بهداشت افزود:هماهنگی های وزارت بهداشت با بنیاد نخبگان در خصوص جذب نخبگان بدون فراخوان در دانشگاه علوم پزشکی کشور با هدف ایجاد انگیزش و ماندگاری نخبگان برای آموزش علوم پزشکی کشور حرکتی با خروجی مفید بود.

وی افزود: افزایش ۸۰۰درصدی حق الزحمه دستیاران تخصصی و فوق تخصصی در دولت مردمی یکی از کارهایی بود که وزارت بهداشت برای افزایش انگیزه و امید آفرینی انجام داد.

عین اللهی تدوین آیین نامه تسهیل و افزایش مدت زمان مرخصی زایمان و ایجاد تسهیلات جهت مادران باردار در دوران دستیاری را نیز برخی دیگر از اقدامات وزارت بهداشت در راستای افزایش امید و انگیزه به دستیاران عنوان کرد.

در پایان این مراسم گروه های برتر جشنواره شهید مطهری و اساتید برتر دانشگاه های علوم پزشکی تقدیر شد.

کد خبر 6094628

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • افزایش مجدد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • ورود نردبانی پلیس به ساختمان دانشگاه کلمبیا + فیلم
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • جزییات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد